BIG BANG NEWS
RESEARCH, TECHNOLOGY, SCIENCE, DIACHRONIC NEWS, COMMENTS, ,SPORTS,MUSIC,SKY AND STARS,AND MUSH MORE.

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Τρίτη 24 Ιουνίου 2014

Οι Έλληνες που τα Βάζουν με τους Πειρατές στη Σομαλία

Οι Έλληνες που τα Βάζουν με τους Πειρατές στη Σομαλία


Η φωτογραφία είναι ευγενική παραχώρηση του Πάνου Μωραΐτη.
Χρειάστηκαν αρκετές μέρες για να κανονίσουμε αυτή τη συνάντηση. Οι ιδιωτικοί ένοπλοι φρουροί που συνοδεύουν τα εμπορικά πλοία, προσφέροντας προστασία κατά των πειρατών, συνήθως παρουσιάζονται σαν εν δυνάμει δολοφόνοι. Αυτή είναι και η αιτία που δύσκολα θα σου μιλήσουν.
«Είναι δύσκολο να καταλάβεις τις συνθήκες που αντιμετωπίζουμε εκεί κάτω», μου λέει ένας πρώην ένοπλος φρουρός ο οποίος δέχτηκε να μου μιλήσει ανώνυμα. «Ο δικός μας ρόλος είναι καθαρά αποτρεπτικός. Το όπλο δεν το έχεις για να σκοτώσεις, αλλά για να προστεύσεις το πλήρωμα και το φορτίο. Δεν χρειάζεται να είσαι υπερβολικά σκληραγωγημένος, άμα είσαι εκπαιδευμένος κομάντο, μπαίνεις στο νόημα εύκολα. Το οικονομικό κίνητρο υπάρχει, όμως αυτό υπάρχει σε όλες τις δουλειές».  
Πώς αντιμετωπίζουν το θέμα αυτό όμως οι εταιρείες ναυτιλιακής ασφάλειας; Επικοινωνώ με τον Πάνο Μωραΐτη, διευθυντή στην Aspida Maritime, μία από τις πρώτες εταιρίες στον κόσμο που ασχολήθηκε με τον τομέα αυτόν. Στο τηλέφωνο είναι διστακτικός. «Ό,τι σχετικό άρθρο έχω δει, δίνει την εικόνα ότι ο ένοπλος φρουρός που ανεβαίνει στα εμπορικά πλοία στη Σομαλία είναι μισθοφόρος. Ή, ότι πρόκειται για κάποιον κακομοίρη Έλληνα, που εν μέσω κρίσης και απουσία επιλογών, αναγκάζεται να μπαρκάρει για να πολεμήσει τους Σομαλούς πειρατές, βάζοντας τη ζωή του σε κίνδυνο. Αλλά τα πράγματα δεν είναι ακριβώς έτσι», μου λέει.«Θέλω να μου εξηγήσεις πώς είναι», του ζητώ.
Το επόμενο πρωί τον συναντώ στο γραφείο του στην Γλυφάδα. Μου ξεκαθαρίζει ότι θα μιλήσουμε βασικά για την πειρατεία στα νερά του Ινδικού ωκεανού, λόγω της συχνότητας των περιστατικών εκεί κυρίως στα τέλη του 2008, αλλά και της ιδιομορφίας του τρόπου εκτέλεσής της, γεγονός που έκανε την παρουσία ενόπλων φρουρών στο πλοίο απαραίτητη.
«Πριν το 2008 δεν υπήρχε πειρατεία;» τον ρωτώ. «Σαφώς και υπήρχε», μου απαντά. «Ήδη, από τα τέλη του ’90, έχουμε καταγεγραμμένα περιστατικά, με απαγωγές και απαιτούμενα λύτρα, όπως γίνεται και σήμερα, αλλά τα ποσά ήταν πολύ μικρότερα τότε». Οι πειρατές της Σομαλίας όμως, ήταν οι πρώτοι οι οποίοι επιχείρησαν να επιβιβαστούν σε εμπορικά πλοία ενώ αυτά βρίσκονταν εν κινήσει και να κάνουν κατάληψη, κρατώντας το πλήρωμα αιχμάλωτο έναντι αντίτιμου.
Yπάρχουν πολλών ειδών πειρατείες, συνεχίζει ο Πάνος. Αλλιώς γίνεται στον Νίγηρα και διαφορετικά επιτίθενται στον Ινδικό ωκεανό οι Σομαλοί, ή στο Στενό της Μάλακκας, κοντά στις ακτές της Μαλαισίας και της Ινδονησίας, και γενικότερα στην νοτιοανατολική Ασία όπου αρκετα τπεριστατικά γίνονται έξω από λιμάνια. «Ως περιοχή υψηλού κινδύνου πλέον ορίζεται η περιοχή από το Σουέζ μέχρι τον Κόλπο του Ομάν, δηλαδή με το που περάσει ένα πλοίο τη διώρυγα και βγει έξω απ’ τα Αραβικά Εμιράτα και προς το νότο μέχρι το βόρειο άκρο της Μαδαγασκαρης», μου λέει.
Η περιοχή υψηλού κινδύνου. Τα κόκκινα εκπροσωπούν πειρατικές επιθέσεις οι οποίες έληξαν με την απόσπαση λύτρων, ενώ τα κίτρινα δείχνουν τις απλές απόπειρες από το 2007 έως το 2011.
Η σομαλική πειρατεία ξεκίνησε όταν ξένοι με πολλά αλιευτικά πλοία, μπήκαν στα χωρικά ύδατα της Σομαλίας. Παραδοσιακά η αλιεία ήταν ο τρόπος επιβίωσης των Σομαλών. Αφού δεν υπήρχε οργανωμένο κράτος και δεν υπήρχε ακτοφυλακή, οι ψαράδες άρχισαν να σχηματίζουν ένοπλες ομάδες για να τους εμποδίζουν. Σύμφωνα με έκθεση του ΟΗΕ, η πειρατεία προκλήθηκε εν μέρει από την παράνομη αλιεία αλλά και από την ριψη τοξικών αποβλήτων στα σομαλικά ύδατα από ξένα πλοία, με αποτέλεσμα οι Σομαλοί να μην μπορούν να ψαρέψουν.
Οι πρώτοι ένοπλοι φρουροί ανέβηκαν επάνω σε πλοία το 2009. Πριν από αυτό, τα ταξίδια ήταν «άοπλα», διότι δεν υπήρχε οργανωμένη σομαλική επίθεση στο βαθμό που υπάρχει σήμερα και διότι οι περισσότερες εταιρείες δεν είχαν τα κεφάλαια και την γνώση για το πώς να αποκτήσουν νόμιμα όπλα.
«Εμείς δεν έχουμε κάνει άοπλα ταξίδια από το 2011. Η Ελλάδα επιτρέπει στα πλοία με ελληνική σημαία να έχουν ένοπλους φρουρούς, μετά από συνθέτη διαδικασία, αλλά δεν υπάρχει κάποιο νομοθετικό πλαίσιο που να ορίζει τι πρέπει να έχει μία εταιρεία ναυτιλιακής ασφάλειας (PMSC) για να ιδρυθεί στην Ελλάδα. Γι’ αυτό και δεν υπάρχουν αμιγώς Ελληνικοί PMSCs. Το ζήτημα της οπλοφορίας είναι σύνθετο, διότι αρχικά πρέπει να βρεθεί ένας νόμιμος προμηθευτής όπλων, ο οποίος με όλες τις απαιτούμενες διαδικασίες και τα έγγραφα, να κάνει εξαγωγή, εισαγωγή και πώληση όπλων. Η αγορά το 2011 ήταν πολύ επισφαλής, διότι κάποιες εταιρείες αγόραζαν όπλα, ένας θεός ξέρει από πού και τα διοχέτευαν στη θάλασσα, το οποίο είναι άκρως παράνομο».
Σήμερα υπάρχουν 200 με 300 εταιρίες στον κόσμο, εκ των οποίων γύρω στις 80 είναι ελληνικών συμφερόντων. «Κάποτε η αγορά ήταν ξέφραγο αμπέλι, χωρίς να σημαίνει ότι και τώρα δεν υπάρχει κάποια χαλαρότητα στο χώρο μας. Απλά, ο πήχης για να είσαι 100% νόμιμος είναι ψηλά πλέον σε σχέση με αυτό που ήταν διότι η γραφειοκρατία έχει αυξηθεί πάρα πολύ. Πόλλες φορές έχω παρομοιάσει την δουλειά μας», μου λέει χαριτολογώντας ο Πάνος, «με το φαινόμενο του βίντεο κλαμπ και πιο πρόσφατα των σουβλατζίδικων. Το κάνει ένας και τρέχουν όλοι».
Είμαι περίεργη να μάθω αν αληθεύει η άποψη ότι ο ένοπλος φρουρός είναι μισφοφόρος. «Δεν ξέρουμε καταρχήν τι σημαίνει μισθοφόρος. Ο μισθοφόρος είναι κάποιος που πληρώνεται για να δρασει ως επιθετική δύναμη ή να είναι μέρος μιας επιθετικής δύναμης», μου απαντά ο Πάνος. «Από την άλλη, αυτός που έχει πάει κατά κύριο λόγο, συμβουλευτικά, για να βοηθήσει δηλαδή το ασφαλές πέρασμα ενός πλοίου από μια περιοχή κινδύνου και δρα μόνο αποτρεπτικά και αμυντικά, δεν είναι μισθοφόρος. Υπάρχουν βέβαια και αυτοί που θα ήθελαν να μπουν σε αυτή τη δουλειά διότι φαντασιώνονται ότι θα προσγειωθούν με αλεξίπτωτα στη Σομαλία και θα αρχίσουν να σκοτώνουν κόσμο. Είναι άτομα με την φαντασίωση του υπέρ-κομάντο. Εμείς τους αποκαλούμε ‘weekend warriors’. Έχουν φαντασιώσεις πολέμου, επειδή όταν ήταν μικροί, είδαν το Ράμπο κι έβαζαν κόκκινη κορδέλα στα μαλλιά. Αλλά αυτή είναι μια διεστραμμένη φαντασίωση η οποία δεν έχει καμμία θέση στη δουλειά μας».
