BIG BANG NEWS
RESEARCH, TECHNOLOGY, SCIENCE, DIACHRONIC NEWS, COMMENTS, ,SPORTS,MUSIC,SKY AND STARS,AND MUSH MORE.

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Σάββατο 12 Σεπτεμβρίου 2015

Βίντεο: Η συγκλονιστική δολοφονία ενός δημοσιογράφου της Κολομβίας

Η νεαρή δημοσιογράφος της Κολομβίας Flor Alba Νούνιες Βάργκας, ο δήμος Pitalito, Huila, σκοτώθηκε την περασμένη Πέμπτη από έναν άνθρωπο ο οποίος τον πυροβόλησε στο κεφάλι. Το φρικιαστικό έγκλημα καταγράφηκε από κάμερα παρακολούθησης.
Κολομβίας δημοσιογράφος Flor Alba Νούνιες Βάργκας, ο οποίος εργάστηκε στο ραδιοφωνικό σταθμό La FM Προτεινόμενα Pitalito, Huila, σκοτώθηκε την Πέμπτη κοντά στο αρχηγείο του μέσου. Ένας ξένος την πλησίασε και την πυροβόλησε στο κεφάλι, όπως φαίνεται στο καταγραφεί από την επιτήρηση βίντεο εικόνες της κάμερας. Η αστυνομία διεξήγαγε έρευνα για να εντοπίσει το δολοφόνο και να βρείτε Paredero σας.
Οι αρχές έχουν υποσχεθεί μια ανταμοιβή των 100 εκατομμυρίων πέσος για πληροφορίες που θα οδηγήσουν στην εύρεση του δολοφόνου, αναφέρει το περιοδικό Semana.
Σύμφωνα Elpais.com.co  ο δημοσιογράφος είχε λάβει απειλές μετά την αποκάλυψη σε κοινωνικά δίκτυα μια φωτογραφία κάποιων εγκληματιών που φέρεται να διέπραξε ληστεία κοντά στο δήμαρχο της Pitalito.
ΠΡΟΕΙΔΟΠΟΙΗΣΗ: Αυτές οι εικόνες είναι συγκλονιστικές

Παρασκευή 11 Σεπτεμβρίου 2015

Theseus Mosaic,4th century AD, Kunsthistorisches Museum Vienna, Austria

The “Theseus Mosaic” is among the most beautiful mosaics ever found in Austria. It portrays scenes from the Theseus legend, set in an ornamental framework. According to the Greek myth, Ariadne, the daughter of the Cretan king Minos, fell in love with the young Theseus when he arrived from Athens to slay the Minotaur, a terrifying monster with a bull’s head on a human body, and free the Athenians from paying tribute to the Minotaur in the form of human sacrifice. With the aid of the king’s daughter, the hero succeeded in killing the beast in the Cretan Labyrinth and safely returned from the winding paths of the maze. Since Theseus had promised to marry Ariadne once he had accomplished his task, they fled to his ship and sailed off to Athens. At the gods’ behest, however, the hero deserted his beloved on the island of Naxos, where Dionysus, the god of wine, found the abandoned and mourning Ariadne and made her his wife. The large central picture of the “Theseus Mosaic” shows the killing of the Minotaur by the Athenian hero. With its regular winding paths, the Cretan Labyrinth occupies most of the mosaic like a giant ornament. Theseus safely makes his way out of the maze with the help of the red thread Ariadne has given him, as the picture on the left illustrates. In the upper picture, the hero boards the ship with Ariadne in order to return to Athens. Theseus, however, had forgotten to replace the black sails with white ones to signal his success. Sighting the ship from afar and thinking mistakenly that Theseus’s expedition had failed, his father, Aegeus, threw himself into the sea. The Aegean Sea, according to legend, was so named as a result of this event. The right picture shows Ariadne in mourning on Naxos. © Kurt Gschwantler, Alfred Bernhard-Walcher, Manuela Laubenberger, Georg Plattner, Karoline Zhuber-Okrog, Masterpieces in the Collection of Greek and Roman Antiquities. A Brief Guide to the Kunsthistorisches Museum, Vienna 2011



SEPT 11TH GEOMAGNETIC STORM

SEPT 11TH GEOMAGNETIC STORM: During the early hours of Sept. 11th, a high-speed solar wind stream hit Earth's magnetic field. The impact sparked a strong (Kp=7) geomagnetic storm and Northern Lights in the USA as far south asWisconsin and Washington State. In Alaska, "the entire sky was moving like sea waves in colors of green and purple," reports aurora tour guide Marketa Murray, who took this picture outside Fairbanks:
"This was the most beautiful night in a long time," she says. "Our guests were crying and couldn't catch their breath."







