BIG BANG NEWS
RESEARCH, TECHNOLOGY, SCIENCE, DIACHRONIC NEWS, COMMENTS, ,SPORTS,MUSIC,SKY AND STARS,AND MUSH MORE.

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Σάββατο 16 Ιανουαρίου 2016

Audi h-tron quattro: Με υδρογόνο!



Audi h-tron quattro: Με υδρογόνο!



Το πρωτότυπο κυψελών καυσίμου της γερμανικής εταιρείας έχει αυτονομία 600 χιλιομέτρων, και καίει ένα λίτρο υδρογόνου στα 100 χλμ.



Το Audi h-tron quattro, ένα πρωτότυπο SUV με κυψέλες καυσίμου που παρουσίασε η Audi στην Έκθεση Αυτοκινήτου του Ντιτρόιτ NAIAS 2016, είναι το επόμενο βήμα της γερμανικής εταιρείας προς την κατεύθυνση της αυτοκίνησης μηδενικών ρύπων διοξειδίου του άνθρακα.Ο ανεφοδιασμός του Audi h-tron quattro με υδρογόνο διαρκεί 4 λεπτά και προσφέρει αυτονομία 600 χιλιομέτρων, με μέση κατανάλωση περίπου ενός λίτρου υδρογόνου ανά 100 χιλιόμετρα. Η ισχύς του φτάνει τα 110 kW, ενώ επιπλέον 100 kW προσφέρονται με στιγμιαίο power boost από την μπαταρία λιθίου-ιόντων. Η ροπή φτάνει τα 550 Nm, η επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα του πρωτοτύπου έρχεται σε λιγότερα από επτά δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητα ξεπερνά τα 200 χλμ./ώρα.



Βασισμένο στη νέα πλατφόρμα MLB, το Audi h-tron quattro έχει στενή συγγένεια με το αμιγώς ηλεκτρικό SUV πρωτότυπο e-tron quattro. Υιοθετεί την 5η γενιά της τεχνολογίας κυψελών καυσίμου του ομίλου VW-Audi και είναι κατασκευασμένο με ελαφρύτερα υλικά. Ως αποτέλεσμα, η αποδοτικότητα του καυσίμου αγγίζει το 60 τοις εκατό, αρκετά περισσότερο από οποιονδήποτε κινητήρα βενζίνης ή diesel.

Το υδρογόνο στο h-tron quattro αποθηκεύεται σε τρία δοχεία που βρίσκονται κάτω από τα πίσω καθίσματα και το χώρο αποσκευών, με πίεση 700 bar. Καθένα από τα δοχεία υδρογόνου είναι καλυμμένο από πολυμερές ενισχυμένο με ανθρακονήματα.

Η μπαταρία, που ζυγίζει λιγότερο από 60 κιλά, βρίσκεται επίσης κάτω από τους επιβάτες, για να κρατά χαμηλά το κέντρο βάρους. Εν κινήσει, η μπαταρία μπορεί να προσφέρει μέχρι 100 kW ισχύος, ενώ παράλληλα αποθηκεύει ενέργεια κατά τη διάρκεια της πέδησης.

Η ενέργεια από τις κυψέλες καυσίμου και τη μπαταρία δίνει ισχύ σε δύο ηλεκτροκινητήρες. Ο ένας βρίσκεται στον εμπρός άξονα και αποδίδει 90 kW και ο άλλος στον πίσω άξονα, με απόδοση 140 kW. Ως αποτέλεσμα, το h-tron quattro είναι εμμέσως τετρακίνητο, και η κατανομή της ροπής ορίζεται αυτόματα και διαρκώς από το ηλεκτρονικό σύστημα διαχείρισης. Η βασική προτεραιότητα στη ρύθμιση του συστήματος ήταν η εξοικονόμηση ενέργειας.

Το Audi h-tron quattro, επίσης, είναι το μεγαλύτερο αυτοκίνητο που χρησιμοποιεί ηλιακά πάνελ στην οροφή του. Αυτά παράγουν μέχρι και 320 watts, τα οποία αντιστοιχούν σε περίπου 1.000 χιλιόμετρα ετησίως με καθαρή, ηλιακή ενέργεια.

Σημαντικό ρόλο στην αποδοτικότητα του καυσίμου παίζει και η αεροδυναμική - ειδικά σε ένα μεγάλο και ογκώδες SUV σαν αυτό το πρωτότυπο, που έχει μήκος 4,88 μέτρα και πλάτος 1,93 μ.. Ως πρωτότυπο, έχει ύψος μόλις 1,54 μέτρου, συντελεστή οπισθέλκουσας 0,27 και τις πλευρικές σχεδιαστικές γραμμές ενός Coupe, όμως τέτοιου είδους τόλμη σπανίως φτάνει μέχρι την γραμμή παραγωγής.

Παρόλα αυτά, δεν αποκλείεται να υιοθετηθούν και στα συγγενικά αυτοκίνητα παραγωγής τα αεροδυναμικά εξαρτήματα του δαπέδου, που βελτιώνουν την κρίσιμη πτυχή της ροής του αέρα κάτω από το αμάξωμα, ή ίσως -στο απότερο μέλλον- οι κάμερες που αντικαθιστούν τους καθρέπτες στο h-tron quattro.

Μια άλλη εντυπωσιακή τεχνολογία του πρωτοτύπου είναι οι σένσορες στο χώρο αποσκευών (μεγέθους 500 λίτρων), που σκανάρουν το σχήμα κάθε αποσκευής και προτείνουν στην ψηφιακή οθόνη την ιδανική χωροταξική τους τοποθέτηση. Στην κεντρική κονσόλα υπάρχουν τρεις οθόνες τεχνολογίας OLED. Ο επιλογέας του οδηγικού mode βρίσκεται στην κονσόλα του κεντρικού τούνελ.

Τα πίσω καθίσματα είναι ατομικά, και οι επιβάτες τους μπορούν να μοιράζονται δεδομένα με τους εμπρός επιβάτες μέσω των tablets της Audi, που επίσης έχουν οθόνες OLED και είναι μέρος ενός ολόκληρου συστήματος ψυχαγωγίας των πίσω επιβατών.

Τέλος, στο πλαίσιο της εξέλιξης των τεχνολογιών ημι-αυτόνομης οδήγησης, νέα ραντάρ, σένσορες, νέας τεχνολογίας κάμερες, σένσορες υπερήχου και scanners με laser μεταδίδουν τις πληροφορίες τους στην κεντρική μονάδα zFAS. Αυτή υπολογίζει οτιδήποτε βρίσκεται περιμετρικά του αυτοκινήτου και μεταδίδουν τις πληροφορίες ή την υποβοήθηση στον οδηγό. Έτσι, το Audi h-tron quattro αναλαμβάνει πλήρως το έργο του παρκαρίσματος ή του σταμάτα-ξεκίνα στην πόλη μέχρι 50 χλμ./ώρα.
