Σύμφωνα με τον Δρ. Κωνσταντίνο Περρωτή, πρώην βατραχάνθρωπο και Δόκτορα Ψυχολογίας, οι επαγγελματίες ένοπλοι φρουροί πρέπει να έχουν πολύ χαμηλά επίπεδα στρες, κανένα σημάδι κατάθλιψης ή τρωτότητας, έτσι ώστε, σε ένα πολύ επικίνδυνο περιστατικό, να μην χάσουν τον έλεγχο. Πρέπει να είναι σοβαροί επαγγελματίες, να έχουν πειθαρχία, κίνητρο και φιλοδοξίες. Να είναι άνθρωποι καριέρας, να έχουν πολλά χρόνια στον χώρο, είτε στο στρατό είτε στις ειδικές δυνάμεις είτε σε εδαφική ασφάλεια. Αυτοί οι άνθρωποι θα βρεθούν για πολύ καιρό πάνω σε κάποιο πλοίο και είναι πολύ πιθανό να πρέπει να χρησιμοποιήσουν όπλα σε μια δύσκολη κατάσταση.
Η φωτογραφία είναι ευγενική παραχώρηση του Πάνου Μωραΐτη.
Ο Κωνσταντίνος Περρωτής υποβάλλει τους υποψήφιους επαγγελματίες ένοπλους φρουρούς σε διαδικασία εκτεταμένου ψυχογραφήματος προκειμένου να αξιολογήσει την ετοιμότητά του. Ο ίδιος είχε κατέβει στη Σομαλία παλαιότερα όταν τα ταξίδια ακόμα ήταν άοπλα. «Δεν έχω βρεθεί σε κάποιο πολύ βίαιο περιστατικό. Οι συνθήκες τότε ήταν ακόμα πιο δύσκολες και δεν υπήρχε συγκεκριμένη τακτική που έπρεπε να ακολουθήσεις. Σήμερα όμως έχουμε επαγγελματίες που γνωρίζουν τι ακριβώς πρέπει να κάνουν». Τον ρωτώ την γνώμη του για τις εταιρείες που ασχολούνται με το αντικείμενο στην Ελλάδα. «Υπάρχουν και κάποιες που είναι ‘τυχοδιωκτικές’, που προσλαμβάνουν προσωπικό που δεν βρήσκει δουλειά αλλού εύκολα και που δεν έχει σωστή προετοιμασία. Όταν κάποιος δεν είναι επαγγελματίας και μπει σε αυτή τη δουλειά με οποιονδήποτε άλλο τρόπο, θέτει σε κίνδυνο τόσο τον ίδιο όσο και το πλήρωμα το οποίο έχει κληθεί να προστατεύσει. Η παρουσία σωστών επαγγελματιών αποδείχθηκε 100% αποτελεσματική και αποτελεί τον έναν από τους δύο λόγους που μειώθηκαν τα περιστατικά πειρατείας. Ο άλλος είναι η ύπαρξη των ‘coalition forces’, των ναυτικών δυνάμεων στην περιοχή, οι οποίες εμποδίζουν τους πειρατές να βγουν έξω από την ακτογραμμή της Σομαλίας. Απόπειρες πειρατείας εξακολουθούν να γίνονται, όμως οι πειρατές όταν ξέρουν ότι υπάρχουν όπλα πάνω σε ένα καράβι, συνήθως φοβούνται και φεύγουν», μου λέει.
Λίγο αργότερα, συναντώ την Ηρώ Θεοφανίδη, εκπρόσωπο της εταιρείας ναυτιλιακής ασφάλειαςUNICS και μία από τις λίγες γυναίκες που δραστηροποιούνται στον χώρο. Ο πατέρας της,Ιωάννης Θεοφανίδης ή αλλιώς ο πατέρας των βατραχανθρώπων, ήταν ο άνθρωπος που δημιούργησε την πιο δυνατή Μονάδα Υποβρύχιων Καταστροφών και εκείνος που έφτιαξε τις πρώτες μεθόδους πειρατικής ενέργειας, της επιβίβασης επί των πλοίων, δηλαδή ό,τι ακριβώς κάνουν οι πειρατές. Της ζητώ να μου δώσει την δική της εικόνα για τις εταιρείες ναυτικής ασφάλειας στην Ελλάδα. «Η πίττα είναι μεγάλη και υπάρχει σκληρός ανταγωνισμός. Είναι επιλογή του καθενός το πώς θα κάνει τη δουλειά του, όμως αν συμβεί κάτι στην θάλασσα πρέπει να ξέρει να το διαχειριστεί. Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να έχει το κατάλληλο άτομο στην κατάλληλη θέση. Οι άνθρωποι αυτοί πρέπει να έχουν σωστή αντίληψη της θάλασσας και να μπορούν να χειριστούν οπλισμό. Ο σκοπός των ενόπλων είναι να διασφαλίσουν την ασφάλεια του πλοίου, του πληρώματος, του φορτίου και την περιουσία του πλοιοκτήτη. Στη UNICS χρησιμοποιούμε πρώην βατραχανθρώπους και καταδρομείς, οι οποίοι έχουν υπάρξει “πειρατές”, για να ασκήσουν το επάγγελμα του “αντιπειρατή”. Διότι οι βατραχάνθρωποι είναι οι πλέον κατάλληλοι να κάνουν αυτή τη δουλειά και κυρίως, όπως έλεγε ο πατέρας μου, είναι “θαλάσσια ζώα”».
Ο Πάνος και η Ηρώ μου ξεκαθαρίσαν ότι οι πειρατές δεν έχουν καμμία σχέση με τρομοκράτες, αν και ορισμένοι θεωρούν ότι συνδέονται με την Αλ Σαμπάμπ, παρακλάδι της Αλ Κάιντα και την πιο θανατηφόρα τρομοκρατική οργάνωση της Ανατολικής Αφρικής. Σύμφωνα και με άρθρο που είχε δημοσιεύσει παλιότερα το Reuters, υπάρχουν υπόνοιες συνεργασίας χωρίς να υπάρχουν αρκετά στοιχεία που να το αποδυκνείουν.
«Γιατί να είναι τρομοκρατία, όμως, το να επιτεθείς σε μία ιδιωτική επιχείρηση, προκειμένου να βγάλεις κάποιο κέρδος; Είναι κλοπή και είναι απαγωγή. Δεν φοράνε εκρηκτικά για να ανεβαίνουν στο βαπόρι και το ανατινάξουν. Τους ενδιαφέρει καθαρά το κέρδος. Θέλουν το βαπόρι, να το κυριέψουν, να πάρουν τα λεφτά και μετά δρόμο. Εμπορική συναλλαγή».
Λίγες μέρες αργότερα επικοινωνώ με στέλεχος ναυτιλιακής ασφαλιστικής εταιρείας το οποίο μου μιλάει για το θέμα αυτό με την προϋπόθεση ότι θα διατηρήσω την ανωνυμία του. «Είναι σημαντικό να καταλάβεις γιατί τους λένε πειρατές και όχι τρομοκράτες», μου λέει. «Ένας εφοπλιστής μπορεί αυτή τη στιγμή να αγοράσει μια ασφάλεια η οποία θα πληρώσει τα λύτρα που θα ζητήσουν οι απαγωγείς. Ο ΟΗΕ και οι ΗΠΑ απαγορεύουν όμως οποιαδήποτε οικονομική συναλλαγή με τρομοκράτες. Κατά συνέπεια, αν θεωρούνταν τρομοκράτες δεν θα μπορούσε να υπάρξει οποιαδήποτε συναλλαγή μαζί τους».
«Η πληρωμή των λύτρων», συνεχίζει η πηγή μου, «δεν μπορεί να γίνει νόμιμα έτσι κι αλλιώς, διότι πρόκειται, επί της ουσίας, για μια παράνομη συναλλαγή. Όλες αυτές οι χώρες από τις οποίες πρέπει να περάσουν τα λεφτά έχουν νομικά εμπόδια στο να συμβεί κάτι τέτοιο. Οπότε ειναι λογικό να ακολουθούνται παράτυποι δρόμοι». «Συνήθως πώς πληρώνονται τα λυτρά;», ρωτώ. «Ανεβάζουν τα λεφτά στο αεροπλάνο πετάνε πάνω από το μέρος που βρίσκεται το πλοίο μαζί με τους πειρατές, τα πετάνε κοντά τους στην επιφάνεια της θάλασσας μαζί με μετρητές χρημάτων για να επισπευσθεί η διαδικασία».
Οι πειρατές, πάντως, σύμφωνα με έρευνα που διεξήγαγε το Γερμανικό Οικονομικό Ινστιτούτο στο Βερολίνο (DIW), δεν είναι σίγουρο ότι λειτουργούν μόνοι τους. Μερικοί τοπικοί επιχειρηματίες, καθώς και αξιωματούχοι στην Πούντλαντ -αυτόνομη περιοχή της βορειοανατολικής Σομαλίας- φαίνεται ότι βρίσκονται πίσω από την πειρατεία. «Η πειρατεία δεν είναι μόνο μια προσοδοφόρα επιχείρηση για τους Σομαλούς», σημειώνει η έρευνα, «χάρη στην πειρατεία έχουν αυξηθεί δραστικά τα ασφάλιστρα, με αποτέλεσμα οι ναυτιλιακές ασφαλιστικές εταιρείες να έχουν τεράστια κέρδη, γεγονός το οποίο ευνοεί την συνέχιση της πειρατείας».
Η πειρατεία όμως πλέον έχει μειωθεί. Το 2013 έγιναν 9 επιθέσεις σε πλοία χωρίς επιτυχία όμως. Απόπειρες εξακολουθούν να γίνονται συνέχεια, αλλά η παρουσία των ενόπλων φρουρών αποτρέπει όλο και περισσότερο τους επίδοξους καταληψιες. Για πολλούς από τους Σομαλούς όμως ο πειρατής εξακολουθεί να θεωρείται ο ήρωας που πήρε το νόμο στα χέρια του απέναντι στις ξένες επεμβάσεις. Το πρόβλημα οπωσδήποτε δεν έχει λυθεί. Ο ένοπλος φρουρός αντιμετωπίζει τις συνέπειες και όχι τη ρίζα του πρόβληματος.