Πέμπτη 10 Σεπτεμβρίου 2015

ΑΝΑΚΑΛΥΨΑΝ ΠΑΓΟ ΣΤΟΝ ΑΡΗ(PHOTO)Mars south pole

Mars south pole and beyond | ESA Mars Express
September 10, 2015: An unusual observation by Mars Express shows a sweeping view over the planet’s south polar ice cap and across its ancient, cratered highlands. The image was taken by the high-resolution stereo camera on ESA’s Mars Express on February 25, 2015.

During normal scientific imaging, the camera typically takes images pointing straight down towards the surface, from around the closest point to the planet along the spacecraft’s elliptical orbit at an altitude of about 300 km.

But in this unusual observation, known as a ‘broom calibration’ image, Mars Express turned such that its camera panned over the surface far above the planet, close to its furthest point along its orbit, in this case at around 9900 km.

Importantly, as well as affording an unusual wide view, this allows the camera to record a range of features at the same illumination conditions, allowing essential calibration of the camera’s sensors.

Towards the bottom of the image is the south polar ice cap, comprising frozen water and carbon dioxide ice. This feature changes in size and shape with the seasons; the main image presented here was captured during the south polar summer, but during winter the ice extends into the smooth regions that can be seen surrounding it.

The mid-section of the image corresponds to the planet’s ancient southern highlands—it is covered by a high density of impact craters of varying size and states of erosion, with many craters overlapping.

Numerous patterns of dark, dusty dune deposits are also visible, swept up by wind and accumulating in impact craters and troughs.

Towards the top left of the image a portion of the giant Hellas basin can be seen. This feature spans more than 2200 km across and plunges some 8 km below the surface.

Two prominent channels—Dao Vallis and Niger Vallis—can be seen breaching the basin rim, made out as thin, dark wiggly lines in the color image.

Hazy patches seen in the upper part of the image are attributed to clouds, while a thin, delicate layer of atmosphere follows the curvature of the planet at the horizon.

Credit: European Space Agency (ESA)




Turkish forces cross into Iraq for short-term PKK operation(VIDEO)

ANKARA, Turkey — Turkish ground forces crossed into northern Iraq on Tuesday for the first time since 2011 in a "short-term" operation to hunt down Kurdish rebels, a Turkish government official said, as Turkish jets carried out more airstrikes against rebel camps in the region.
A roadside bomb blamed on the rebels, meanwhile, killed 14 police officers in eastern Turkey.
The troops crossed the border as part of a "hot pursuit" of rebels belonging to the Kurdistan Workers' Party, or PKK, who were involved in a roadside bomb attack that killed 16 soldiers Sunday, the government official said.
"This is a short-term measure intended to prevent the terrorists' escape," the official said on condition of anonymity in line with government rules that bar officials from speaking to reporters without prior authorization.
The official didn't say how many troops crossed into Iraq, or exactly how long the operation would last.
Turkey's military has carried out numerous airstrikes and ground incursions into Iraqi territory in pursuit of the PKK over the past decades, but Tuesday's invasion was the first since 2011 and comes amid a sharp spike in violence between the PKK and the security forces.
The private Dogan news agency, citing unnamed military sources, said two battalions from Turkey's special forces crossed the border. A spokesman for PKK, Bakhtyar Dogan, told The Associated Press that the Turkish forces entered from the mountainous area of Zagros in Iraqi Dahouk province. Dogan, the PKK spokesman, said no clashes had erupted.
Earlier, Kurdish rebels were suspected of detonating a bomb in the eastern province of Igdir as a police vehicle escorting a group of customs officials to a border gate was passing by, the Anadolu Agency reported. Fourteen police officers were killed while others were wounded in the attack in the province that borders Armenia, the agency said.
The customs officials were going to a border crossing between Turkey and the Azerbaijani enclave of Nakhchivan following the kidnapping of a group of customs officials by Kurdish rebels. The officials were released Tuesday unharmed.
The 16 soldiers were killed in a similar attack by the PKK on Sunday. It was the deadliest assault on Turkish security forces since the renewed fighting erupted in July, derailing a peace process with the Kurds.
Earlier, Turkey's state-run news agency said Turkish jets had carried out airstrikes against a group of Kurdish rebels as well as the militants' camps in northern Iraq. It said up to 40 rebels died in the overnight aerial operations.
The airstrikes were confirmed by Firat news, a website close to the rebels.
Anadolu Agency said F-16 and F-4 fighter jets bombed a group of up to 25 PKK rebels believed to have carried out the bombing with improvised explosive devices that killed the 16 soldiers near the border with Iraq on Sunday. The agency said the jets struck the rebels on their escape routes in Iraq and also targeted six rebel camps there.
Anadolu said 53 planes were involved in the strikes.
The agency didn't cite a source for report and there was no immediate official confirmation.
Protests denouncing the PKK erupted in several cities across Turkey on Monday soon after the military announced the 16 soldiers' deaths. The pro-Kurdish political party said several of its local branches were vandalized during the demonstrations.
More than 200 people have been killed in the renewed fighting between the PKK and the security forces since July, including around 100 soldiers and police officers.
It comes amid increased political uncertainty in Turkey. The country is holding a new election Nov. 1 following the ruling party's failure to form a coalition government after an election in June.
The PKK has been fighting for autonomy in southeastern Turkey since 1984. It is considered a terrorist group by Turkey and its allies.

