BIG BANG NEWS
RESEARCH, TECHNOLOGY, SCIENCE, DIACHRONIC NEWS, COMMENTS, ,SPORTS,MUSIC,SKY AND STARS,AND MUSH MORE.

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Πέμπτη 16 Οκτωβρίου 2014

“Πράσινο φως” ΗΠΑ για την ΑΟΖ αλλά πόσο έτοιμη είναι η “σπαρασσόμενη” Ελλάδα;

Πράσινο φως” ΗΠΑ για την ΑΟΖ αλλά πόσο έτοιμη είναι η “σπαρασσόμενη” Ελλάδα;


P23Αλλαγή της αμερικανικής στάσης για τις ελληνικές προθέσεις σχετικά με την ανακήρυξη και οριοθέτηση της ΑΟΖ προκύπτουν το τελευταίο διάστημα. Αιτία για την αλλαγή στάσης -η Ουάσινγκτον είχε παγώσει κάθε τέτοια σκέψη των Αθηνών- είναι η επιμονή της Τουρκίας να μην ανταποκρίνεται στα συνεχή “αιτήματα” των ΗΠΑ για συνεργασία στον πόλεμο κατά του Ισλαμικού Κράτους.

Σύμφωνα με τις πληροφορίες που υπάρχουν οι τελευταίες επαφές των ΥΠΕΞ Ελλάδος – Κύπρου και Αιγύπτου έχουν τις “αμερικανικές ευλογίες” και βέβαια την δεδομένη αντίθεση της Άγκυρας η οποία σ΄ ότι αφορά στην Κύπρο έχει αρχίσει να εκδηλώνεται επί της ουσίας και στρατιωτικά.

Η συμφωνία για την έρευνα και διάσωση που υπέγραψαν Ελλάδα και Κύπρος – όλο το κείμενο της συμφωνίας δημοσιεύει το Onalert- και την οποία πολλοί θέλουν να παρουσιάσουν ως “ανάσταση” του ενιαίου αμυντικού χώρου είναι ένα ακόμη στοιχείο ότι “κάτι κινείται”.

Η τουρκική στάση έχει πράγματι ενοχλήσει τις ΗΠΑ την ίδια ώρα που η Ελλάδα εμφανίζεται “συνεργάσιμη” ακόμη και στην παραχώρηση αεροδρομίου στην Κρήτη -Σούδα ή Καστέλι- για την μεταστάθμευση αμερικανικών επιθετικών μη επανδρωμένων αεροσκαφών.

Ακόμη κι αν πράγματι η αμερικανική στάση έχει αλλάξει στο θέμα της ελληνικής ΑΟΖτο ερώτημα που θα πρέπει να μας απασχολήσει σοβαρά και να απαντηθεί πριν προχωρήσουμε σε οποιαδήποτε ενέργεια, είναι αν ως χώρα έχουμε προετοιμαστεί σοβαρά για να κάνουμε το βήμα που μέχρι πρόσφατα οι αμερικανοί μας “συμβουλευαν” να μην το τολμήσουμε. Οι τουρκικές αντιδράσεις είναι δεδομένες ,δεν πρέπει να μας αποτρέψουν σε καμία περίπτωση αλλά δεν μπορούμε επίσης να στηριζόμαστε μόνο σε αμερικανικές ή άλλες διαβεβαιώσεις για να προχωρήσουμε στοο σοβαρό θέμα τηςΑΟΖ μόνο μ΄ αυτές. Γιατί οι “διαθέσεις” και “προθέσεις” οποιουδήποτε μπορούν εύκολα να αλλάξουν ανάλογα με τα δικά του συμφέροντα.

Δυστυχώς δεν μπορεί κανείς να πει ότι η Ελλάδα αυτή τη στιγμή δείχνει εικόνα στοιχειώδους σοβαρότητας! Η χώρα σπαράσσεται με τις πολιτικές της δυνάμεις να “τρώνε κυριολεκτικά” τις σάρκες τους και να δείχνουν ότι το τελευταίο που τις απασχολεί είναι η Εθνική Άμυνα και η εξωτερική πολιτική. Κρίσιμα θέματα της άμυνας παραμένουν άλυτα και η εξωτερική πολιτικά απασχολεί στα “διαλείμματα” της σκληρής και τελικά ανούσιας και καταστροφικής εσωτερικής πολιτικής σύγκρουσης. Η εικόνα που παρουσιάζει η Ελλάδα ,μας αρέσει δεν μας αρέσει θυμίζει σε πολλά την εικόνα του Ιανουαρίου του 1996, όταν η Αθήνα κλήθηκε να αντιμετωπίσει -ανεπιτυχώς όπως αποδείχτηκε- την κρίση των Ιμίων.