Προς το Αύριο

Προς το Αύριο

Ωρα για «πράσινη» ναυτιλία
Προς το Αύριο

Η ναυτιλία εκσυγχρονίζεται, τα πλοία «πρασινίζουν» και η θάλασσα γίνεται και πάλι γαλάζια. Αυτό είναι το οικολογικό όραμα ορισμένων ναυπηγών που ορθώνουν φουτουριστικά πανιά ικανά να εκμεταλλεύονται την αιολική ενέργεια, καθώς και ατελείωτες επιφάνειες φωτοβολταϊκών που ακολουθούν και «δαμάζουν» τον ήλιο.  Επιβατηγά και φορτηγά πλοία μεταλλάσσονται στα σχέδια και υπόσχονται ένα κρυστάλλινο αύριο.

Φουτουριστικό ιστιοφόρο
Λίγη από τη μαγεία του παρελθόντος θέλησε να προσθέσει στο σχέδιό της η πρωτοπόρος σε αιολικά συστήματα βρετανική εταιρεία B9 Energy Group και έτσι δημιούργησε ένα τρικάταρτο φορτηγό πλοίο. Το εντυπωσιακό φορτηγό θα διαθέτει κινητήρα με την υπογραφή της Rolls-Royce που θα λειτουργεί με φυσικό αέριο ή βιοκαύσιμα. Τα hi-tech πανιά έχουν σχεδιαστεί ώστε να ξεδιπλώνονται ή να μαζεύονται με το πάτημα ενός κουμπιού.
Σε αντίθεση με τα σημερινά φορτηγά, στην περίπτωση του φουτουριστικού ιστιοφόρου όλες οι διαδικασίες θα πραγματοποιούνται αυστηρά από τη γέφυρα του πλοίου χάρη σε ένα καινοτόμο σύστημα αυτοματισμών. Η δύναμη του ανέμου προσφέρει το 60% της ενέργειας κίνησης, κάτι που κατά την εταιρεία σημαίνει ότι η εξοικονόμηση καυσίμων θα είναι τεράστια.
«Οι καινοτόμες τεχνολογίες που αναπτύσσονται από την εταιρεία B9 είναι περισσότερο από ευπρόσδεκτες, καθώς δείχνουν ότι η ναυτιλία με χαμηλές εκπομπές ρύπων είναι εφικτή» αναφέρει χαρακτηριστικά ο βρετανός υπουργός Ναυτιλίας Μάικ Πένινγκ.