Παρασκευή 15 Ιανουαρίου 2016

Ο ΑΡΧΗΓΟΣ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑΣ ΕΠΙΣΚΕΠΤΕΤΑΙ ΤΟ ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΟΝ.

Τήν Τρίτην, 30ήν Δεκεμβρίου 2015 / 12ην Ἰανουαρίου 2016, ὁ Ἀρχηγός τῆς Ἑλληνικῆς Ἀεροπορίας Πτέραρχος κ. Χρῆστος Βαΐτσης, συνοδευόμενος ὑπό συνεργατῶν αὐτοῦ καί ὑπό προσωπικοῦ τῆς Πρεσβείας τῆς Ἑλλάδος εἰς τό Ἰσραήλ, ἐπεσκέφθη τό Πατριαρχεῖον.
Τόν Ἀρχηγόν τῆς Ἑλληνικῆς Ἀεροπορίας ἐδέχθη ἡ Α.Θ.Μ. ὁ Πατήρ ἡμῶν καί Πατριάρχης Ἱεροσολύμων μετά Πατέρων Ἁγιοταφιτῶν.
Εἰς τό πλαίσιον τῆς ἐπισκέψεως ταύτης ὁ Μακαριώτατος ὡμίλησεν εἰς τόν κ. Βαΐτσην περί τῆς δραστηριότητος τοῦ Πατριαρχείου καί περί τῆς δικαιοδοσίας αὐτοῦ εἰς τάς τρεῖς πολιτικάς ἐπικρατείας τῆς σήμερον, Ἰορδανίας, Παλαιστίνης καί Ἰσραήλ ἕως καί ἐκείνης τοῦ Κατάρ. Ὡμίλησεν ὡσαύτως περί τοῦ ἡγετικοῦ ρόλου, τόν ὁποῖον ἔχει τό Πατριαρχεῖον μεταξύ τῶν Χριστιανικῶν Ἐκκλησιῶν τῶν Ἱεροσολύμων. Τοῦτο ἐμφαίνεται καί ἐκ τῶν συναντήσεων, αἱ ὁποῖαι λαμβάνουν χώραν εἰς τό Πατριαρχεῖον ὑπό τήν ἡγεσίαν τοῦ Πατριάρχου Ἱεροσολύμων διά θέματα κοινοῦ ἐνδιαφέροντος τῶν Χριστιανῶν. Ἐπίσης  φαίνεται καί ἐκ τοῦ γεγονότος ὅτι κατά τήν παραδοσιακήν συνάντησιν τῶν Ἀρχηγῶν τῶν Χριστιανικῶν Ἐκκλησιῶν εἰς τό Προεδρικόν Μέγαρον τοῦ Ἰσραήλ ὁμιλεῖ ἐκ μέρους αὐτῶν καί ἐκ μέρους ὅλων τῶν Χριστιανῶν τῆς Ἁγίας Γῆς ὁ Μακαριώτατος Πατριάρχης Ἱεροσολύμων.
Ἡ συζήτησις περιεστράφη ἐπίσης καί περί τήν κτηματικήν καί πολιτιστικήν περιουσίαν τοῦ Πατριαρχείου πρός ὄφελος οὐχί μόνον αὐτοῦ ἀλλά καί τοῦ ποιμνίου αὐτοῦ καί ἄλλων κατοίκων τῆς Ἁγίας Γῆς, ἀνεξαρτήτως θρησκεύματος.
Ὁ κ.  Βαΐτσης ἤκουσε μετ’ ἐνδιαφέροντος τόν Μακαριώτατον καί εἶπεν ὅτι ἡ Ἑλληνική Ἀεροπορία συμπαρίσταται ἠθικῶς εἰς τό Πατριαρχεῖον καί ζητεῖ τάς προσευχάς Αὐτοῦ πρός Κύριον, ἵνα παραμένῃ ἀπρόσβλητος ἀπό παντοίας ἐπιβουλῆς ἐναντίων καί προστατεύῃ τόν Ἑλληνικόν ἐναέριον χῶρον, διά τούς Ἕλληνας καί ὅλους τούς κατοίκους τῆς Ἑλλάδος.
Ἐπί τούτοις ἔγινε ἀνταλλαγή τῶν δῶρων. Ὁ κ. Βαΐτσης προσέφερεν εἰς τόν Μακαριώτατον τόν θυρεόν τοῦ Ἀρχηγοῦ τῆς Ἀεροπορίας, εὐχαριστῶν Αὐτόν διά τήν ἐπίσκεψιν, καί λεύκωμα περιέχον τήν Ἱστορίαν τῆς Ἑλληνικῆς Ἀεροπορίας εἰς φωτογραφίας ἀπό τοῦ 1911 ἕως τό 2015.
Ἀνταποκρινόμενος ἀμοιβαίως ὁ Μακαριώτατος, προσέφερεν εἰς τόν κ. Βαΐτσην εἰκόνα τῆς Θεοτόκου Ἱεροσολυμιτίσσης, τόν τόμον τῆς Ἐκκλησιαστικῆς Ἱστορίας Ἱεροσολύμων καί Ἱεροσολυμιτικάς εὐλογίας εἰς τά μέλη τῆς συνοδείας Αὐτοῦ.
Ἐκ τῆς Ἀρχιγραμματείας.




Πέμπτη 14 Ιανουαρίου 2016

Tropillas entabladas en el Festival de Jesús María 2016 Argentina

Εθνικό και Διεθνές Φεστιβάλ ημέρωμα και Λαογραφίας του Ιησού Μαρία

Το  Εθνικό και Διεθνές Φεστιβάλ ημέρωμα και Λαογραφίας του Ιησού Μαρία  είναι ένα από τα φεστιβάλ της λαϊκής μουσικής της Αργεντινής (πίσω από το Φεστιβάλ των Cosquin), και η πιο διάσημη περίπτωση εκγύμναση ροντέο στη χώρα και στη Νότια Αμερική. Λαμβάνει χώρα στην πόλη ofJesus Μαρία, που βρίσκεται 50 χιλιόμετρα βόρεια της επαρχιακής πρωτεύουσας της Κόρδοβα, στο Αμφιθέατρο Jose Hernandez, ο οποίος έχει ένα στάδιο και ένα ροντέο Gaucho γκολφ, όπου τρεις εκπροσώπους από κάθε επαρχία της Αργεντινής και τρεις αναβάτες που συμμετέχουν Ουρουγουάη, Βραζιλία και τη Χιλή, όπου σε κάθε κατηγορία θα διαγωνιστούν για τις δέκα ημέρες αυτού του φεστιβάλ ..
Το φεστιβάλ έχει αναπτύξει συνεχώς από το 1966 κατά το πρώτο δεκαπενθήμερο του Ιανουαρίου, πάνω από δέκα νύχτες, που συνδυάζει τις ικανότητες του ροντέο και έκθεση Gaucho δεξιοτήτων, folk και λαϊκή μουσική και δοκιμάζοντας παραδοσιακά πιάτα της Κρεόλ κουζίνα.
Είναι ένα τεράστιο φεστιβάλ το 2007, συμμετείχαν πάνω από 400.000 άνθρωποι, συμπεριλαμβανομένων και εκείνων που παρακολουθούν το αμφιθέατρο και να επισκεφθείτε τα βράχια και βιοτεχνία δίκαιη.