Ελπίζουμε ότι αν πράγματι οι πληροφορίες που θέλουν την Αθήνα να προετοιμάζεται και με τις αμερικανικές ευλογίες να προχωρήσει σε “κινηση για την ΑΟΖ” θα επικρατήσει η στοιχειώδης λογική και σύνεση για μια στοιχειώδη έστω προετοιμασία . Και εννοούμε πρώτα απ΄ όλα και πάνω απ΄ όλα στρατιωτική προετοιμασία η οποία για ευνόητους λόγους είναι απαραίτητη. 


Δείτε τους Χάρτες της ΑΟΖ ΚΥΠΡΟΥ! Σοβαρές εξελίξεις με Τουρκία

09.10.2014 | 18:43
Image
Δύο χάρτες με τα 13 οικόπεδα της κυπριακής Αποκλειστικής Οικονομικής Ζώνης (ΑΟΖ), έδωσε σήμερα στη δημοσιότητα το υπουργείο Ενέργειας της Κύπρου.

Στον έναν απεικονίζονται τα οικόπεδα των γεωτρήσεων (πάνω) και στον άλλο που ακολουθεί, απεικονίζονται αυτά στα οποία είναι σε εξέλιξη οι γεωτρήσεις από τις εταιρείες Noble(αμερικανική), ENI-KOGAS (Ιταλοκορεατική κοινοπραξία) και εκείνα, στα οποία θα κάνει γεωτρήσεις η γαλλική Total.





Υπενθυμίζεται ότι χθες, το ΑΠΕ-ΜΠΕ παρουσίασε χάρτη, που αποτυπώνει τουρκικές προκλητικές ενέργειες στην κυπριακή ΑΟΖ. Ο χάρτης, ο οποίος δείχνει τις περιοχές, τις οποίες η Άγκυρα δέσμευσε από τις 20 Οκτωβρίου έως και τις 30 Δεκεμβρίου για σεισμογραφικές έρευνες με οδηγία προς ναυτιλομένους («navtex»).




Οι δεσμευμένες από την Τουρκία περιοχές απεικονίζονται στον χάρτη με κόκκινο χρώμα.
Μέσα σε αυτές είναι μέρος του οικοπέδου 9 της κυπριακής ΑΟΖ, όπου βρίσκεται το κοίτασμα «Ονασαγόρας», στο οποίο άρχισε γεώτρηση η ιταλοκορεατική κοινοπραξία ENI-KOGAS. Επιπλέον, στο κόκκινα χρωματισμένο πεδίο βρίσκεται και μέρος του οικοπέδου 2, το οποίο μαζί με το οικόπεδο 3, έχουν δοθεί για γεωτρήσεις στην ίδια κοινοπραξία.

Με κίτρινο χρώμα απεικονίζονται οι περιοχές στην κυπριακή ΑΟΖ, που δέσμευσε η Κυπριακή Δημοκρατία για γεωτρήσεις στα ανωτέρω οικόπεδα.

Στο 12 (κοίτασμα «Αφροδίτη») έκανε γεώτρηση η αμερικανική εταιρεία Noble, ενώ τα οικόπεδα 10, 11 έχουν δοθεί για γεωτρήσεις στη γαλλική εταιρεία Total.

Η κόκκινη συνεχόμενη γραμμή είναι αυτή που συμφωνήθηκε στις οριοθετήσεις της ΑΟΖΚυπριακής Δημοκρατίας, Λιβάνου, Ισραήλ και Αιγύπτου. 

Η συνεχόμενη γαλάζια γραμμή δείχνει τις συνταταγμένες -όπως έχουν δημοσιευτεί- τηςΑΟΖ της Κυπριακής Δημοκρατίας με βάση τη μέση γραμμή σε συνάφεια με τη Σύμβαση των Ηνωμένων Εθνών για το Δίκαιο της Θάλασσας.

Η οδηγία της Άγκυρας είναι η σοβαρότερη εξέλιξη από την εποχή που η κυπριακή κυβέρνηση καθόρισε την Αποκλειστική Οικονομική της Ζώνη, τη διαχώρισε σε οικόπεδα και προχώρησε στη σύναψη συμφωνιών με εταιρείες. Πρόκειται, σύμφωνα με τη Λευκωσία, για «σοβαρή παραβίαση κυριαρχικών δικαιωμάτων της Κυπριακής Δημοκρατίας, αλλά και δικαιωμάτων των εταιρειών ENI-KOGAS, οι οποίες είναι σε συμφωνία με την Κυπριακή Δημοκρατία για να δραστηριοποιηθούν εντός συγκεκριμένων οικοπέδων».