Ναύτες στον ήλιο
Μια σειρά από ηλιακά επιβατηγά τριμαράν και φορτηγά πλοία προτείνει η αυστραλιανή εταιρεία Solar Sailor με σκοπό να περιοριστούν δραματικά οι δαπάνες κίνησης.
«Οι εταιρείες εξόρυξης αναφέρουν ότι τα καύσιμα που απαιτούνται για τη μεταφορά ενός τόνου σιδηρομεταλλεύματος αγγίζουν το 90% του συνολικού κόστους»  αναφέρει ο γενικός διευθυντής της εταιρείας, Ρόμπερτ Ντέιν. Το γεγονός αυτό, σε συνδυασμό με τις πιέσεις που ασκεί ο Διεθνής Οργανισμός Ναυσιπλοΐας (ΙΜΟ) για την αύξηση της ενεργειακής απόδοσης των πλοίων και τη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα και άλλων ρύπων κατά 25%-30% μέχρι το 2030, οδήγησε την εταιρεία στη δημιουργία πλοίων που κινούνται με τη βοήθεια κινητήρων εσωτερικής καύσης και φωτοβολταϊκών συστημάτων.
Ανάμεσα στα πρωτότυπα σχέδια των Αυστραλών συγκαταλέγονται ηλιακά δεξαμενόπλοια, τα λεγόμενα Aquatankers, και τριμαράν όπως το BayTri. Τα πρώτα αποτελούν υδροφόρα τάνκερ με ηλιακά κατάρτια με δυνατότητα ανάκλισης. Η φόρτωση και η εκφόρτωσή τους θα πραγματοποιούνται με τη βοήθεια μικρών πλωτών σταθμών, γνωστών και ως Single Point Moorings (SPM),  που θα συνδέονται με κεντρικές δεξαμενές μέσω ενός συστήματος χερσαίων και υποθαλάσσιων  σωληνώσεων. Σύμφωνα με την εταιρεία, τα ηλιακά κατάρτια εκτιμάται ότι θα οδηγούν σε εξοικονόμηση του συνολικού κόστους καυσίμων για την κίνηση του πλοίου της τάξεως του 40%-60%.
Το BayTri, χωρητικότητας 600 επιβατών, πάλι, χάρη στο γιγαντιαίο «λοφίο» φωτοβολταϊκών που φέρει στο επάνω μέρος του, μπορεί μέσα σε μόλις τέσσερις ώρες να συλλέγει αρκετή ηλιακή ενέργεια για την ηλεκτροδότηση ενός μέσου δυτικού σπιτιού για έξι ολόκληρες ημέρες. 

Υδροχόος του αλμυρού νερού
Ονομάζεται Aquarius (Υδροχόος) και αποτελεί την πρόταση της ιαπωνικής εταιρείας Eco Marine Power. Το φορτηγό πλοίο με τα αμέτρητα όρθια πάνελ φωτοβολταϊκών θα είναι σε θέση να εκμεταλλεύεται τόσο την αιολική όσο και την ηλιακή ενέργεια.
Σύμφωνα με τους υπευθύνους της εταιρείας, αν και το συγκεκριμένο concept αναπτύχθηκε αρχικά με πρότυπο τα μεγάλα δεξαμενόπλοια, θα μπορούσε παρ’ όλα αυτά να εφαρμοστεί και σε μικρότερα πλοία – π.χ., επιβατηγά και οχηματαγωγά φέρι μπόουτ, τουριστικά πλοιάρια και φορτηγά μικρότερου μεγέθους που πραγματοποιούν παράκτια δρομολόγια.
Βάσει του «πράσινου» σχεδίου, η στρατιά των φωτοβολταϊκών θα ελέγχεται εύκολα και γρήγορα μέσω ενός έξυπνου συστήματος ηλεκτρονικού υπολογιστή που, ανάλογα με τις καιρικές συνθήκες, θα μετατοπίζει το βάρος της ενεργειακής παραγωγής από τον ήλιο στον άνεμο.
Αν όλα αυτά πραγματοποιηθούν, τότε θα μιλάμε για μια τραγική ειρωνεία: πετρελαιοφόρα που θα ταξιδεύουν χάρη στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.

Ταξίδι  πάνω σε  μαξιλαράκι… αέρος
Εναν πρωτότυπο τρόπο να περιορίσουν την κατανάλωση καυσίμων σκέφτηκαν οι ειδικοί της σουηδικής εταιρείας Stena Rederi AB, του Ινστιτούτου SSPA και του Πανεπιστημίου Τεχνολογίας Chalmers: επινόησαν ένα οικολογικό τάνκερ που στο κάτω μέρος του φέρει ένα προηγμένο σύστημα «λίπανσης» με… αέρα το οποίο του επιτρέπει να «γλιστρά» απαλά επάνω του. 
Το δεξαμενόπλοιο μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου Stena E-max air, όπως ονομάζεται, χάρη στο θαυματουργό «μαξιλαράκι» αέρος, υπολογίζεται ότι καταναλώνει κατά 32% λιγότερα καύσιμα συγκριτικά με συμβατικά τάνκερ του μεγέθους του περιορίζοντας έτσι σημαντικά το ενεργειακό αποτύπωμά του.
Κάτι τέτοιο, όπως εξηγούν οι ειδικοί, συμβαίνει ακριβώς επειδή το σύστημα αέρινου «μαξιλαριού» περιορίζει σημαντικά την τριβή του τάνκερ με το νερό, όπως επίσης και την αντίσταση που συναντά εν πλω.
Στην ίδια λογική και άλλες εταιρείες έχουν παρουσιάσει παρόμοια σχέδια που επιτρέπουν σε πλοία να «πετούν» με κατεύθυνση ένα υγιές περιβάλλον.

Φωτοβολταϊκά: τρία ρεκόρ σε δυό βδομάδες τονίζουν την ανάγκη για αποθήκευση ενέργειας

Φωτοβολταϊκά: τρία ρεκόρ σε δυό βδομάδες τονίζουν την ανάγκη για αποθήκευση ενέργειας