Η Ιστορία του Φεστιβάλ

Κατά το μήνα Μάιο του 1965, όταν η Συνεργατική Σχολείο 1 ος  υπολοχαγός Morandini του Ιησού Μαρία, από την επιτακτική ανάγκη να αντλήσει κεφάλαια για να στηρίξει τη φροντίδα των παιδιών, συνεδρίασε στις 19 αυτού του μήνα. Σε αυτό, Juan Manuel Corrales προτείνει μία Φεστιβάλ της υπερβατικότητας. Υπήρχαν διάφορες απόψεις για το πώς να το κάνουμε, αλλά ήταν η ιδέα που προτάθηκε από τον Enrique Jarbas Περέιρα η οποία εγκρίθηκε ομόφωνα: εκτελεί ένα φεστιβάλ εκγύμναση.
Είναι πεπεισμένος για τη σημασία που θα έχει το γεγονός, πνευματικό τέκνο του κου Ιωσήφ R. Καστίγιο, επιλύει να καλέσει όλους τους συνεργαζόμενους Σχολής του Ιησού Μαρία.
10 συνεργαζόμενες εντάχθηκε αρχικά, στη συνέχεια, τηρούσαν την Κολωνία Caroya Caroya και το σταθμό, που αποτελούν αυτό που ονομάζεται «Ένωση Συνεργαζόμενες Σχολή". Η συντονιστική επιτροπή υπό την προεδρία του Juan Manuel Corrales.
Η κοινή εργασία όλων των διαθηκών διαχείριση συνεχίσει με απόλυτη επιτυχία το πρώτο φεστιβάλ που άνοιξε τον Ιανουάριο του 1966.


Ο τελετάρχης, Ρικάρντο Smider κατά μήκος του μαζορέτα Λίζα Ferrer και των ραδιοτηλεοπτικών φορέων Ulises Carlos de Negri Guerrieri και ήξερε να διασκεδάσει ένα κοινό 45.000 ανθρώπων. Η καλλιτεχνική πινακίδα σχηματίστηκε από τους τραγουδιστές της καρίνας Huasi, Alberto Merlo, την Κόρδοβα, το Suquía, Hector Roca, Jorge Cafrune, El Chango Nieto και Abel Figueroa και άλλα. Η παράσταση εκγύμναση, εν τω μεταξύ είχε το κινούμενο ιστορία του Ραούλ Romanutti. Το αποτέλεσμα είναι μια συλλογή από $ 7,643,700 του εθνικού νομίσματος που ίσχυε εκείνη την εποχή, περισσότερο από ό, τι επιτύχει τον στόχο.
Αυτά τα όνειρα γύρισε το Φεστιβάλ στην μεγαλύτερη έκθεση του είδους της στην Αμερική, αξιοποιώντας κάθε θέμα σε πάνω από 300.000 ανθρώπους που ζουν σε αυτό το πρόσωπο και τα αμέτρητα φεστιβάλ θεατές και ακροατές που τον ακολουθούν από τα σπίτια τους σε όλη τη χώρα .


Το Rodeo

Με τον Ιησού Μαρία, η Colts διατηρούνται ροντέο, όπου οι αναβάτες πρέπει να υπομείνουν bagual στο πίσω μέρος (ένα άλογο αδάμαστη) για ένα ορισμένο χρονικό διάστημα θα εξαρτηθεί από την κατηγορία που δείχνει τις ικανότητές του το Gaucho γίνεται.

Υπάρχουν τρεις κατηγορίες

Κατηγορία «Α» - Καθαρίστε Crina ή Πότρο Pelado. Κατηγορία «Β» - Grupa νότια ή δέρμα. Κατηγορία "C" - Bastos με εστίες χωρίς bolas.

Η Crina Λυμπιών

Σε αυτή την κατηγορία μπορείτε να χρησιμοποιήσετε μια αγορά που πηγαίνει γύρω από το λαιμό του ζώου ως τη μόνη ισχυρή υποστήριξη του αναβάτη, ο οποίος δεν μπορεί να σταματήσει να λειτουργεί το ζώο με σπιρούνια. Οδηγώντας ώρα: 8 δευτερόλεπτα.

Η Νότια Gurupa ή Surera

Σε αυτή την κατηγορία, δεν συνδετήρες χρησιμοποιούνται, αλλά μια προβιά και να κλείνουν με cinchón χρησιμοποιούνται. Ο αναβάτης πρέπει να κρατούν τα ηνία στο ένα χέρι και το μαστίγιο (huasca, Talero, κ.λπ.) με το άλλο.
Οδηγώντας ώρα: 12 δευτερόλεπτα


Η Basto με Surface

Αυτός ο άνθρωπος δεν πρέπει να χάνει την ψυχραιμία του ή "charquear" (σε επαφή με το ζώο με τα χέρια του). Στις υπόλοιπες κατηγορίες ο charqueo επίσης αφαιρεί πόντους.
Οδηγώντας ώρα: 15 δευτερόλεπτα.
Μόλις άγγιξε το κουδούνι ανακοινώνει την ολοκλήρωση της δοκιμής, ο αναβάτης δεν θα πρέπει να συνεχίσει την τιμωρία ή επίσπευσης και εάν το πράξει, εφαρμόζεται σημεία έκπτωση.

Κατάταξη με βαθμολογίες

 Rider:. Κατ 'ανώτατο όριο 10 βαθμούς  Pony:. Κατ' ανώτατο όριο 5 πόντους Spur:  κατ 'ανώτατο όριο 5 πόντους.  Elegance:  κατ' ανώτατο όριο 5 πόντους.
Το πουλάρι θα πρέπει να είναι μακριά με το ισχίο προς τα κοράλλια. Στο ρόπαλο (αρένα), θα πρέπει να είναι αποκλειστικά και μόνο: οι palenqueros, ο αναβάτης και ένας βοηθός του ιδίου. Τα ηνία είναι μοναδικό, ωμά ή επεξεργασμένο δέρμα, λείο, μη-πλεγμένο χωρίς κόμπους. Η χρήση του είναι υποχρεωτική, γυρίζοντας στο βουνό, με την πλάτη στο χέρι του αναβάτη. Το μαστίγιο ή guacha, χρησιμοποιήστε το manijera λαμβάνονται στις κατηγορίες Grupa και Bastos.