Σημειώνεται ότι η Τουρκία, μετά την απόκτηση του σκάφους «Μπαρμπαρός», έχει την ευχέρεια να προχωρήσει σε σεισμογραφικές έρευνες, γι αυτό και οι σχετικές ανακοινώσεις της είναι πολύ πιο σοβαρές απ’ό,τι πριν από 3-4 χρόνια, όταν δεν υπήρχε αυτή η δυνατότητα.

Επίσης, με την τελευταία «navtex» της Άγκυρας η παραβίαση των κυριαρχικών δικαιωμάτων της Κυπριακής Δημοκρατίας αξιολογείται ως ακόμη πιο σοβαρή, καθώς: α) στις περιοχές που δέσμευσε η Άγκυρα εντός της κυπριακής ΑΟΖ βρίσκεται σε εξέλιξη γεώτρηση από συγκεκριμένη εταιρεία, η οποία έχει έρθει σε συμφωνία με την Κυπριακή Δημοκρατία, β) είναι η πρώτη φορά που γίνεται αναφορά από την Άγκυρα σε μεταφορά πλατφόρμας εντός της ΑΟΖ της Κυπριακής Δημοκρατίας.

Η αντίδραση της Ελλάδας

Παράλληλα σε σημερινή ανακοίνωση του Υπουργείου Εξωτερικών της Ελλάδας, χαρακτηρίσθηκε ως «Λυπηρό και παράδοξο», το γεγονός ότι η Τουρκία αποφάσισε να προκαλέσει νέα ένταση, που υπονομεύει τη διαπραγματευτική διαδικασία για την επίλυση του Κυπριακού.

Στο κέντρο των επιλογών της Τουρκίας βρίσκεται, τονίζει το Υπουργείο, η άρνησή της να αντιληφθεί ότι η Κυπριακή Δημοκρατία είναι ανεξάρτητο και κυρίαρχο κράτος - μέλος του ΟΗΕ και της Ευρωπαϊκής Ένωσης, το οποίο ασκεί την κυριαρχία και τα κυριαρχικά του δικαιώματα, σύμφωνα με το Διεθνές Δίκαιο,δικαιώματα, που περιλαμβάνουν και αυτά επί τηςΑποκλειστικής Οικονομικής Ζώνης (ΑΟΖ) και της υφαλοκρηπίδας της.

Στην ανακοίνωση υπενθυμίζεται ότι η Κυπριακή Δημοκρατία και προσωπικά ο Πρόεδρός της Νίκος Αναστασιάδης, έχει καταστήσει σαφές, σε όλους τους τόνους και κατ’ επανάληψη, ότι τα οφέλη που προέρχονται από την εκμετάλλευση του υποθαλάσσιου ορυκτού πλούτου της Κυπριακής Δημοκρατίας, ανήκουν σε όλους τους Κύπριους πολίτες.

Άλλωστε, προστίθεται στην ανακοίνωση, στο πλαίσιο της επιδιωκόμενης συμφωνημένης λύσης για το Κυπριακό, στην αρμοδιότητα της Κεντρικής Κυβέρνησης θα ανήκουν τα θέματα που αφορούν στην αξιοποίηση των φυσικών πόρων και του ορυκτού πλούτου, καθώς και τα ζητήματα άσκησης των κυριαρχικών δικαιωμάτων.

Είναι, συνεπώς, συμπεραίνει το Υπουργείο Εξωτερικών, απολύτως αντιφατικό να κατηγορείται η Κυπριακή Δημοκρατία για στοιχειώδεις πράξεις ενεργοποίησης των κυριαρχικών δικαιωμάτων της και αξιοποίησης του ορυκτού πλούτου προς όφελος όλου του Κυπριακού λαού, όταν είναι η Τουρκία αυτή η οποία, με την παράνομη αγγελία της (NAVTEX), απειλεί να θίξει αυτά τα κυριαρχικά δικαιώματα.

Όλη η συμφωνία Ελλάδας-Κύπρου για την έρευνα και διάσωση - Τι προβλέπει τι σημαίνει

15.10.2014 | 23:21
Image
Επιμέλεια : Λ.ΛΙΓΟΥΡΙΩΤΗΣ

Ολόκληρο το κείμενο της διακρατικής Συμφωνίας συνεργασίας στους στους τομείς Έρευνας και Διάσωσης μετά από θαλάσσια ατυχήματα μεταξύ της Ελλάδας και της Κυπριακής Δημοκρατίας, στην περιοχή που ενώνει τα δυο κράτη και η η οποία ενοποιεί έτσι τις περιοχές Έρευνας και Διάσωσης (SAR) των δύο χωρών, παρουσιάζει σήμερα το ΟnAlert.gr.