Παρότι δεν φημίζεται για την ηλιοφάνειά της -σε αντίθεση με τη χώρα μας- η Γερμανία είναι οπαγκόσμιος ηγέτης στα φωτοβολταϊκά.
Τις τελευταίες δύο εβδομάδες η Γερμανία έσπασε τρία ακόμα ρεκόρ στην ηλιακή ενέργεια.
Στις 6 Ιουνίου, μεταξύ μία και δύο το μεσημέρι, η παραγωγή ηλιακής ενέργειας έφτασε στο πρωτοφανές επίπεδο των 24,24 Γιγαβάτ σύμφωνα με στοιχεία του ερευνητικού ινστιτούτου ηλιακής ενέργειας Fraunhofer ISE.
Καθ’ όλη τη διάρκεια της εβδομάδας τα εγκατεστημένα φωτοβολταϊκά παρήγαγαν 1,26 Τεραβατώρες ηλιακής ενέργειας, ακόμα ένα ρεκόρ για τη χώρα.
Τέλος, στη Δευτέρα 9 Ιουνίου, η παραγωγή ηλιακής ενέργειας ανήλθε σε 23,1 Γιγαβατώρες. Επειδή ήταν εθνική αργία και η ζήτηση ηλεκτρικής ενέργειας ήταν μειωμένη, τα φωτοβολταϊκά κάλυψαν το 50,6% των συνολικών ενεργειακών αναγκών καταγράφοντας έτσι ένα ακόμα ρεκόρ.
Εξυπακούεται ότι τεράστιο ρόλο για τα ηλιακά επιτεύγματα της Γερμανίας διαδραμάτισε ο ανοιξιάτικος ήλιος. Τίποτα όμως δεν θα είχε συμβεί εάν οι δανειστές μας δεν είχαν επενδύσει συστηματικά σε αυτή την ανανεώσιμη πηγή ενέργειας.
—Στροφή στην αποθήκευση
Την ώρα που η γερμανική αγορά φωτοβολταϊκών περνάει στη φάση της ωρίμανσης αφήνοντας τα σκήπτρα της ανάπτυξης στην Κίνα, τις ΗΠΑ και άλλες ταχέως αναπτυσσόμενες ηλιακές αγορές, οι παράγοντες του κλάδου στρέφονται στις λύσεις αποθήκευσης ενέργειας.
Το υψηλό μερίδιο της ηλιακής ενέργειας στο μέσο της ημέρας συμπιέζει τις τιμές χονδρικής για αυτές τις ώρες υψηλής ηλιοφάνειας.
Εάν οι παραγωγοί μπορούσαν να αποθηκεύσουν το πλεόνασμα ηλιακής ενέργειας με χαμηλό κόστος, κάτι τέτοιο θα δρούσε σταθεροποιητικά στη χονδρική αγορά ηλεκτρικής ενέργειας και η ανάπτυξη των φωτοβολταϊκών θα συνεχιζόταν χωρίς σκαμπανεβάσματα.
“Οι μεγάλες ποσότητες ηλιακής ενέργειας που παράγονται δείχνουν καθαρά ότι η Γερμανία θα πρέπει να αυξήσει τη δυναμικότητα αποθήκευσης ενέργειας στο μέλλον. Ήδη, περισσότερα από 1,4 εκατομμύρια φωτοβολταϊκά συστήματα παράγουν πλεόνασμα, ειδικά κατά τις μεσημεριανές ώρες υψηλής ηλιοφάνειας” αναφέρει ο ειδικός σε θέματα ΑΠΕ της γερμανικής εταιρείας Trade & Invest, Τομπίας Ροτάχερ.
Πράγματι, ο κλάδος της αποθήκευσης ενέργειας μεγεθύνεται και τα κόστη θα μειωθούν περαιτέρω καθώς η παραγωγή αυξάνεται. Περίπου 4000 νέα συστήματα αποθήκευσης εγκαταστάθηκαν στη Γερμανία από τη στιγμή που τέθηκε σε εφαρμογή ένα πρόγραμμα οικιακών μπαταριών ιόντων-λιθίου πριν από ένα χρόνο.
econews