Ο Επίτροπος Track

Είναι η μόνη αρχή στον τομέα της ροντέο και οι αποφάσεις τους πρέπει να γίνεται σεβαστή από τους αναβάτες και όλους εκείνους οι οποίοι πρέπει να παραμείνουν εντός της τροχιάς.

Βραβεία jineteada

Αναβάτες λάβουν σημαντικά βραβεία κατά τη διάρκεια του Φεστιβάλ. Λάβετε όλα τα χρηματικά έπαθλα στους νικητές της κάθε νύχτα και πρωταθλητές επίσης να λάβουν χρηματικά έπαθλα με σημαντικά δώρα.
Το Φεστιβάλ έχει οριστεί για την 47η έκδοση του το έτος 2012, τα ακόλουθα βραβεία.

Βραβεία ανά διανυκτέρευση

Από την πρώτη μέχρι την τελευταία νύχτα για τις τρεις κατηγορίες των βάσεων θα απονεμηθούν τα παρακάτω έπαθλα για τους αναβάτες που ταξινομούνται ανά βαθμολογία.

\


Serbia: Belgrade celebrates Orthodox New Year with fireworks at St. Sava Cathedral

Δημοσιεύτηκε στις 13 Ιαν 2016
Thousands of people gathered in front of the St. Sava Cathedral in Belgrade, Wednesday, to celebrate the Orthodox Christian New Year, which is celebrated according to the Julian calendar.

Following the Julian calendar, Serbian Orthodox Christians celebrate the New Year 13 days later than those following the Gregorian calendar.

جهاز مكافحة الارهاب Η ΕΚΕΝΩΣΗ ΙΡΑΚ


Τετάρτη 13 Ιανουαρίου 2016

Iran frees U.S. sailors captured in Persian Gulf


Iran frees U.S. sailors captured in Persian Gulf



This picture released by the Iranian Revolutionary Guards, Jan. 13, 2016, shows detained American Navy sailors in an undisclosed location in Iran.
AP





Last Updated Jan 13, 2016 5:59 AM EST

WASHINGTON -- Ten U.S. Navy sailors taken into custody by Iran after their two small boats drifted into Iranian waters were released Wednesday, a day after their detention, according to the U.S. military and Iranian state media.

CBS News correspondent Charlie D'Agata said Iran accused them of trespassing, and was demanding an apology before releasing them earlier Wednesday. The BBC reported that the U.S. government had issued an apology to Iran, but U.S. officials had not confirmed that to CBS News.

Multiple Iranian news outlets quoted a statement from the Iranian RevolutionaryGuard as saying all 10 U.S. personnel had been released.


Two U.S. Navy riverine gun-boats patrol during the International Mine Countermeasures Exercise (IMCMEX) at the Middle East Gulf, in this May 13, 2013 file photo.
REUTERS



"Our technical investigations showed the two U.S. Navy boats entered Iranian territorial waters inadvertently," state television quoted the IRGC statement as saying. "They were released in international waters after they apologized."

The Pentagon released a statement confirming their release.

"Ten U.S. Navy Sailors safely returned to U.S. custody today, after departing Iran. There are no indications that the Sailors were harmed during their brief detention," said the U.S. military statement, adding that the 10 had been transfered ashore and other American sailors had taken over the two small boats and carried on to the original intended destination of Bahrain.

"The Navy will investigate the circumstances that led to the Sailors' presence in Iran," said the statement.


CBS



The navy chief of the powerful Iranian Revolutionary Guard said earlier Wednesday that the American boats showed "unprofessional acts" for 40 minutes before being picked up by Iranian forces after entering the country's territorial waters.

The navy chief, Gen. Ali Fadavi, confirmed on state TV earlier Wednesday that the Guard had been holding the crew and their two small boats. The nine men and one woman were held at an Iranian base on Farsi Island in the Persian Gulf.

D'Agata reported the American sailors were said to have been interrogated Wednesday morning by Revolutionary Guard forces on Farsi Island.

The Reuters news agency said it was an American aircraft carrier that Fadavi had accused of acting "provocatively and unprofessionally" for 40 minutes by carrying out maneuvers in the Gulf after Iran detained the 10 sailors.





Pentagon: 2 U.S. Navy boats in custody of Iranian military

Pentagon spokesman Peter Cook told The Associated Press that the Riverine boats were moving between Kuwait and Bahrain when the U.S. lost contact with them.

U.S. officials said the incident happened near Farsi Island, which sits in the middle of the Gulf. They said some type of mechanical trouble with one of the boats caused them to drift into Iranian territorial waters near the island, and they were picked up by Iran.

Favadi is quoted by the French news agency AFP as saying the mechanical problem was with a navigation system "and the issue is being resolved."

The incident came amid heightened tensions with Iran, and only hours before President Obama was to deliver his final State of the Union address.





Iran says Washington Post journalist convicted of spying

It set off a dramatic series of calls and meetings as U.S. officials tried to determine the exact status of the crew and reach out to Iranian leaders.

Secretary of State John Kerry, who forged a personal relationship with Iranian Foreign Minister Mohammed Javad Zarif through three years of nuclear negotiations, called Zarif immediately on learning of the incident, according to a senior U.S. official. Kerry was assured by Zarif that the sailors would be allowed to continue their journey, CBS News national security correspondent David Martin reports.

Fadavi confirmed on state television that Kerry and Zarif had spoken, but added, "Zarif took a firm stance (with Kerry) as the sailors had violated Iran's territorial waters and asked the United States for an apology," according to Reuters.

Kerry learned of the incident around 12:30 p.m. EST as he and Defense Secretary Ash Carter were meeting their Filipino counterparts at the State Department, the senior U.S. official told the AP.

Officials said the sailors were part of Riverine Squadron 1 based in San Diego and were deployed to the U.S. Navy's 5th Fleet in Bahrain.

"We have been in contact with Iran and have received assurances that the crew and the vessels will be returned promptly," Cook said late Tuesday, U.S. time.

But a spokesman for Iran's Revolutionary Guard then "dismissed talk of the prompt release," Reuters reports, citing the Tasnim news agency.