Turkish fighter jets and ground troops have entered Iraq and targeted militants of the outlawed Kurdistan Workers’ Party (PKK) following a militant attack that killed 16 soldiers and wounded six others in the southeastern province of Hakkari on Sept. 6. 

The special forces unit of the Turkish Army entered northern Iraq to pursue the PKK militants, who fled Turkey after the deadly attack, and mark their positions for fighter jets to carry out attacks, according to military sources. 

Some 160 soldiers assigned under the special forces, which is directly responsible to the Turkish General Staff, were deployed by air to the southeastern region where the attack took place. They followed two militant groups, consisting of 20 people, who were determined to be among the PKK members who staged the deadly attack in Hakkari. 

Sixteen Turkish soldiers were killed and six others injured on Sept. 6 in a major attack in Hakkari’s Dağlıca locality that was conducted by the PKK, the Turkish General Staff said in a written statement on Sept. 7.  

When the militants fled to northern Iraq, the special forces units also crossed over the border thanks to a mandate from the Turkish Armed Forces to take military action in Iraq and Syria that was renewed for another year on Sept. 3. 

The soldiers stayed inside northern Iraq for a couple of hours, despite bad weather conditions, determined the coordinates of the PKK militants and also made necessary marks for an air campaign. 

A total of 53 Turkish fighter jets launched an air campaign in northern Iraq for six hours after the units exited the country. 

The air operation, which featured 35 F-16 jets and 18 F-4 2020s, started at 11 p.m. on Sept. 7 and lasted until 5 a.m. on Sept. 8.

Around 20 militants were killed with laser-guided bombs in places where the special forces units had marked them. 

Twenty targets all consisting of PKK base camps in the region were also struck with 130 laser-guided bombs.

According to radio conversations, 60 PKK fighters were determined to be killed. Military sources said they estimated the death toll of the PKK militants in the last two days to be around 100. 

The General Staff’s statement after the Dağlıca attack had stated that three F-4 and four F-16 fighter jets had fired at 23 targets of the PKK, while also detailing the targets as six caves, two warehouses, three sheltering spaces and 12 anti-aircraft sites.
September/08/2015

The following video shows Turkish Special Police firing at PKK militants in Yüksekova, Turkey with a remote weapon system mounted on top of their vehicles. 


ΝΕΟ ΤΣΟΥΝΑΜΙ ΚΑΚΟΚΑΙΡΙΑΣ ΣΤΗΝ ΙΑΠΩΝΙΑ--NEW TSUNAMI IN JAPAN

The Japan Meteorological Agency issued a heavy rain emergency warning to Tochigi and Ibaraki prefectures on Thursday due to extremely high risks of sediment disasters in the Kanto region. The emergency warning for heavy rain was issued to Tochigi Prefecture at 12:20 a.m. and to Ibaraki Prefecture at 7:45 a.m. Typhoon No. 18 changed to an extratropical cyclone, triggering torrential rain that brought 405.5 millimeters of rainfall in Nikko, Tochigi Prefecture, and 325.5 millimeters in Kanuma in the prefecture during a 24-hour period until midnight Wednesday. Evacuation directives were issued to more than 2,600 people in Tochigi, Sakura and other cities in Tochigi Prefecture late Wednesday as water levels rose in rivers with an increased risk of landslides.






Τετάρτη 9 Σεπτεμβρίου 2015

Barack Obama Eat A Chewed-Up Fish Carcass...With Bear Grylls





SCREEN SHOT: RUNNING WILD WITH BEAR GRYLLS.

There comes a time in every president’s presidency, when they must step forth and eat some half-eaten leftover bear salmon. Whether it’s falling approval ratings, a problem with extremists in the Republican Party, a scandal involving an intern, or, as is the case here, quite literally some half-eaten leftover bear salmon.