Οι περιοχές αυτές συμπίπτουν, αντίστοιχα, με τα όρια του FIR Aθήνας και Λευκωσίας .Με βάση δε τις συντεταγμένες που περιέχει η Συμφωνία οι ενοποιημένες περιοχές SAR των δυο χωρών ''ακουμπούν '' προς νότον με τα αντίστοιχα όρια της Αιγύπτου, σε κοινό ''τριεθνής'' σημείο. Αναφέρεται συγκεκριμένα:<<Η γραμμή που διαχωρίζει τις αντίστοιχες Περιοχές SAR, οι οποίες συμπίπτουν με τις  Περιοχές Πληροφόρησης Πτήσεων (FIR) Αθηνών και Λευκωσίας, είναι η γραμμή που διαχωρίζει τις αντίστοιχες FIR, σύμφωνα με τις Περιφερειακές Συμφωνίες Αεροναυτιλίας της Διεθνούς Οργάνωσης Πολιτικής Αεροπορίας (1950, 1952, 1958), και συνδέει τα ακόλουθα σημεία: 36ο05’Ν- 030ο00’Ε, 33ο30’Ν -030ο 00’Ε. >>.

Σαφές πολιτικό μήνυμα 

Η Συμφωνία, που όπως είναι γνωστό υπεγράφη  από τους Υπουργούς Εξωτερικών Ελλάδας και Κυπριακής Δημοκρατίας κκ Ε. Βενιζέλου και Γ. Κασουλίδη, αποτελεί , πέραν της λειτουργικής της διάστασης όσον αφορά την αντιμετώπιση ατυχημάτων σε καλύτερες συνθήκες, ένα σαφές πολιτικό μήνυμα συνεργασίας Ελλάδας και Κύπρου προς κάθε κατεύθυνση, ενόψει της οριοθέτησης των Θαλασσίων Ζωνών.


Αυτή είναι μια από τη σειρά ενεργειών που προετοιμάζονται και θα γίνουν στην κατεύθυνση της συνεργασίας, όπως αρμόζει <<μεταξύ δυο γειτονικών αδελφικών κρατών, που κινούνται στην ενιαία περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου, που είναι κράτη μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης>>, όπως είπε ο Ελληνας Αντιπρόεδρος.

Η συμφωνία έγινε στο πλαίσιο της σχετικής Συνθήκης του Αμβούργου, από την οποία - όπως και τονίστηκε - είχαμε την υποχρέωση να οριοθετήσουμε τις περιοχές Έρευνας και Διάσωσης, χρησιμοποιώντας ως κριτήριο το θαλάσσιο χώρο που αντιστοιχεί στο FIR της Αθήνας και της Λευκωσίας. Έτσι στην πραγματικότητα ενώνονται τα δυο FIR και οι θαλάσσιοι χώροι που αντιστοιχούν σε αυτά, εξηγήθηκε αρμοδίως. ''Αυτή είναι μια κίνηση πολύ μεγάλης σημασίας για θέματα Έρευνας και Διάσωσης, βεβαίως, σύμφωνα με το Διεθνές Δίκαιο, σύμφωνα με την διεθνή πρακτική και την ευρωπαϊκή πρακτική, κατά το πρότυπο αντίστοιχων διμερών συμβάσεων που έχει υπογράψει η Ελλάδα εδώ και πολλά χρόνια με την Ιταλία, με τη Μάλτα, αλλά αντιλαμβάνεστε πόσο μεγάλη σημασία έχει το γεγονός ότι αυτό γίνεται τώρα ανάμεσα στην Ελλάδα και την Κύπρο'' έχει επισημάνει ο κ Βενιζέλος. ''Είναι, πρόσθεσε, μια ένδειξη πλήρους σεβασμού του διεθνούς δικαίου, αλλά και πλήρους αξιοποίησης των μηχανισμών που προβλέπονται από το διεθνές δίκαιο και πιο συγκεκριμένα από τη Σύμβαση του Αμβούργου, σε συνδυασμό με τη Σύμβαση του Σικάγο για την έρευνα και τη διάσωση. Η μία σύμβαση προβλέπει τα ναυτικά ατυχήματα, η άλλη τα αεροπορικά ατυχήματα και γι’ αυτή τη δεύτερη, ούτως ή άλλως, υπάρχουν περιεκτικοί διακανονισμοί προ πολλού''.