"What others say about the sailors' prompt release is their speculation, and I don't confirm or deny it," Ramazan Sharif, the Guard's spokesman, told the Tasnim agency Wednesday, Reuters says.

When the U.S. lost contact with the boats, ships attached to the USS Harry S Truman aircraft carrier strike group began searching the area, along with aircraft flying off the Truman.

Officials said a radio signal from one of the boats showed that they were on Farsi Island, setting off efforts to contact the Iranians. The Riverine boats were not part of the carrier strike group, and were on a training mission as they traveled between Kuwait and Bahrain, officials said.

The Riverine boats are not considered high-tech and don't contain any sensitive equipment, so there were no concerns about the Iranians gaining access to the crafts.

The officials were not authorized to discuss the sensitive incident publicly so spoke on condition of anonymity.

Republican lawmakers seized on the incident as further evidence that Iran is not to be trusted. The House was scheduled to vote Wednesday on Republican-backed legislation that would give Congress greater oversight of the landmark Iran nuclear agreement, which Republicans have derided as a victory for Tehran.

Republican Sen. Kelly Ayotte said it was "unthinkable that the administration would lift sanctions and permit Iran to receive billions of dollars in sanctions relief under the nuclear agreement, even as the regime brazenly violates its international obligations and rushes to develop the ballistic missile capability to deliver a potential nuclear weapon to the United States."

The incident came on the heels of an incident in late December when Iranlaunched a rocket test near U.S. warships and boats passing through the Strait of Hormuz.



Meanwhile, Iran was expected to satisfy the terms of last summer's nuclear deal in just days. Once the U.N. nuclear agency confirms Iran's actions to roll back its program, the United States and other Western powers are obliged to suspend wide-ranging oil, trade and financial sanctions on Tehran. Kerry recently said the deal's implementation was "days away."



Τρίτη 12 Ιανουαρίου 2016

Τρόμος και φρίκη στην Τουρκία - Το χρονικό του τρομοκρατικού χτυπήματος

Δέκα άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους και τουλάχιστον 15 τραυματίστηκαν από έκρηξη που σημειώθηκε στις 10:20 το πρωί στο κέντρο της πιο τουριστικής περιοχής της Κωνσταντινούπολης, κοντά στην Αγιά Σοφιά, στην πλατεία Σουλταναχμέτ.

Space Oddity--Μια αναθεωρημένη έκδοση του David Bowie Space Oddity




VIDEO-Watch GoPro Footage of the Raid That Helped Bring Down El Chapo (Again)



Watch GoPro Footage of the Raid That Helped Bring Down El Chapo (Again)



If the story of how Sinaloa Cartel boss El Chapo got re-captured on Friday wasn't already sufficiently cinematic, you can now watch video of the early-morning assault that eventually brought him down, courtesy of Mexican TV show Primero Noticias, as ABC News reported.
The raid ultimately lasted about 15 minutes and left five Chapo associates dead (and one Marine injured). The government apparently made GoPro footage culled from the helmet worn by a Marine involved in the raid available to TV network Televisa. True to form, Chapo—known for pioneering the use of tunnels in the drug trade—snuck out a secret compartment behind a mirror into a tunnel with a top deputy. They then stole a car before being captured by federal cops.
Chapo—real name Joaquín Guzmán Loera—reportedly wanted to make a biopic with admirers in the movie biz while he was out. That at least begins to help explain why he would dare meet up with actor Sean Penn for a jungle chat (the Rolling Stone story was published to much controversy on Saturday.)
For now, Chapo will have to make do with this brief (albeit plenty violent) documentary treatment.

ΔΕΙΤΕ ΚΑΙ ΕΔΩ
https://www.youtube.com/watch?v=vPhFWHJsgkc

Δευτέρα 11 Ιανουαρίου 2016

Nissan TITAN Warrior Concept - Interior and Exterior Walkaround

Δημοσιεύτηκε στις 11 Ιαν 2016
Just as the all-new 2016 Nissan Titan XD with its Cummins 5.0-liter V8 Turbo Diesel engine has bulked up the standards for customers shopping the light-duty pickup class, the Titan Warrior Concept was created to take the production version to the extreme. The Titan Warrior Concept builds on the recent Project Titan, a crowd-sourced customization of an original-generation Titan that sent two U.S. military veterans representing Wounded Warrior Project on a once-in-a-lifetime adventure in Alaska. The new concept truck also pays homage to Nissan’s heritage of off-road racing and adventuring, which goes back to the days of Baja “Hardbody” competition pickups and Paris-Dakar Rally treks.

Top 10 NBA Dunks of the Week: 1/3-1/9


El Chapo Recaptured After An Interview With Sean Penn


Κυριακή 10 Ιανουαρίου 2016

2016 Dakar (Rest Day): Loeb and Goncalves on top at the halfway point

2016 Dakar (Rest Day): Loeb and Goncalves on top at the halfway point


The 2016 Dakar marked a day of rest today in Salta, north-western Argentina, where Sébastien Loeb (Peugeot/Michelin), Paulo Goncalves (Honda/Michelin) and Pieter Versluis (Man/Michelin) top of the Car, Bike and Truck s leaderboards respectively. None of them have previously won the event. 
The 2016 Dakar’s Rest Day in Salta, at the foot of the Andes, ended a thrilling opening week despite some atrocious weather, including flooding which forced the organisers to cancel Stage 1 and shorten the next two. Saturday’s test was also shortened for the bikers.

Despite the conditions, rookies Loeb and his co-driver Daniel Elena have won three stages so far, notching up the Michelin-equipped Peugeot 2008 DKR’s first Dakar stage victory. At the halfway point, the nine-time world champions top the order, 2m22s clear of Peugeot team-mate Stéphane Peterhansel.

The former biker hasn’t given up hope of adding a 12th overall Dakar success to his name and has won two stages to date to stay ahead of Carlos Sainz (3rd, Peugeot). The Spaniard is less than five minutes adrift of his ex-WRC rival, however, and still in the hunt for a second overall win on the South American rally.

Peugeot-Total’s second attempt at the event since its return to cross-country rallying is going well since its cars monopolise the provisional podium, and only Cyril Despres (14th) has suffered any serious technical problems.

The Mini ALL4 Racings and Toyota Hiluxes – the cars to beat in recent years – have lacked the pace to trouble the French team, with the exception perhaps of last year’s victor Nasser Al-Attiyah (4th, Mini, +17m36s) who has ‘only’ conceded around three minutes a day.

Finland’s Mikko Hirvonen (Mini) – another Dakar rookie – has been going well but is more than half-an-hour off the lead. Even so, he is ahead of Toyota’s Giniel de Villiers (6th, +33m41s), Leeroy Poulter (7th, +40m19s), Yazeed Al-Rajhi (8th, +42m51s) and Vladimir Vasilyev (9th, +53m46s).