This teaser for a special edition of ‘Running Wild With Bear Grylls’ features 44th President of the United States Barack Obama eating a less-than-appetising piece of salmon. Grylls delivers the, presumably dead, fish back to the President in a style that instantly brings to mind that scene in Lord of the Rings where Gollum delivers rabbit carcasses to Samwise and Frodo.

“Now why wouldn’t the bear finish this sucka? This looks like a nice-looking piece of fish,” says the President (who has presumably never been to a restaurant and actually seen what a nice-looking piece of fish looks like). Whatever, we genuinely can’t wait to watch the episode in its entirety. It should be out before the end of the year.

Κυριακή 6 Σεπτεμβρίου 2015

GREECE ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΑ ΑΙΣΧΟΣ ΝΤΡΟΠΗ!

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Στις αρχές του καλοκαιριού στάλθηκε στις υπηρεσίες του αεροδρομίου Σαντορίνης ένα e-mail από Αυστραλό τουρίστα. Είχε επισυνάψει μια φωτογραφία από τρύπα που εντόπισε σε γυψοσανίδα στην αίθουσα αναχωρήσεων και έγραψε ότι προσφέρεται ο ίδιος να καλύψει τα έξοδα επισκευής. Από το αεροδρόμιο τον ευχαρίστησαν και εξήγησαν ότι δεν χρειάζεται να βοηθήσει. Η ζημιά αποκαταστάθηκε λίγες ημέρες αργότερα, όταν εγκρίθηκε η δαπάνη από τα κεντρικά της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας.
 
Στους καλοκαιρινούς μήνες αεροδρόμια σε δημοφιλείς τουριστικούς προορισμούς σαν κι αυτόν αναδεικνύουν τις ελλείψεις τους: γερασμένες εγκαταστάσεις, ανεπαρκείς χώροι και γραφειοκρατικά εμπόδια που δυσχεραίνουν τις πιο απλές επισκευές. Η «Κ» επισκέφθηκε τα αεροδρόμια της Σαντορίνης και της Κέρκυρας, κατέγραψε την ταλαιπωρία των επιβατών, συνάντησε υπαλλήλους στα όρια της εργασιακής εξουθένωσης και βρήκε μακέτες και σχέδια επεκτάσεων που δεν εφαρμόστηκαν ποτέ.
 
Η πίστα του αεροδρομίου Σαντορίνης μοιάζει με μπαλκόνι στο Αιγαίο. Πίσω από τα τρία σταθμευμένα αεροσκάφη ουρανός και θάλασσα σμίγουν στον ορίζοντα.
 
 
Στην αίθουσα αναχωρήσεων όμως η εικόνα δεν είναι το ίδιο ειδυλλιακή.
 
 
Δεκάδες τουρίστες που περιμένουν να παραλάβουν τις κάρτες επιβίβασης σχηματίζουν ουρά που κάποιες στιγμές βγαίνει εκτός του κτιρίου και φτάνει μέχρι το πεζοδρόμιο. Από τις δύο μαγνητικές πύλες ελέγχου των χειραποσκευών λειτουργεί για μεγάλο μέρος της ημέρας μόνο η μία.
 
Αντίστοιχες είναι οι συνθήκες και στο αεροδρόμιο της Κέρκυρας. Τα τουριστικά λεωφορεία τροφοδοτούν διαρκώς την αίθουσα διεθνών αναχωρήσεων. Είναι Σάββατο, μια από τις πιο δύσκολες ημέρες της εβδομάδας σε φόρτο εργασίας. Μέσα σε μία ώρα δέκα αεροπλάνα θα απογειωθούν από εδώ –κάποια με διαφορά πέντε λεπτών- με προορισμούς σε Αυστρία, Γερμανία, Ιταλία, Μ. Βρετανία και Τουρκία. Ενας υπάλληλος του αεροδρομίου με τη βοήθεια τουριστικών πρακτόρων προσπαθεί σαν τροχονόμος να κατευθύνει το πλήθος. Ο κόσμος είναι τόσο πολύς και οι χώροι τόσο περιορισμένοι που σύντομα σχηματίζονται οκτώ διαφορετικές ουρές που μπλέκονται μεταξύ τους, μπλοκάροντας κάθε δίοδο.
 