Το κείμενο της Συμφωνίας


Στο προοίμιο (πριν τα άρθρα 1-15) αναφέρεται ότι η Κυβέρνηση της Ελληνικής Δημοκρατίας και η Κυβέρνηση της Κυπριακής Δημοκρατίας (εφεξής αποκαλούμενες ως τα Συμβαλλόμενα Μέρη),

-Επιθυμώντας να βελτιώσουν τις φιλικές σχέσεις μεταξύ των δύο Χωρών, στη βάση της ισότητας και του αμοιβαίου συμφέροντος,

-Λαμβάνοντας υπόψη την αναγκαιότητα για περαιτέρω βελτίωση της ασφάλειας της ναυσιπλοΐας στην Ανατολική Μεσόγειο,

-Επιθυμώντας να υποστηρίξουν τις ενέργειες ανταπόκρισης σε καταστάσεις έκτακτης ανάγκης στη θάλασσα, σύμφωνα με τις διατάξεις της Διεθνούς Σύμβασης για τη Ναυτική Έρευνα και Διάσωση του 1979 και των Παραρτημάτων αυτής και της Διεθνούς Σύμβασης για την Ασφάλεια της Ανθρώπινης Ζωής στη Θάλασσα του 1974 και των Πρωτοκόλλων της, όπως έχουν τροποποιηθεί, ειδικότερα δε του Κεφαλαίου V αυτής,

Συμφώνησαν τα εξής:


Άρθρο 1
Όροι και Ορισμοί

1 «Φάση Κινδύνου»
 σημαίνει μία κατάσταση όπου υφίσταται εύλογη βεβαιότητα ότι ένα πλοίο ή πρόσωπο απειλείται από σοβαρό και επικείμενο κίνδυνο και απαιτεί άμεση συνδρομή.

2 «Αρμόδια Αρχή» σημαίνει – στην Ελληνική Δημοκρατία – το Υπουργείο Ναυτιλίας, και Αιγαίου/ Ελληνική Ακτοφυλακή και - στην Κυπριακή Δημοκρατία - το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Εργων.

3 «Περιοχή Έρευνας και Διάσωσης» (Περιοχή SAR) σημαίνει μία περιοχή καθορισμένης έκτασης, εντός της οποίας παρέχονται υπηρεσίες Έρευνας και Διάσωσης.

4 «Έρευνα» σημαίνει μία επιχείρηση, η οποία συνήθως συντονίζεται από ένα συντονιστικό ή περιφερειακό κέντρο διάσωσης που διαθέτει κατάλληλο προσωπικό  και εγκαταστάσεις για τον εντοπισμό προσώπων που βρίσκονται σε κίνδυνο.

5 «Διάσωση» σημαίνει μία επιχείρηση για τη διάσωση προσώπων που βρίσκονται σε κίνδυνο, την παροχή πρώτων βοηθειών ή την κάλυψη άλλων αναγκών και τη μεταφορά τους σε ασφαλές μέρος.

6 «Υπηρεσίες Έρευνας και Διάσωσης» σημαίνουν την πραγματοποίηση παρακολούθησης κινδύνου, την επικοινωνία, το συντονισμό και τη διενέργεια ‘Έρευνας και Διάσωσης, περιλαμβανομένης της παροχής ιατρικών συμβουλών, πρώτων βοηθειών ή  εκκένωσης για ιατρικούς λόγους, χρησιμοποιώντας δημόσια και ιδιωτικά μέσα, όπως συνεργαζόμενων αεροσκαφών, πλοίων και άλλων ευκολιών.

7 «Ενιαίο  Κέντρο Συντονισμού Έρευνας και Διάσωσης» (JRCC) και « Συντονιστικό Κέντρο Διάσωσης» (RCC) σημαίνει τις μονάδες που είναι υπεύθυνες για την προώθηση της αποτελεσματικής οργάνωσης υπηρεσιών Έρευνας και Διάσωσης καθώς και για το συντονισμό της διενέργειας των επιχειρήσεων έρευνας και διάσωσης εντός της αντίστοιχης Περιοχής SAR της Ελλάδας και της Κύπρου.

8 «Υποκέντρο Διάσωσης» και «Υποκέντρο Έρευνας και Διάσωσης» σημαίνει τις μονάδες που ανήκουν επιχειρησιακά σε κάποιο Ενιαίο Κέντρο Συντονισμού Έρευνας και Διάσωσης (JRCC) ή Συντονιστικό Κέντρο Διάσωσης (RCC) οι οποίες έχουν συσταθεί προκειμένου να δρουν συμπληρωματικά των τελευταίων εντός μίας Περιοχής SAR.