Argentina’s Emiliano Spataro rounds out the top 10 (+1h15m45s), while fellow Renault Duster driver Christian Lavieille (32nd) has been slowed by mechanical issues. Dutchman Erik Van Loon (11th, Mini) is clear of X-Raid Mini representatives Nani Roma (12th) and Orlando Terranova (17th) who both got stuck in mud early on.

Ex-WRC privateer Martin Prokop (Toyota) is 18th, former Le Mans winner Romain Dumas (Peugeot) is 20th and Robby Gordon (28th, Hummer) has fallen back almost four hours. Of the 111 cars that started in Buenos Aires, 83 are still running.

On two wheels, there has been some exciting rivalry between Honda and KTM which looks set to continue until the finish in Rosario as the Japanese make attempts to stem 14 years of KTM domination.

Portugal’s Goncalves (Honda CRF 450/Michelin) has only won one stage to date (after Joan Barreda was handed a penalty) but his consistency means he leads at the midpoint, 3m12s clear of Toby Price (KTM 450 Rally/Michelin), winner of three stages.

Third is KTM privateer Stefan Svitko (+9m24s) whose consistency has put him clear of Husqvarna’s best-placed rider Pablo Quintanilla (4th, +18m6s) from Chile and Week 1 revelations Kevin Benavides (5th, Honda, +21m1s) from Argentina and Frenchman Antoine Meo (6-th, KTM, +21m6s) who have both notched up their first Dakar stage victories.

Helder Rodrigues (7th, Yamaha, +24m44s), Gerard Farres-Guell (8th, KTM, +29m57s), Alain Duclos (9th, Sherco, +30m32s) and Juan Pedrero (10th, KTM, +31m45s) round out the top 10 in Salta.

Yamaha factory riders Alessandro Botturi (13th) and Adrien Van Beveren (14th) are chased by Spanish lady Laïa Sanz (15th, KTM), while David Casteu (KTM) and Olivier Pain (KTM) are 21st and 22nd.

Both HRC and Red-Bull KTM Factory have lost potential winners. Barreda (Honda) was fourth before being eliminated by an engine problem and Matthias Walkner (KTM) had a footing on the podium when he fell. Portugal’s Ruben Faria (Husqvarna) also fell. Of the 153 starters on two wheels, 112 are still in the competition.

The Truck battle has seen Dutchmen Pieter Versluis (Man/Michelin) and Gerard de Rooy (Iveco/Michelin, 2nd, +5m31s) dominate so far, but Kamaz/Michelin drivers Airat Mardeev (3rd, +10m48s) and Eduard Nikolaev (4th, +10m54s) aren’t far behind. Early leader Hans Stacey (Man/Michelin) is fifth (+11m28s) and ex-WRC regular Federico Villagra (Iveco) is sixth after a promising first week in his impressive truck.

Toyota ViRA heading for Tokyo Auto Salon as a very compact crossover concept

Toyota ViRA heading for Tokyo Auto Salon as a very compact crossover concept

Photo Toyota ViRA Concept
Toyota ViRA Concept
The Toyota ViRA Concept – a cross between a RAV4 and Yaris – is heading for the Tokyo Auto Salon as a concept for a funky little urban crossover.
We all know that crossovers of all sizes are the current flavour of the month, so it’s no surprise when a new compact crossover concept turns up to try and take a piece of this still growing market. Step forward the Toyota ViRA.
The Toyota ViRA is a mashup of the Toyota Yaris (know as the Vitz in the JDM) and the RAV4 and, perhaps, previews a car from Toyota that can take the fight to the funky Nissan Juke.
There are few details available on the ViRA, but it’s certainly a small crossover, with a raised ride height and design we can’t quite pin down to anything else from Toyota. But perhaps that’s not surprising.
The ViRA hasn’t actually been conceived by Toyota, but by Toyota Industries Corporation, a Toyota subsidiary that builds both the Vitz and RAV4 for Toyota for the Japanese market. So we’re assuming this is something of an internal pitch for a new product line.
The ViRA concept is heading for a debut at next week’s Toyota Auto Salon, an event that’s dominated by modified cars, but usually has a smattering of official concepts.
The ViRA may not quite be an official Toyota concept, but we can’t believe Toyota Industries have created it without the blessing of the parent company.
If the reception for the Toyota ViRA is positive when its revealed, we could see it finding its place in the market at some point.



Σάββατο 9 Ιανουαρίου 2016

37 εκατ. € για πέντε αρχαία θέατρα--Σαν πολλα δεν ειναι;


37 εκατ. € για πέντε αρχαία θέατρα




Το αρχαίο θέατρο Κασσώπης στον Νομό Πρέβεζας

Πέντε αρχαία θέατρα, οκτώ χώροι θέασης, οι τέσσερις νομοί της Ηπείρου, 344 χιλιόμετρα διαδρομής, 2.300 χρόνια ιστορίας «συμμετέχουν» στο πιο μεγάλο και πρωτοποριακό πρόγραμμα, που εντάχθηκε στο νέο ΕΣΠΑ, συνολικού προϋπολογισμού πάνω από 37 εκατ. ευρώ.


Η πρόταση εκπονήθηκε από το «Διάζωμα» και ήδη έχουν βγει οι πρώτες προκηρύξεις έργων, ύψους 11 εκατ. ευρώ που αφορούν σε αρχαιολογικές και άλλες παρεμβάσεις.


«Είναι η πρώτη απόπειρα της χώρας για τη σύνδεση των μνημείων με την κοινωνία, την αειφορία και τη βιώσιμη ανάπτυξη και είμαστε πολύ υπερήφανοι γι' αυτό», δήλωσε στο «Eθνος» ο πρόεδρος του «Διαζώματος», Σταύρος Μπένος.


Πέρα από τους ήδη γνωστούς και επισκέψιμους αρχαιολογικούς χώρους της Δωδώνης, της Νικόπολης, της Αμβρακίας, το πρόγραμμα δίνει τη δυνατότητα να αναδειχθούν οι σπουδαίοι, αλλά εγκαταλειμμένοι αρχαιολογικοί χώροι της Κασσώπης και των Γιτάνων.

Στα Γίτανα της Θεσπρωτίας, στις όχθες του ποταμού Καλαμά αναδεικνύεται
ένα σπουδαίο αρχαίο θέατρο (3ος π.Χ. αιώνας)

Στο αρχαίο θέατρο της Δωδώνης, που χρονολογείται στον 3ο π.Χ. αιώνα, έχει αναστηλωθεί το κάτω διάζωμα του αρχαίου θεάτρου και τώρα θα γίνουν έργα ανάδειξης του πάνω διαζώματος. Ήδη ωστόσο από το ερχόμενο καλοκαίρι μπορεί να φιλοξενήσει -υπό προϋποθέσεις- παραστάσεις, ενώ το πρόγραμμα συνδέει και τα άλλα σημεία του αρχαιολογικού χώρου της Δωδώνης, το Πρυτανείο, το Βουλευτήριο, το αρχαίο στάδιο.