Σάββατο 21 Ιουνίου 2014

Μουσείο Παλαιοντολογίας στην Μηλιά Γρεβενών

ΚΕΝΤΡΟ ΠΑΛΑΙΟΝΤΟΛΟΓΙΑΣ ΜΗΛΙΑΣ ΝΟΜΟΥ ΓΡΕΒΕΝΩΝ
ΤΑ ΓΡΕΒΕΝΑ ΚΑΙ Η ΠΑΛΑΙΟΝΤΟΛΟΓΙΑ
ΤΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ – ΠΡΟΣΩΠΑ-ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΕΣ
Ο Ελέφαντας των Γρεβενών
Από τις αρχές της δεκαετίας του ’80, ο Δημήτρης Ζησόπουλος (Εικ. 1), παιδάκι τότε, παίζοντας με τα χώματα κοντά στο σπίτι του παππού του, έβρισκε απολιθώματα. Τα περισσότερα αποκαλύφθηκαν από τα νερά της δεξαμενής του υδραγωγείου, πάνω, στην κορυφή του λόφου, στην περιοχή Αμπέλια στις βόρειες παρυφές της πόλης των Γρεβενών και σε υψόμετρο 585 μ.. Στο τέλος της δεκαετίας, ως φοιτητής, έφερε δείγματα στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (Α.Π.Θ.), στον καθηγητή Παλαιοντολογίας Ιωάννη Μελέντη, ο οποίος προσδιόρισε ότι πρόκειται για απολιθωμένα οστά ελέφαντα. Το 1990, η Ευαγγελία Τσουκαλά έκανε αυτοψία στην περιοχή φιλοξενούμενη από την οικογένεια Ζησόπουλου. Το γεγονός αυτό ήταν η αφορμή για εκτεταμένες παλαιοντολογικές έρευνες από το Α.Π.Θ.. Η πρώτη ανασκαφή έγινε το 1992, με περιορισμένα μέσα και ανθρώπους. Συμμετείχε, μαζί με την Ε. Τσουκαλά, ο συντηρητής του ΑΠΘ Ε. Χατζηελευθερίου (Εικ. 2) και ο Δ. Ζησόπουλος, με πολύ ενδιαφέροντα ευρήματα όπως είναι τμήμα του εμπρόσθιου πέλματος με τα οστά σε ανατομική συνάφεια, που δείχνει και τον τόπο θανάτου του ζώου. Ακολούθησαν δύο ουσιαστικές ανασκαφικές περίοδοι το 1994 και 1995 με αποτέλεσμα την αποκάλυψη τμήματος σκελετού ελέφαντα, ηλικίας 200.000 χρόνων και δύο δοντιών προϊστορικού βοοειδούς. Τα απολιθώματα αυτά κατ’ αρχάς στεγάστηκαν στο δημοτικό κτίριο «Λαδά». Αργότερα, το 2001 μεταφέρθηκαν και σήμερα στεγάζονται στο Δημοτικό Μουσείο Γρεβενών.
Οι ανασκαφές στις ποταμοχειμάρρειες αποθέσεις με διασταυρωτή στρώση, σκούρου πράσινου χρώματος, που προήλθε πιθανότατα από τη διάβρωση των παρακειμένων οφειολιθικών πετρωμάτων έφεραν στο φως το 1994 τις δύο ωμοπλάτες του ελέφαντα- πάνω από ένα μέτρο η κάθε μια - τους σπόνδυλους, τις πλευρές, μια περόνη, γενικά τα οστά του κορμού. Το 1995 αποκαλύφθηκε το κρανίο και το σαγόνι με ένα δόντι, τον τρίτο δεξιό γομφίο ελασματοειδούς τύπου, διατηρημένο σε πολύ καλή κατάσταση, Η μελέτη και σύγκριση των μορφολογικών και βιομετρικών στοιχείων δείχνουν ότι πρόκειται για ένα ενήλικο άτομο, αρσενικού γένους, πολύ μεγάλων διαστάσεωνElephas (Palaeoloxodon) antiquus FALCONER & CAUTLEY. Σύμφωνα και με την απόλυτη χρονολόγηση των δοντιών από το Εργαστήριο της Αρχαιομετρίας του Ε.Κ.Ε.Φ.Ε. «ΔΗΜΟΚΡΙΤΟΣ», ο ελέφαντας τοποθετείται χρονικά στο ισοτοπικό στάδιο οξυγόνου 6, δηλαδή 200.000 χρόνια περίπου πριν από σήμερα. Τα συμπεράσματα που εξάγουμε για το παλαιοπεριβάλλον αυτού του ελέφαντα με τους ευθείς χαυλιόδοντες είναι σημαντικά. Φαίνεται ότι έζησε σε δασώδες περιβάλλον σε μεσοπαγετώδεις περιόδους με θερμό κλίμα. Κατά συνέπεια η Ελλάδα πρέπει να λειτούργησε ως καταφύγιο για πολλά ζώα την εποχή κατά την οποία στην υπόλοιπη Ευρώπη επικρατούσε δριμύ ψύχος
pic34253476
Από το 1993 μέχρι σήμερα η παλαιοντολογική έρευνα πραγματοποιείται με τη χρηματοδότηση της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης Γρεβενών. Το ξεκίνημα ήταν συγκυριακό μιας και ο τότε Νομάρχης Γρεβενών κ. Αθανασόπουλος, όταν σπούδαζε στην Αμερική, είχε παρακολουθήσει το κατ’ επιλογήν μάθημα Παλαιοντολογία και εντυπωσιάστηκε από την παλαιοντολογική έρευνα στα Γρεβενά και την υποστήριξε αμέσως.
Ο Μαστόδοντας της Μηλιάς
Μετά το πέρας των ανασκαφών και των ραδιοχρονολογήσεων με τον «ΔΗΜΟΚΡΙΤΟ», το 1996, η Ευαγγελία Τσουκαλά θέλοντας να αξιοποιήσει τις πληροφορίες του δασκάλου της Ιωάννη Μελέντη, ότι στο χωριό Μηλιά Γρεβενών κάποιος Θανάσης Δεληβός (Εικ. 4,5)ανακάλυψε απολιθώματα, με την ομάδα της πήγε στη Μηλιά κατά την επιστροφή στη Θεσσαλονίκη και τον αναζήτησε. Αφού τον βρήκε, τότε εκείνος της έδειξε απολιθώματα από την περιοχή του, κοντά στο σπίτι του. Στη συνέχεια η ομάδα ψάχνοντας εντόπισε τα πρώτα απολιθώματα. Ο Βασίλης Μακρίδης (Εικ. 6,7, Εικ. 3, δεύτερος) που ακολουθούσε τον Θανάση Δεληβό και τον μικρό τότε Ιωακείμ Ιωακειμίδη (Εικ. 3, τρίτος) παρατήρησε στην κορυφή του αμμόλοφου της θέσης Μηλιά1, των αποθέσεων του ποταμού Αλιάκμονα, ένα τμήμα οστού να προεξέχει. Στην αρχή νόμιζε ότι ήταν πέτρα, αλλά αυτό ήταν ένα στρογγυλό τμήμα από την επίφυση με την αρθρωτική επιφάνεια μεγάλου οστού ενός μεγάλου ζώου. Ακολούθως έσκαψε με τα χέρια και από μακριά μας ειδοποίησε ότι βρήκε σημαντικό απολίθωμα, το οποίο ήταν ένας ολόκληρος βραχίονας. Μισό μέτρο πιο δεξιά από το πρώτο εύρημα ο Ευριπίδης Μπαλτάκης (Εικ. 3, πρώτος) ανακάλυψε τμήμα χαυλιόδοντα. Η τυχαία ανακάλυψη οδήγησε σε συστηματικές ανασκαφές στην περιοχή, από το 1997, για να αποκαλύψουν ένα από τα πιο εντυπωσιακά ευρήματα που αφορούν την Παλαιοντολογία: δύο πλήρεις, τεράστιοι χαυλιόδοντες (αυτοί είναι οι δεύτεροι κοπτήρες της άνω γνάθου) μήκους 4.39 μέτρων ο καθένας, σε θέση χιαστί, οι μεγαλύτεροι που έχουν βρεθεί μέχρι σήμερα στον κόσμο ενός προϊστορικού προβοσκιδωτού (μαστόδοντα) (Proboscidea, Mammut borsoni (HAYS, 1834). Το 1998 ανακαλύφθηκε από το ίδιο ζώο ένα από τα πληρέστερα σαγόνια που έχουν βρεθεί στον ευρωπαϊκό χώρο. Πάνω στο σαγόνι, εξαιρετικά σπάνια, διατηρούνται σε πολύ καλή κατάσταση και οι δύο μικροί κάτω χαυλιόδοντες, χαρακτηριστικό που εξέλειψε με την εξέλιξη. Επίσης ήλθαν στο φως καλά διατηρημένα οστά του μετακρανιακού σκελετού: της κνήμης, της ωλένης και πλευρών. Η ολοκλήρωση των ερευνών στη θέση Μηλιά1 έγινε το 1999 με την ανακάλυψη της δεύτερης ωλένης και πλευρών που ολοκληρώνουν ως ένα βαθμό την εικόνα ενός ενήλικου προβοσκιδωτού (περίπου 35 χρόνων) τριών εκατομμυρίων ετών.
pic34464334
Μετά το 2000 οι ανασκαφές συνεχίστηκαν στις θέσεις Μηλιά2 που ανακάλυψαν οι Ε. Χατζηελευθερίου και Γ. Λαζαρίδης (Εικ.9) με την αποκάλυψη δεύτερου σαγονιού, βραχίονα, λεκάνης θηλυκού μαστόδοντα, καθώς και τμήμα κρανίου και ολόκληρου μηρού μήκους 1,5 μέτρου ισχυρού αρσενικού ζώου. Τμήματα οστών διάφορων ζώων (ρινόκερων με καλύτερο εύρημα ένα πλήρες κρανίο με τη σπάνια παρουσία κυνόδοντα, εύρημα του 2002 του Ν. Μπαχαρίδη, Εικ.13) προήλθαν από τις υπόλοιπες θέσεις μέχρι τη θέση Μηλιά 9.
Το 2007 ανακαλύφθηκαν μέσα στο αμμορυχείο της Μηλιάς δύο χαυλιόδοντες μεγαλύτεροι αυτών της θέσης Μηλιά1, με μήκος 5,02 μέτρων. Μαζί βρέθηκαν η κάτω γνάθος και πολλά οστά του σκελετού ενός γίγαντα 25 ετών, με ύψος περί τα 3,5 μέτρα και βάρος μεγαλύτερο από 8 τόνους, πλειοκαινικής ηλικίας (3.000.000 ετών περίπου), που η τόσο πλήρης παρουσία του γίνεται γνωστή στην Ελλάδα για πρώτη φορά. Η ανακάλυψή του συμβάλλει στη γνώση τόσο της εξέλιξης, όσο και στους λόγους που οδήγησαν το είδος αυτό στην εξαφάνιση από την Ευρώπη (Εικ. 17). Τα απολιθωμένα οστά και οι χαυλιόδοντες του μαστόδοντα αυτού εκτίθενται στο Μουσείο Μηλιάς του Δήμου Ηρακλειωτών (Εικ. 18). Η βασική ομάδα ανασκαφής, ερευνών και δημιουργίας του Μουσείου που δούλεψε ανιδιοτελώς, είναι οι συνεργάτες: Σπυριδούλα Παππά (Εικ. 10), Ευάγγελος Βλάχος (Εικ. 8), Κατερίνα Τσεκούρα (Εικ. 11), Όλγα Κουκουσιούρα (Εικ. 12).
Οι ανακάλυψη πήρε διεθνείς διαστάσεις με τη συμμετοχή των ολλανδών Dick Mol και Wilrie van Longhem (Εικ. 14 και 16 αντίστοιχα), συνεργατών του Μουσείου Φυσικής Ιστορίας του Ρότερνταμ, καθώς και του ειδικού στους ρινόκερους παγκοσμίως Claude Guerin, καθηγητή του Πανεπιστημίου Λυών (Εικ. 15).
Τέλος στη θέση Πρίπορος, κοντά στον Άγιο Γεώργιο του Δήμου Ηρακλειωτών βρέθηκε το 1999, μετά από πληροφορίες του τότε προέδρου του Αγίου Γεωργίου, Μιχάλη Καραγιάννη, μια απολιθωμένη σιαγόνα με πλήρη οδοντοστοιχία και η ωλένη ενός ρινόκερου (Dicerorhinus jeanvireti), πλειοκαινικής ηλικίας τριών εκατομμυρίων ετών.
Η σημασία των ευρημάτων καλύπτουν την ΕΡΕΥΝΑ, την ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ και την ΚΟΙΝΩΝΙΑ. Για πολλά χρόνια οι ντόπιοι παραξενεύονταν με τις πληροφορίες για την παρουσία των ελεφάντων στην περιοχή τους. Μάλιστα επέμεναν ότι πρόκειται από κόκαλα ελέφαντα τσίρκου που θάφτηκε στα Γρεβενά. Η καλύτερη μαρτυρία ήταν του βοσκού της Μηλιάς Γιάννη Βλάχου που είπε: «Η μεγαλύτερη επιτυχία σας ήταν ότι εμένα και άλλους δύσπιστους ντόπιους που μέχρι πρότινος καταστρέφαμε από άγνοια τα απολιθώματα, τώρα συνειδητοποιήσαμε την αξία τους, ότι είναι φυσική κληρονομιά μας και τα μαζεύουμε με προσοχή και τα παραδίνουμε στο Μουσείο».