9 «Μονάδα Διάσωσης» σημαίνει οποιαδήποτε μονάδα αποτελούμενη από καταρτισμένο προσωπικό και η οποία διαθέτει εξοπλισμό κατάλληλο για την άμεση διενέργεια επιχειρήσεων Έρευνας και Διάσωσης.


Άρθρο 2

Δικαιοδοσία

1. Η παρούσα Συμφωνία διέπει τα αμοιβαία δικαιώματα και υποχρεώσεις των Συμβαλλομένων Μερών που σχετίζονται με τη ναυτική ΄Ερευνα και Διάσωση.

2. Οι διατάξεις της παρούσας Συμφωνίας δεν θίγουν καμία από τις παρούσες ή μελλοντικές αξιώσεις και τις νομικές θέσεις οποιουδήποτε Μέρους που σχετίζονται με θέματα δικαίου της θάλασσας καθώς και με τη φύση και το βαθμό της δικαιοδοσίας του παράκτιου κράτους και της δικαιοδοσίας του κράτους σημαίας που αξιώνει κάθε Μέρος.

3. Η Περιοχή Έρευνας Διάσωσης (Περιοχή SAR) εντός της οποίας παρέχονται υπηρεσίες Έρευνας και Διάσωσης από την Αρμόδια Αρχή της Ελληνικής Δημοκρατίας συμπίπτει με την Περιοχή Πληροφόρησης Πτήσεων (FIR) Αθηνών. Η Περιοχή Έρευνας Διάσωσης (Περιοχή SAR) εντός της οποίας παρέχονται υπηρεσίες Έρευνας και Διάσωσης από την Αρμόδια Αρχή της Κυπριακής Δημοκρατίας  συμπίπτει με την Περιοχή Πληροφόρησης Πτήσεων (FIR) Λευκωσίας.

4. Η γραμμή που διαχωρίζει τις αντίστοιχες Περιοχές SAR, οι οποίες συμπίπτουν με τις  Περιοχές Πληροφόρησης Πτήσεων (FIR) Αθηνών και Λευκωσίας, είναι η γραμμή που διαχωρίζει τις αντίστοιχες FIR, σύμφωνα με τις Περιφερειακές Συμφωνίες Αεροναυτιλίας της Διεθνούς Οργάνωσης Πολιτικής Αεροπορίας (1950, 1952, 1958), και συνδέει τα ακόλουθα σημεία:36ο05’Ν- 030ο00’Ε, 33ο30’Ν -030ο 00’Ε.

Άρθρο 3

Ειδοποίηση

Αιτήματα για συνδρομή ή συμμετοχή στην οργάνωση επιχειρήσεων Έρευνας και Διάσωσης του άλλου Συμβαλλόμενου Μέρους υποβάλλονται από το JRCC Πειραιά προς το JRCC Λάρνακας και από το JRCC Λάρνακας προς το JRCC Πειραιά.

Άρθρο 4
Συντονισμός

1. Οι επιχειρήσεις Έρευνας και Διάσωσης εντός της Περιοχής SAR της Ελλάδας συντονίζονται από το JRCC Πειραιά ενώ οι επιχειρήσεις εντός της περιοχής αρμοδιότητας (Περιοχής SAR) της Κύπρου συντονίζονται από το JRCC Λάρνακας.

2. Τα Συμβαλλόμενα Μέρη εξουσιοδοτούν τα αρμόδια πρόσωπα του αντίστοιχου RCC να επικοινωνούν απευθείας με τα αρμόδια πρόσωπα στο έτερο RCC, όπως κρίνεται απαραίτητο, σχετικά με τις επιχειρήσεις Έρευνας και Διάσωσης.

3. Τα Συμβαλλόμενα Μέρη με το παρόν συμφωνούν και εξουσιοδοτούν τα αρμόδια RCC να προβαίνουν σε απευθείας συνεννοήσεις με σκοπό τη διασφάλιση του συντονισμού των επιχειρήσεων Έρευνας και Διάσωσης που διεξάγονται στις αντίστοιχες Περιοχές Έρευνας και Διάσωσης, εφόσον κάτι τέτοιο υπαγορεύεται από τις περιστάσεις, προκειμένου να παρασχεθεί επιτυχής συνδρομή σε πρόσωπα τα οποία βρίσκονται σε κατάσταση κινδύνου.