 
«Περιμένεις στο check in, περιμένεις ξανά για να δώσεις τις βαλίτσες σου στο σκάνερ και μετά στήνεσαι πάλι στην ουρά για έλεγχο. Δεν είναι σύγχρονο αεροδρόμιο αυτό» λέει ο Παντελής Πέππας, καθώς σπρώχνει κάθιδρος ένα καρότσι με έξι βαλίτσες. Πετάει για Βερολίνο και ανησυχεί μήπως χάσει την πτήση.
 
Τα προβλήματα δεν είναι άγνωστα στις αρμόδιες υπηρεσίες. Τον Απρίλιο του 2008 ο τότε γενικός γραμματέας Τουρισμού Σπύρος Ευσταθόπουλος δήλωνε σε συνέντευξη Τύπου: «υπάρχουν αεροδρόμια στα οποία οι ελεγκτές εντόπισαν αδυναμίες και παραλείψεις σε επίπεδο υποδομών, λειτουργιών, καθαριότητας και υγιεινής». Φέτος, στις 13 Αυγούστου, το κυβερνητικό συμβούλιο Οικονομικής Πολιτικής ενέκρινε την παραχώρηση 14 περιφερειακών αεροδρομίων (συμπεριλαμβανομένων της Σαντορίνης και της Κέρκυρας) στην κοινοπραξία Fraport AG- Slentel Ltd.
 
Εδώ και χρόνια πάντως στελέχη της τοπικής αυτοδιοίκησης και παράγοντες του τουρισμού ζητούσαν με επιστολές τους προς την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας και τα αρμόδια υπουργεία να αλλάξει αυτή η εικόνα. «Εχουμε κάνει αλλεπάλληλες διαμαρτυρίες» αναφέρει ο Νικόλαος Νομικός, πρόεδρος του εμποροεπαγγελματικού συλλόγου Θήρας. «Τα αεροδρόμια είναι η πύλη μας, η πρώτη και τελευταία εντύπωση των επισκεπτών και δεν πρέπει να δίνουν τη χειρότερη εικόνα».
 

Μελέτες που έμειναν και πάλι στα συρτάρια

Στον προθάλαμο του γραφείου του αερολιμενάρχη Σαντορίνης στέκει μια ξύλινη μακέτα. «Ετσι θα ήταν οι εγκαταστάσεις μας» λέει ο Ηλίας Τανισκίδης που μετράει σχεδόν δύο δεκαετίες ως αερολιμενάρχης.
 
 
Οταν ανέλαβε οι κτιριακές εγκαταστάσεις βασίζονταν σε αρχιτεκτονικά σχέδια που εκπονήθηκαν στα τέλη της δεκαετίας του ’80. Ακολούθησε μια μικρή επέκταση της αίθουσας αναχωρήσεων κατά 300 τ.μ. προς την πλευρά του πεζοδρομίου και η κατασκευή της αίθουσας αφίξεων. Οι διαρκώς αυξανόμενες ανάγκες του αεροδρομίου όμως δεν καλύπτονταν.
 
Η ΥΠΑ ανέθεσε στις αρχές του 2000 στην εταιρεία IBI Group Ltd την εκπόνηση μελέτης για τις προοπτικές ανάπτυξης του αεροδρομίου. Η εικόνα που κατέγραψαν τότε οι μελετητές δεν διέφερε πολύ από τη σημερινή. «Το υφιστάμενο κτίριο, σχεδιασμένο να εξυπηρετεί 150 επιβάτες την ώρα αιχμής ανά κατεύθυνση, εξυπηρετεί σήμερα περισσότερους από 400 επιβάτες», έγραφαν. «Το δάπεδο στάθμευσης μπορεί να εξυπηρετήσει τρία αεροσκάφη ανά ώρα, ενώ οι απαιτήσεις το 2001 ήταν τουλάχιστον για 5 αεροσκάφη στην ώρα αιχμής». Αρχικά οι μελετητές πρότειναν μεταξύ άλλων διπλασιασμό των χώρων διακινήσεων επιβατών, επέκταση του υφιστάμενου κτιρίου και κατασκευή νέου κτιρίου 6.000 τ.μ. για προορισμούς εντός και εκτός συνθήκης Σέγκεν. Η δημοπράτηση του έργου όμως δεν έγινε ποτέ. Οπως λέει ο κ. Τανισκίδης όλα πάγωσαν μετά τις εκλογές του 2004.
 