pic432985648956

Παρασκευή 20 Ιουνίου 2014

Lapierre Overvolt 2014 eBike Review – First Look!

Lapierre Overvolt 2014 eBike Review – First Look!

By Martin Brown on June 20, 2014
E-bikeshop have been very excited to get our hands on the brand new Lapierre Overvolt 2014 electric bike! We had the first batch arrive yesterday and have been eager to get these eBikes built up for a closer review. 
So on first impression when un-packing the Lapierre Overvolt is you can tell Nico Voulliez has added his special touch to the eBikes. From the balanced geometry to the smooth cut lines, the hydro formed frame and the suspension pivots.
The eBike immediately comes across as well built and is fitted with components that are competitive considering the sub £4k price point!
Lapierre Overvolt 2014 Frame Design & Smooth Lines
Lapierre Overvolt 2014 Frame Design & Smooth Lines

The Overvolt frame features a FSA Internal tapered headset for a super stiff and responsive front end. The alloy hydro formed frame is both light weight yet durable and the unique ‘Gull’ style rear swing arm has some great design features. It is shaped in a way that all energy pushed up through the back wheel can be sucked up perfectly by the rear shock.
This swing arm design also means that their is no chance that the chain can hit the chain stay at all, no matter what gear you are in. The design eliminates chain suck / chain slap ensuring a smooth and quiet ride.
Unique swing arm design & smooth lines
Unique swing arm design & smooth lines

The gearing on this model is provided by Shimanos 10 speed drive train, the 1 x 10 system ensure you have a wide range of gears available for both climbing and descents. Lapierre have opted for a Shimano XT shadow rear mech that also has the new built in clutch to ensure the chain is always under tension, it is quiet in operation and the gears are precise. These are controlled by the Shimano SLX rapid fire shifters so changing gear is a breeze on the Overvolt electric bike.
To slow this incredible machine down are the Formula hydraulic disc brakes.
Formula The One Brake Levers & Handlebar Controls
Formula The One Brake Levers & Handlebar Controls

Formula have been creating excellent stoppers for many years now and Lapierre has not held back on ensuring this eBike can come to a stop as fast as it accelerates!
The Formula brakes are minimal fuss and highly rated across the MTB community. Lapierre has mounted these on larger rotors and routed all the cables internally within the frame to keep those super sleek looks and minimize the risk of any snags.
The Overvolt fitted with Formula The One Brakes
The Overvolt fitted with Formula The One Brakes

Lapierre have used the new Bosch Performance eBike drive system on the 2014 Overvolt. This system has been beautifully integrated into the frame on this eBike design. Its well protected and sits as snug as a feather in keeping with the look. You can read more in depth about the Bosch eBike Performance system on our other blogposts.
Bosch eBike Motor mounted in the Overvolt
Bosch eBike Motor mounted in the Overvolt

The Overvolt uses the Bosch Intuvia display to show the rider, with ease, all those essential pieces of data. Acting not only as the eBike drive system controls but also as a cycle computer to measure all the important values, it includes trip time, average speed, trip distance, range, maximum speed etc.
This is all integrated neatly on the handlebars to ensure a clean clutter free cockpit. It can also be controlled by the user buttons on the left so no need to remove your hand away from the brakes to scroll through the functions.
Bosch Performance Intuvia Display
Bosch Performance Intuvia Display

Lapierre has finished the Overvolt with RockShox Revelation 140mm travel forks with air adjust-ability and lockout mechanism so no energy is lost during those climbs.
The Overvolt Electric Bike is well kitted out with Easton stem and seat post. A Selle Italia MTB saddle and FUNN Riser Trail Bars. In fact there’s little you would need to change.. Just get on and ride!
The wheel set is built on through axles front and rear for super stiffness and reliability. The rims are Mavic 321 alloy double wall rims so you can be sure to put the wheels through their paces without them buckling at the first hurdle.
The Overvolt utilizes the new 27.5″ (650B) wheel set to optimize all the benefits of a 26″ rims and a 29″ rim to combine them together to make the true performing wheel size.
Michelin 27.5" Wild Grip R Dual Compound Tyres
Michelin 27.5″ Wild Grip R Dual Compound Tyres

To keep these wheels firmly planted to the ground, Lapierre have wrapped them in Michelins rubber in the form of the super grippy Wild Grip R’s. These tyres are very good at handling even the stickiest of situations and seem to last ages due to their durable compound.

Whats the Verdict?

The Overvolt utilizes all the previous technology advanced by Lapierre in their normal bikes and combined this with the latest Bosch eBike Performance drive system. This  in turn brings a whole new contender to the electric bike market.
The Lapierre Overvolt is well specc’d for a sub £4K eBike and no expense has been spared in getting it right! This new generation of cycling could be the kick up the ar*e that the mountain bike world needs.
The only draw back of this Bosch eBike is the 15mph speed cut off, but of course when its fitted with one of our exclusive speed tuning kits, this is overcome, totally unleashing the full potential in the bike.
Now riders can ride longer, faster & harder across even the toughest of terrain / hills.