Άρθρο 5
Αποδοχή Εισόδου

1 Κάθε Συμβαλλόμενο Μέρος θα πραγματοποιήσει αποτελεσματικές προετοιμασίες που διασφαλίζουν ότι οι μονάδες διάσωσης του άλλου Συμβαλλόμενου Μέρους θα γίνουν δεκτές (στην περιοχή ευθύνης του άλλου Μέρους) προκειμένου να συμμετάσχουν σε επιχειρήσεις Έρευνας και Διάσωσης, σύμφωνα με το Εγχειρίδιο Αεροναυτικών Πληροφοριών της Ελλάδας, GΕΝ 1.7-1 και ENR 1.10. και το Εγχειρίδιο Αεροναυτικών Πληροφοριών της Κύπρου ENR 1.10-1 αντιστοίχως. Αιτήματα εισδοχής στο πλαίσιο της παρούσας Συμφωνίας υποβάλλονται σύμφωνα με το παρόν Άρθρο και το Άρθρο 4 της παρούσας Συμφωνίας.

2. Κατόπιν αιτήματος του ενός Συμβαλλόμενου Μέρους για αποδοχή συμμετοχής στις επιχειρήσεις Έρευνας και Διάσωσης, το RCC του αιτούντος Μέρους ειδοποιεί το RCC του άλλου Μέρους σχετικά με τον αριθμό και τη βασική περιγραφή των μονάδων διάσωσης που αναμένεται να εισέλθουν στην Περιοχή SAR.

3 Τα δύο Συμβαλλόμενα Μέρη εξουσιοδοτούν τα αντίστοιχα RCC τους να εκδίδουν άδειες προς τις μονάδες διάσωσης του άλλου Συμβαλλόμενου Μέρους για συμμετοχή σε επιχειρήσεις Έρευνας και Διάσωσης στις Περιοχές SAR αυτών, εφόσον η εν λόγω συμμετοχή ζητείται από το Μέρος στην Περιοχή SAR του οποίου διεξάγεται η επιχείρηση.

Άρθρο 6
Μονάδες Διάσωσης

Για λόγους διευκόλυνσης της αναγνώρισης των μονάδων διάσωσης από τη Συντονιστική Αρχή κάθε Μέρους, κάθε εθνική Αρχή Συντονισμού Επιχειρήσεων Έρευνας και Διάσωσης θα γνωστοποιήσει το διεθνές διακριτικό σήμα κλήσης και τα μέσα επικοινωνίας των εν λόγω μονάδων.


Άρθρο 7

Ανταλλαγή Πληροφοριών

1. Τα δύο Συμβαλλόμενα Μέρη θα ενημερώνουν περιοδικά σχετικά με την τοποθεσία του RCC και των Υποκέντρων, τις μονάδες διάσωσης και τον εξοπλισμό, τα χαρακτηριστικά απόδοσης και τη διαθεσιμότητα, τα ονόματα των υπευθύνων καθώς και σχετικά με τη μέθοδο επικοινωνίας μεταξύ τους ενώ θα ανταλλάσσουν και επιχειρησιακά σχέδια και σειρές δράσεων προκειμένου να αντιμετωπίσουν περιστατικά κινδύνου διαφόρων ειδών.

2. Τα Συμβαλλόμενα Μέρη, σε περίπτωση αλλαγής των δεδομένων που αναφέρονται στην παράγραφο 1 του παρόντος Άρθρου, θα ενημερώσουν, το ταχύτερο δυνατόν, το άλλο Συμβαλλόμενο Μέρος σχετικά με τις ανωτέρω αλλαγές.

3. Κάθε Συμβαλλόμενο Μέρος οφείλει να ενημερώνει πλήρως και άμεσα το άλλο  Μέρος σχετικά με όλες τις αμοιβαίου ενδιαφέροντος επιχειρήσεις SAR, ή σχετικά με οποιαδήποτε επιχείρηση ενδέχεται να περιλαμβάνει τη χρήση ευκολιών του άλλου Μέρους.

4. Τα Συμβαλλόμενα Μέρη συμφωνούν ότι θα συνεργάζονται για την ανάπτυξη διαδικασιών και τεχνικών Έρευνας και Διάσωσης, καθώς και για την ανταλλαγή συναφών πληροφοριών σχετικών με την Έρευνα και Διάσωσης ή επικοινωνιών.

Άρθρο 8

Χρηματοδότηση

Κάθε Συμβαλλόμενο Μέρος κανονικά θα χρηματοδοτεί τις δικές του δραστηριότητες που σχετίζονται με την παρούσα Συμφωνία, εκτός εάν τα Μέρη συμφωνήσουν εκ των προτέρων διαφορετικά μεταξύ τους, και, σε κάθε περίπτωση, δεν θα επιτρέψει σε ένα ζήτημα απόδοσης εξόδων να καθυστερήσει την ανταπόκριση προς τα πρόσωπα που βρίσκονται σε κατάσταση κινδύνου.