«Εάν προχωρούσε το σχέδιο, θα είχαμε σήμερα μια πίστα που θα χωρούσε 16 αεροπλάνα και νέο κτίριο τριών ορόφων και 13.500 τ.μ. αντί των 3.500 τ.μ. που έχουμε σήμερα» λέει ο αερολιμενάρχης. Βρισκόμαστε στο μπαλκόνι του γραφείου του. Μπροστά μας απλώνεται η πίστα του αεροδρομίου. Σε κανένα σημείο της δεν έχει διαγράμμιση. «Σε κάποιο βαθμό αυτό μας εξυπηρετεί», λέει. «Εάν υπήρχαν διαγραμμίσεις θα χωρούσαν μόνο πέντε αεροπλάνα».
 
Σχέδια επεκτάσεων που δεν πραγματοποιήθηκαν ποτέ έγιναν και για το αεροδρόμιο της Κέρκυρας. Οι υπάρχουσες κτιριακές εγκαταστάσεις εκεί φτάνουν τα 7.500 τ.μ. και το master plan προέβλεπε διπλασιασμό τους μέχρι το 2030. «Οι υποδείξεις έμειναν στο συρτάρι. Το λιγότερο που θα μπορούσε να γίνει θα ήταν μία ακόμη αίθουσα 1.200 τ.μ. για διεθνείς αναχωρήσεις» λέει ο πρόεδρος του συλλόγου Υπαλλήλων Πολιτικής Αεροπορίας Κέρκυρας, Γιώργος Μαυρωνάς.
 
 
«Δεν χρειάζονται πολυτελείς εγκαταστάσεις. Πρέπει όμως να γίνουν παρεμβάσεις εάν θέλουμε ένα αεροδρόμιο που θα εξυπηρετεί τους επιβάτες με αξιοπρέπεια».
 
Η διοίκηση της ΥΠΑ αρνήθηκε να απαντήσει στα ερωτήματα της «Κ». Βάσει της σύμβασης παραχώρησης των 14 περιφερειακών αεροδρομίων η κοινοπραξία Fraport AG- Slentel Ltd έχει δεσμευτεί στην υλοποίηση επενδύσεων που θα προσεγγίζουν τα 330 εκατομμύρια ευρώ την πρώτη τετραετία, ενώ για όλη τη διάρκεια της παραχώρησης (40 χρόνια) θα φτάσουν το 1,4 δισ. Εκπρόσωποι των εργαζομένων στα αεροδρόμια, τουριστικοί πράκτορες και στελέχη της τοπικής αυτοδιοίκησης μιλούν για πολυετή απαξίωση των περιφερειακών αεροδρομίων. Λένε στην «Κ» ότι είναι κερδοφόρα και ότι θα μπορούσαν –εφόσον τα ίδια διαχειρίζονταν τα έσοδά τους και όχι η ΥΠΑ- να προβούν στις απαραίτητες ανακαινίσεις χωρίς να προχωρήσει η ιδιωτικοποίησή τους.
 
Η Αννα Καμμή, τουριστικός πράκτορας και δημοτική σύμβουλος της αντιπολίτευσης στη Μύκονο με την Κίνηση Ενεργών Πολιτών Μυκόνου κάνει λόγο για ευθύνες των κυβερνήσεων που δεν αξιοποίησαν τους πόρους των αεροδρομίων για να βελτιώσουν την εικόνα των εγκαταστάσεων. «Τα έσοδα από αυτά, τα οποία είναι τεράστια, είναι ανταποδοτικά και αντί να εγγράφονται στον κρατικό προϋπολογισμό ξεκάθαρα πηγαίνουν στην μαύρη τρύπα του χρέους», λέει. Παράλληλα εκφράζει την ανησυχία της ότι ενδεχόμενη αύξηση των τελών των αεροδρομίων μπορεί να απομακρύνει τις αεροπορικές εταιρείες χαμηλού κόστους (low cost) από ακριβούς προορισμούς. Αυτή την εβδομάδα η Περιφέρεια Ιονίων Νήσων που αντιδρά στην ιδιωτικοποίηση αποφάσισε να πραγματοποιήσει μετά τις εθνικές εκλογές τοπικό δημοψήφισμα για την παραχώρηση των αεροδρομίων.
 
Γραφειοκρατικά εμπόδια
 
Σήμερα απλά προβλήματα δεν αντιμετωπίζονται άμεσα λόγω γραφειοκρατίας. Οποιοδήποτε λειτουργικό έξοδο –ακόμη και για προμήθεια χαρτιού υγείας- πρέπει να εγκριθεί από τις κεντρικές υπηρεσίες στην Αθήνα. Η διαδικασία μπορεί να κρατήσει λίγες ημέρες ή και να ξεπεράσει τους δύο μήνες. Γι’ αυτό και οι τουαλέτες σε Κέρκυρα και Σαντορίνη παρουσιάζουν κατά καιρούς βλάβες και έντονη δυσοσμία. Στη Μύκονο η ετήσια πίστωση για χαρτί υγείας υπολογίζεται στα 2.000 ευρώ. Οι περισσότεροι προμηθευτές όμως δεν δέχονται να συνεργαστούν με το αεροδρόμιο και να ρισκάρουν να καθυστερήσει πολλούς μήνες η εξόφλησή τους από το δημόσιο. Γι' αυτό και οι ανάγκες καλύπτονται μερικώς από δωρεές επιχειρηματιών του νησιού και του σωματείου ξενοδόχων.
 