Lapierre Overvolt 27,5 FS 2014

Lapierre Overvolt 27,5 FS 2014








Μάρκα: Lapierre 
Κωδικός: LAPOVEFS2014 Διαθεσιμότητα: Προ-παραγγελία
Τιμή: £ 3,849.99 


 

Τι είναι αυτό eBike κατάλληλο για; 

Με 140mm διαδρομή και τον κινητήρα απόδοσης της Bosch, η νέα Lapierre Overvolt πλήρη αναστολή ηλεκτρικό ποδήλατο είναι μια μεγάλη όλα rounder για τη γενική All Mountain / Trail Center / XC / Δωρεάν χρήση Ride.
Η Lapierre Overvolt eMTB παίρνει δική του φυλή της απόδοσης ηλεκτρικό ποδήλατο βουνού. Lapierre έχει εργαστεί σκληρά για να δημιουργήσουν το απόλυτο όλα τα βουνά eBike, χρησιμοποιώντας ήδη αποδείξει την γεωμετρία τους και τις δεξιότητες σχεδιασμού και να φέρει αυτό στη σκηνή eBike. Το δικό Nico Vouilloz Lapierre του (10 φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής MTB) έχει tweaked το σχεδιασμό αυτού του eMTB να κρατήσει αυτό που εκτελεί πάνω από τα υπόλοιπα, όταν πρόκειται για εκτός δρόμου επιδόσεις.  

Νέες δυνατότητες ..

Lapierre χρησιμοποίησαν τα πολύ πρόσφατα στοιχεία σχετικά με αυτό το μοντέλο Overvolt πλήρη αναστολή, το πλαίσιο έχει τελειοποιηθεί με ευελιξία κατά νου. Η Overvolt διαθέτει RockShox Revelation RL πιρούνια που είναι ρυθμιζόμενο αέρα και διαθέτουν 140mm διαδρομής. Αυτά είναι τοποθετημένα με ένα απομακρυσμένο PushLoc έτσι ώστε ο αναβάτης μπορεί να πλοηγηθεί μεταξύ κλειδωμένη και δεν είναι κλειδωμένο on the fly χρησιμοποιώντας τα στοιχεία ελέγχου. Το πίσω αμορτισέρ διαθέτει δική του υδραυλική τεχνολογία απόσβεσης Lapierre και κάνει θαύματα σε συνδυασμό με το σχεδιασμό του ψαλιδιού. Το σύστημα μετάδοσης κίνησης σε αυτό το μοντέλο είναι 10speed και έκανε ένα μείγμα από Shimano XT derralier με Shimano SLX λεβιέδες ταχυτήτων.
Lapierre χρησιμοποίησαν τα πολύ αναζήτησε μετά Φόρμουλα υδραυλικά δισκόφρενα «The One», που εκτελεί πολύ καλά σε μεγάλες καταβάσεις με άφθονη δύναμη φρεναρίσματος και την ελάχιστη αναστάτωση. Η Lapierre είναι πλήρως specced έτσι υπάρχει μικρή θα πρέπει να αλλάξει από το ράφι. Διαθέτει ακόμη και μια εσωτερική σφραγισμένο κωνικό ακουστικά FSE, Easton στέλεχος και λαιμός σέλας, Funn 740 χιλιοστά μπαρ μετώπη (Nico Vouilloz Υπογραφή), Selle Italia σέλα & Schwalbe Nobby Nic ελαστικά 2.35 Απόδοση 650Β. 
Οι Overvolt πλήρη αναστολή ηλεκτρικό ποδήλατο οφέλη από τη νέα 650Β / 27.5 "μέγεθος του τροχού. Αυτή η νέα τροχός έχει σχεδιαστεί με τα οφέλη από τα μεγαλύτερα 29" στο τιμόνι στο μυαλό, έτσι ώστε να κυλά γρήγορα και ρέει πάνω από προσκρούσεις ευκολότερη, αλλά χρησιμοποιεί το 26 " χαρακτηριστικά των τροχών για την καλή ευελιξία μέσω του αυστηρού ενιαίου περιοχές κομμάτι.

Bosch eBike σύστημα ..

Bosch eBike Σύστημα για Lapierre Overvolt 2014Η νέα Lapierre Overvolt eBikes διαθέτουν επίσης την τελευταία  κινητήρα Bosch μονάδα απόδοσης στροφάλου , έτσι ώστε να μπορείτε να είστε σίγουροι εφοδιασμένο με τις τελευταίες κιτ και που έχει συσταθεί για τη βέλτιστη απόδοση. Αυτό το σύστημα εξάγει 60nm της ροπής και κορυφές σε 500w!Συσκευάζει σίγουρα μια γροθιά, θα προσφέρει επίσης έως 275% ενίσχυση για τη λειτουργία turbo, ενώ η λειτουργία Eco προσφέρει μια πιο λεπτή 50% βοήθειας. Υπάρχουν 4 επίπεδα βοήθειας και να θυμάστε ότι μπορείτε πάντα να το απενεργοποιήσετε εντελώς και βόλτα σαν ένα κανονικό ποδήλατο! 
Αυτή η μηχανή κυλά ακριβώς το ίδιο με ένα κανονικό κύκλο. Στην πραγματικότητα, η ποιότητα στο σχεδιασμό, τη γεωμετρία & κατασκευής καθιστούν μια πραγματική περφόρμερ! Η Lapierre Overvolt διαθέτει το Bosch 400Wh PowerPack μπαταρία έτσι ώστε να φιλοξενεί το πιο δυνατό φάσμα σε ένα Bosch powered ηλεκτρικό ποδήλατο. Διαβάστε περισσότερα σε βάθος άρθρα σχετικά με τη Bosch για μας  σελίδες πληροφοριών Blog . 

Τι συμπεριλαμβάνεται; 

Αυτό το ποδήλατο είναι πλήρως set-up από το συνεργείο τους τεχνικούς μας. Μπορείτε να είστε σίγουροι ότι κάθε πτυχή της eBike έχει επιλεγεί μέσα για τη βέλτιστη απόδοση. Σε όλα τα μοντέλα αναστολή, να είστε βέβαιος να μας πείτε το βάρος σας, όπως μπορούμε να προ ρυθμίσετε την ανάρτηση στο επιθυμητό βάρος αναβάτη, δίνοντας την τέλεια ισορροπία και την ευκινησία ειδικά για τις ανάγκες των ατόμων.Όλα τα ηλεκτρικά ποδήλατα μας έρχονται με ένα εγχειρίδιο, πλήκτρα, φορτιστή και δωρεάν παρακολούθηση των υπηρεσιών.
Ηλεκτρικά ποδήλατα μας περιλαμβάνουν επίσης μια εγγύηση 5yr στο πλαίσιο, εγγύηση 2yr σε όλα τα ηλεκτρικά και 1yr εγγύηση για τα εξαρτήματα. Σε περίπτωση προβλήματος, χειριζόμαστε όλες οι αξιώσεις εγγύησης in-house. Μπορούμε επίσης να προσφέρουμε παγκόσμια υποστήριξη για τους πελάτες πιο μακριά χρησιμοποιώντας ένα φορητό υπολογιστή, το iPhone ή το iPad σε συνδυασμό με διαγνωστικό εξοπλισμό μας.
E-Bikeshop είναι μια βρετανική Bosch Electric Bike Service Center και μας εργαστήριο στο σπίτι είναι πλέον αποκλειστικά για τη δική μας πελάτες eBike. Έχουμε επίσης τμήματα / ανταλλακτικά στο χέρι σε περίπτωση που απαιτείται. 
Προσφέρουμε επίσης εκτεταμένη  επιλογές πακέτο υπηρεσιών  το οποίο μπορείτε να βρείτε στις σχετικές καρτέλες του προϊόντος.
Για φύλλα Εγχειρίδια Χρήστη / Προδιαγραφές / Γεωμετρία επισκεφθείτε μας  Downloads  σελίδα.