Το θέατρο Νικόπολης

Στον αρχαιολογικό χώρο της Νικόπολης, εκτός από το αρχαίο θέατρο, που χτίστηκε το 28 π.Χ. και αποτελεί συγκερασμό στοιχείων της αρχαίας ελληνικής και της ρωμαϊκής διαδρομής, η πολιτιστική διαδρομή ενώνει επίσης το ρωμαϊκό ωδείο και το στάδιο. Στην Κασσώπη, στον Νομό Πρέβεζας, βρίσκεται το μοναδικό αρχαίο θέατρο (δύο για την ακρίβεια) που δεν επιχώθηκε, αλλά παραμένει ακέραιο σε μεγάλο υψόμετρο με εξαιρετική θέα στον Αμβρακικό Κόλπο και στο Ιόνιο Πέλαγος. Το θέατρο των 3.000 θεατών χρονολογείται στον 3ο π.Χ. αιώνα, ενώ υπάρχει και ένα μικρότερο χωρητικότητας 1.500 θέσεων.

Το αρχαίο θέατρο της Δωδώνης, που χρονολογείται στον 3ο π.Χ. αιώνα

Στην Αμβρακία και μέσα στον αστικό ιστό της Αρτας υπάρχει το μικρότερο από τα έως τώρα γνωστά αρχαία ελληνικά θέατρα, που χρονολογείται στον 4ο-3ο π.Χ. αιώνα, ενώ στα Γίτανα της Θεσπρωτίας, στις όχθες του ποταμού Καλαμά αναδεικνύεται ένα σπουδαίο αρχαίο θέατρο (3ος π.Χ. αιώνας), όπου τα εδώλια φέρουν στην πρόσθια πλευρά εγχάρακτες επιγραφές με ονόματα πολιτών.



Στην Αμβρακία και μέσα στον αστικό ιστό της Άρτας υπάρχει
το μικρότερο από τα έως τώρα γνωστά αρχαία ελληνικά θέατρα
«Το πρόγραμμα αυτό αποτελεί την πεμπτουσία του νέου ΕΣΠΑ και οι Ευρωπαίοι το αποθέωσαν. Συνεργάζονται για πρώτη φορά η περιφέρεια, δύο υπουργεία, τέσσερις Εφορείες Αρχαιοτήτων, το "Διάζωμα", το πανεπιστήμιο Ιωαννίνων, ερευνητικά κέντρα, η τοπική αυτοδιοίκηση, φορείς του τουρισμού, η Αναπτυξιακή Ηπείρου», αναφέρει ο κ. Μπένος.


Αναφορικά με τις αρχαιολογικές παρεμβάσεις, θα αποκατασταθούν οι κερκίδες και τα εδώλια στο πάνω διάζωμα του θεάτρου της Δωδώνης, θα συντηρηθεί και θα αναδειχθεί το Ιερό της Δωδώνης, θα γίνουν εργασίες αποκατάστασης στο μεγάλο θέατρο και αποχωμάτωσης στο στάδιο της Νικόπολης, ενώ ανάλογες θα είναι οι παρεμβάσεις στα θέατρα της Κασσώπης και των Γιτάνων.