Τουαλέτες στο αεροδρόμιο της Κέρκυρας.
 
«Είναι αδιανόητο να μην καλύπτουν τα αεροδρόμια πρώτες ανάγκες για βρύσες ή χαρτί υγείας» λέει ο Δημήτρης Διαβάτης πρόεδρος Συνδέσμου Τουριστικών Πρακτόρων Κέρκυρας. Πρόσφατα οι τουριστικοί πράκτορες του νησιού πλήρωσαν για να μπει φρέον στα κλιματιστικά του αεροδρομίου (τα οποία δεν λειτουργούσαν επί 1,5 ημέρα τον Ιούλιο). Πέρυσι κάλυψαν τα έξοδα βαψίματος της εξωτερικής περίφραξης. Αντίστοιχα τον Αύγουστο στη Μύκονο η δημοτική αρχή ανέλαβε να αποφράξει το αποχετευτικό σύστημα του αεροδρομίου. «Από τις τέσσερις βάνες απάντλησης λυμάτων δούλευε μόνο η μία τον Δεκαπενταύγουστο. Είχε φράξει ο αγωγός και έγινε υπερχείλιση», λέει ο αντιδήμαρχος Μυκόνου Μιλτιάδης Ατζαμόγλου.
 

Ανησυχία για αντίκτυπο στον τουρισμό

Πέρυσι το αεροδρόμιο της Σαντορίνης είχε 13.000 κινήσεις αεροσκαφών, ενώ φέτος έχει ξεπεράσει τις 15.000 κινήσεις. Φέτος για πρώτη φορά συνδέθηκε απευθείας με Λίβανο. Το βάρος της εξυπηρέτησης όμως πέφτει σε υποστελεχωμένες υπηρεσίες. Το αεροδρόμιο του νησιού διαθέτει έξι ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας, ενώ ο αερολιμενάρχης λέει ότι θα χρειάζονταν δέκα. «Δεν υπάρχει δυνατότητα χορήγησης αδειών μέσα στο καλοκαίρι και τα ρεπό δίνονται στο ελάχιστο δυνατό», αναφέρει ο κ. Τανισκίδης.
 
 
«Ολοι οι υπάλληλοι της πολιτικής αεροπορίας κάνουν υπεράνθρωπες προσπάθειες για να αντεπεξέλθουν στον δυσανάλογο με τις υποδομές του αερολιμένα όγκο επιβατών και αεροσκαφών». Τα τελευταία χρόνια στο πλαίσιο της κινητικότητας έχασε τους δύο διοικητικούς υπαλλήλους. Ο ένας μετατάχθηκε στην αστυνομία και η άλλη στο κέντρο υγείας.
 
Στην Κέρκυρα το γραφείο πληροφοριών του αεροδρομίου στελεχώνεται με μία υπάλληλο αν και το αεροδρόμιο λειτουργεί και τη νύχτα. Στη Μύκονο -το αεροδρόμιο της οποίας περιλαμβάνεται στη λίστα των ιδιωτικοποιήσεων- ο δήμαρχος Κωνσταντίνος Κουκάς κατάφερε πρόσφατα να δώσει μια μικρή ανάσα στους τέσσερις ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας. «Βρήκαμε μέσω χορηγών ένα σπίτι για να μένει δωρεάν κοντά στο αεροδρόμιο και μας στάλθηκε ένας επιπλέον ελεγκτής από την ΥΠΑ», λέει.
 