Άρθρο 9

Συναντήσεις Εκπροσώπων

Τα δύο Συμβαλλόμενα Μέρη συμφωνούν ότι οι εκπρόσωποι των αντιστοίχων Αρχών που είναι αρμόδιες σε θέματα οργάνωσης Έρευνας και Διάσωσης θα συναντώνται, όπως κρίνεται απαραίτητο, προκειμένου να αναπτύσσουν τη συνεργασία και την ανταλλαγή πληροφοριών και εμπειριών.

Άρθρο 10
Ασκήσεις

Τα Συμβαλλόμενα Μέρη συμφωνούν να σχεδιάζουν και διεξάγουν ασκήσεις  Έρευνας και Διάσωσης επί προσομοιωμένων συμβάντων έτσι ώστε οι οργανισμοί έρευνας και διάσωσης των Μερών να εκπαιδεύονται στη μεταξύ τους συνεργασία.

Άρθρο 11

Θέση σε Ισχύ

1. Η παρούσα Συμφωνία τίθεται σε ισχύ κατά την ημερομηνία λήψης της τελευταίας εκ των δύο ειδοποιήσεων δια της διπλωματικής οδού, στην οποία θα αναφέρεται ότι τα δύο Συμβαλλόμενα Μέρη έχουν εκπληρώσει τις προϋποθέσεις που προβλέπονται από την νομοθεσία καθενός από αυτά  για τη θέση σε ισχύ της παρούσας Συμφωνίας.

2. Η παρούσα Συμφωνία συνάπτεται για αόριστη χρονική περίοδο.

Άρθρο 12
Τροποποιήσεις

Η παρούσα Συμφωνία δύναται να τροποποιηθεί ή αναθεωρηθεί, με αμοιβαία συναίνεση των Συμβαλλόμενων Μερών κατόπιν αιτήματος οποιουδήποτε εκ των δύο. Οι εν λόγω τροποποιήσεις ή αλλαγές τίθενται σε ισχύ σύμφωνα με τις διατάξεις του Άρθρου 11, παρ. 1.

Άρθρο 13

Καταγγελία

Η παρούσα Συμφωνία δύναται να καταγγελθεί οποτεδήποτε εγγράφως δια της διπλωματικής οδού. Στην περίπτωση αυτή, η ισχύς της παύει τρεις μήνες μετά την παραλαβή της σχετικής ειδοποίησης καταγγελίας από οποιοδήποτε εκ των Μερών.


Άρθρο 14

Ενημέρωση του Γενικού Γραμματέα του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού

Τα Συμβαλλόμενα Μέρη θα ενημερώσουν για την παρούσα Συμφωνία τον Γενικό Γραμματέα του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού σύμφωνα με τις διατάξεις της Διεθνούς Σύμβασης για τη Ναυτική Έρευνα και Διάσωση του 1979.


Άρθρο 15

Κείμενο

Έγινε  στη Αθήνα στις 13 Οκτωβρίου 2014 σε δύο πρωτότυπα στην ελληνική, σε δύο κείμενα που είναι εξίσου αυθεντικά.

Για την Κυβέρνηση της                                                         Για την Κυβέρνηση της
Ελληνικής Δημοκρατίας                                                        Κυπριακής Δημοκρατίας

Ευάγγελος Βενιζέλος                                                              Ιωάννης Κασουλίδης
Αντιπρόεδρος της Κυβέρνησης                                              Υπουργός Εξωτερικών
και Υπουργός Εξωτερικών

 Προετοιμασία υλοποίησης


Να σημειωθεί ότι η Συμφωνία θα πρέπει να κυρωθεί από το Κοινοβούλιο. Ηδη τα εμπλεκόμενα Υπουργεία Ελλάδας και Κυπρου όπως και οι εμπλεκόμενοι φορείς (μεταξύ τους και διακρατικά). έχουν αρχίσει την επεξεργασία των πρακτικών πλευρών υλοποίησης της Συμφωνίας.

http://national-pride.org/2014/10/16/%CF%80%CF%81%CE%AC%CF%83%CE%B9%CE%BD%CE%BF-%CF%86%CF%89%CF%82-%CE%B7%CF%80%CE%B1-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CF%84%CE%B7%CE%BD-%CE%B1%CE%BF%CE%B6-%CE%B1%CE%BB%CE%BB%CE%AC-%CF%80%CF%8C%CF%83%CE%BF-%CE%AD/

http://www.onalert.gr/stories/oli-i-symfonia-elladas-kyprou-gia-tin-ereyna-kai-diasosi

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου


NO COMMENTS!