Η ασφάλεια
 
Η υποστελέχωση πλήττει και το κομμάτι της ασφάλειας. Η ΥΠΑ δεν έχει ολοκληρώσει διαγωνισμό για την κάλυψη των θέσεων στον έλεγχο των χειραποσκευών και η ολιγομελής αστυνομία των νησιών καλύπτει πόστα που σε άλλα διεθνή αεροδρόμια αναλογούν σε ιδιωτικές εταιρείες ασφαλείας. Αστυνομικός στη Μύκονο αναφέρει ότι βάσει του εθνικού κανονισμού της ΥΠΑ προβλέπεται να υπάρχουν καθημερινά σε όλες τις βάρδιες 36 αστυνομικοί στο αεροδρόμιο όταν η δύναμη της ΕΛ.ΑΣ. για όλο το νησί φτάνει τα 45 άτομα. «Αναγκαστικά από εμάς διατίθενται 20 άνθρωποι», λέει στην «Κ» ο αστυνομικός που μίλησε με τον όρο της ανωνυμίας. Αντίστοιχοι είναι οι αριθμοί και στη Σαντορίνη όπου σύμφωνα με στοιχεία της ΕΛ.ΑΣ. μέσα στον Αύγουστο συνελήφθησαν 50 πρόσφυγες και μετανάστες -ανάμεσά τους και διακινητές- που αποπειράθηκαν να ταξιδέψουν αεροπορικώς με πλαστά έγγραφα στη Δυτική Ευρώπη.
 
Χάος το καλοκαίρι
 
Υπό αυτά τα δεδομένα, ο γενικός διευθυντής του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων, Αλέξανδρος Λαμνίδης, χαρακτηρίζει την κατάσταση στα περιφερειακά αεροδρόμια «χαώδη κατά τους καλοκαιρινούς μήνες». «Χρειάζονται καινούργιες επενδύσεις», λέει.
 
Κατά καιρούς, ιδιωτικά τζετ ή αεροπλάνα που θα έπρεπε να σταθμεύσουν για μερικές ώρες ή λίγες νύχτες στη Μύκονο δεν μπορούν να διανυκτερεύσουν στο νησί λόγω έλλειψης χώρου. Αναγκαστικά φιλοξενούνται στη Σαντορίνη ή σε άλλα αεροδρόμια (όπως σε Σύρο ή Νάξο με επιπλέον επιβάρυνση σε καύσιμα). Βάσει των προδιαγραφών του ο διάδρομος στη Μύκονο μπορεί να εξυπηρετήσει έως και τέσσερα αεροσκάφη ανά ώρα. Σε περιόδους αιχμής όμως μπορεί να δεχτεί μέχρι και εννιά πτήσεις σε μία ώρα. «Δημιουργούνται προβλήματα σε πολλούς και καλούς επισκέπτες και το νησί χάνει τη δυνατότητα να φιλοξενεί και τα πληρώματα στα ξενοδοχεία του», τονίζει ο κ. Κουκάς. Πριν από ένα μήνα κατά την απογείωση αεροσκάφους στη Μύκονο ξεκόλλησαν περίπου είκοσι τετραγωνικά μέτρα ασφάλτου διακόπτοντας τη λειτουργία του αεροδρομίου. Η ζημιά καλύφθηκε πρόχειρα από το τεχνικό προσωπικό. Αντίστοιχο πρόβλημα είχε προκύψει τον Ιούνιο.
 
Μέχρι στιγμής πάντως δεν φαίνεται να υπάρχουν άμεσες επιπτώσεις στο τουριστικό ρεύμα, το οποίο παραμένει ανοδικό. «Βλέποντας την ανταγωνιστικότητα προορισμών από βαθμολογήσεις ανεξάρτητων οίκων του εξωτερικού η Μύκονος και η Σαντορίνη υπερτερούν σε σχέση με το Σεν Τροπέ ή την Ιμπιζα. Η κατάσταση στα αεροδρόμια δεν επηρεάζει άμεσα, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι δεν πρέπει να βελτιωθούμε», λέει ο κ. Λαμνίδης.
 
Την ανάγκη για αλλαγές επισημαίνουν και οι τουρίστες. Είναι Πέμπτη απόγευμα, τέλη Αυγούστου, και στο ισόγειο της αίθουσας αναχωρήσεων του αεροδρομίου Σαντορίνης και τα 60 καθίσματα έχουν καταληφθεί.
 
 
Η Μόνικα Ζούλο που είχε επιλέξει το νησί για το ταξίδι του μέλιτος περιμένει επί ώρες όρθια. Δεν ξέρει από ποια πύλη θα φύγει. «Αποκλείεται πάντως από τις δύο πρώτες πύλες», λέει στον σύζυγό της. Λόγω έλλειψης χώρου μπροστά από αυτές τις εξόδους έχει στηθεί κιόσκι με αναψυκτικά και καφέδες. «Είναι λίγο μπερδεμένα τα πράγματα εδώ», λέει η Ιταλίδα τουρίστρια στην «Κ». «Για ένα νησί τόσο σημαντικό για τον τουρισμό θα περίμενες να ήταν όλα λίγο πιο οργανωμένα».