Πηγή: Μ. Ριτζαλέου, Έθνος

Πέμπτη 7 Ιανουαρίου 2016

New NASA Astronauts: Nicole, Anne, Jessica and Christina

Would You Go to Mars? Meet the Four Women Astronauts Who Can't Wait to Go




Would you take the trip? The average temperature on Mars is 81 degrees below zero. But scientists say that in 15 years, we may be able to visit, even live there. Pictured here, four who'd love a ticket: astronauts Nicole Aunapu Mann, Anne McClain, Jessica Meir, and Christina Hammock Koch, photographed at NASA's Johnson Space Center in Houston.
In first grade Jessica Meir made a drawing of herself standing on the moon. Turns out she underestimated her own ambition: Today, at 38, Meir could become the first human to touch down on an even farther destination: Mars. A next step for man? Yes, and a giant leap for womankind.
The mission itself is at least 15 years away—it will take that long to build and test every last piece of equipment. But it's already the most hotly anticipated space-exploration effort ever. Governments around the world—in China, Europe, and Russia—have plans in the works to at least land robots on Mars, while in the U.S., private companies like SpaceX are partnering with NASA on a human mission and plotting their own commercial trips. And unlike the 1960s race to the moon, this time women are playing pivotal roles—building rockets, designing space suits, and controlling the remote rovers that are already sending momentous insights back from Mars.
A human landing will not, to put it mildly, be easy. The shortest route to our planetary neighbor is 35 million miles. Just getting there will take six to nine months; a round-trip, two to three years. "This will be the longest, farthest, and most ambitious space-­exploration mission in history," says Dava Newman, Ph.D., NASA's deputy administrator. Once they've landed, the astronauts will have to navigate giant dust storms, temperatures that can plummet to minus 284 degrees Fahrenheit in winter, and an atmosphere filled with cancer-causing galactic radiation. If their equipment fails? NASA won't hear an SOS for 10 minutes. And there's no turning back. "It's not like the moon; that's a three-day trip," says Jason Crusan, director of advanced exploration systems at the agency. "When you go to Mars, you're going. You can't abort."
And yet the pull is irresistible: The rovers have revealed a land of swooping red dunes and craters. Evidence of water—not just ice, but actual flowing water—has surfaced, and water is often considered a sign of possible life. "Mars can teach us so much about the past, present, and future of our own planet," says Meir. "That's a phenomenal thing."
Also phenomenal? For the first time NASA's latest class of astronauts is 50 percent female. A fearless group, Meir and her colleagues Anne McClain, 36, Christina Hammock Koch, 37, and Nicole Aunapu Mann, 38, have already flown combat missions in Iraq, braved the South Pole, and dived under thick layers of ice in Antarctica. Last fall they gave Glamourexclusive access to watch them train at NASA's facilities in Houston—and talked about their epic adventure.
"I can't recall not wanting to be an astronaut."
NASA inducts a new class of prospective astronauts every four or five years, and competition is fierce. From application to acceptance, the process takes a year and a half and includes intensive psychological and medical testing. When these women were chosen for the class of 2013, NASA announced that they could be selected for an inaugural trip to Mars.
Anne McClain: There were more than 6,100 other applicants for our class of eight, and I'd made my peace with not getting in. I still remember getting the call that I'd been selected. I couldn't breathe, I couldn't talk. I started crying. I grew up in Spokane, Washington, and I can't recall ever not wanting to be an astronaut. I learned a lot [serving 15 months] in Iraq, flying attack helicopters at the front of the front lines. I joined the Army out of a deep sense of duty, but wanting to be an astronaut feels more like my destiny. With so much conflict in the world, space exploration can be a beacon of hope. No one cares about race or religion or nationality in space travel. We're all just part of Team Human.
Jessica Meir, Ph.D.: I had a fantastic view of the stars from the teeny town in Maine where I grew up. Maybe that's why I wanted to be an astronaut from such a young age. I've always been drawn to remote places—and extreme challenges. While doing research on emperor penguins for my Ph.D. in marine biology, I lived and worked in Antarctica, where I also went scuba diving under several feet of ice.
Christina Hammock Koch: My bedroom wall in Jacksonville, North Carolina, was covered in posters of the space shuttle alongside ones of New Kids on the Block. I had always set my sights on working with NASA, but I didn't want to get there by checking the usual boxes, like learning to fly and scuba dive. I wanted to get there because I was passionate about science and the next frontier. When the opportunity to spend a year at the South Pole came up, I took it. There I was in charge of more than 10,000 gallons of liquid helium to keep the telescopes supercool. Our motto was "When the South Pole isn't cold enough, call us."
Nicole Aunapu Mann: I'm probably one of the few astronauts who didn't know that's what I wanted to do as a kid. "Astronaut" seemed like a far-fetched dream. I'm from Penngrove, California, and it wasn't until my first tour in Iraq flying fighter jets with the Marine Corps that I realized one day I might actually be a good candidate. Going into space will be the absolute coolest thing in the world.
"You never forget the first time you're weightless."
During their two years of training, astronaut candidates learn space skills: flying T-38 supersonic jets that can go 20 miles per minute to practice operating a spacecraft; mastering tasks under 40 feet of water in a massive pool called the Neutral Buoyancy Lab to get used to weightlessness; and surviving what they call the vomit comet.
Koch: The most exciting part for me has been the T-38. As an engineer I'm used to going into my office to think through a problem. But in a supersonic jet, you don't have that luxury!
Meir: For me one of the most rewarding things has been spacewalk training. When you put on the suit, you weigh around 400 pounds. Two people help you into it, and a crane lowers you into the pool. The whole six-hour session is incredibly physically challenging. Your arms stand out at awkward angles because you're inflated; your gloves are bulky and pressurized. Each motion, even just making a fist, requires so much effort. You learn pretty quickly that trying to rush really gets you nowhere. (As they always say, in the suit "slow is fast.") At one point I saw a classmate in a space suit, and I thought, Oh my God, he's really an astronaut. And then it hit me: After 30 years of wanting this so badly, I'm an astronaut too.
Mann: The vomit comet totally blew my mind.
Meir: It's a large plane that's hollowed out. When the pilot is at the top of the parabola and free-falls back down toward the ground, you're weightless for about 25 seconds. You repeat that cycle 30 or 40 times. A lot of people get sick, hence the name. You never forget the first time you're weightless. I loved it.
McClain: We try to prepare [for everything]. Let's say you get a toothache—will someone on the crew be trained as a dentist? When you get there [after nine months], how sure on your feet will you be? But I have no doubt NASA will find solutions. Walking out to the launch pad, would there be that fear? Absolutely. But if you don't face your fears, the only thing you'll ever see is what's in your comfort zone.
mcclain-spacesuit
Learning to spacewalk: "Getting into a space suit is like getting into a small aircraft—it's hard work," says McClain, here trying on a prototype.
"A Mars trip has all the ingredients for falling in love."
For the next 15 years, the astronauts will be honing their skills both on Earth and in outer space—even, likely, flying the Mars mission's small blastoff capsule to an asteroid near the moon as a test run. Once it begins, the actual mission will go something like this: The four crew members selected (potentially from this class and others) will spend two to three weeks in the launch capsule, then rendezvous with a larger spaceship—a.k.a. "home"—for the rest of the months-long journey. Once on Mars, they'll live up to a year in a structure that will have already been built by robots before returning to Earth. That's a long time for four people to be hermetically sealed together. Will they fight? Get romantic? In one series of NASA-funded studies known as HI-SEAS, six men and women spend up to a year in a 1,300-square-foot biodome on the side of a Hawaiian volcano to help answer those questions.
Suzanne Bell, Ph.D., a NASA-funded psychologist researching group dynamics on extended missions: A Mars trip has all the ingredients for falling in love, and researchers have seen the danger of that in simulated environments. In one incident a man made unwanted sexual advances toward a woman in the other group, and they decided to shut the hatch between the two groups. It's something NASA has to think about if they're going to send men and women to space together for three years.
Martha Lenio, Ph.D., 35, a former HI-SEAS volunteer who hopes to become an astronaut for Canada: We did have conflicts, like whose turn it was to vacuum, but nothing we couldn't work out. In general what I most worried about—like getting bored with the food since everything is freeze-dried or dehydrated—wasn't a problem at all. We'd compete on how creative we could get with taco and pizza nights. By the end of the eight months, some of my crew mates were really ready to get out, but I could have stayed longer!
Sheyna Gifford, M.D., 37, a doctor in St. Louis who is currently living in the HI-SEAS dome for a year: The researchers "back on Earth" (we consider ourselves "simulated astronauts" in "simulated space") are giving us tools to deal with the isolation. We have some virtual reality [VR] games that our loved ones at home can play too, so we can leave each other notes and photos or have treasure hunts. Another researcher is going to use VR to "send us to the beach" for a few minutes a week. That may prove very transportive!
"My son's life will change while I'm gone."
For a mission to Mars, crew members may be able to take only two shoe boxes' worth of personal belongings. But the hardest thing to leave behind? Family. Three of the astronauts are married, and two are mothers.
Koch: I'd definitely miss my husband. When I was at the South Pole, I packed boxes of things to take with me and opened one every few months, so I had something to look forward to. For Mars I'd ask my family and friends to make small surprises for me to open on designated dates. A handwritten card when you've been away 15 months can be the best thing imaginable.
McClain: [For a long-term mission today,] I'd want a way to video chat with my three-year-old son and my partner. Leaving them is the only downside to space travel; they are my everything. I'd also bring my son's stuffed monkey. He would dig seeing it floating in space.
Meir: I'd need music—the Red Hot Chili Peppers. I would definitely request mixes from a few specific friends, and I'd try to get access to The New York Times.
Mann: If I get tapped for the mission, I'll talk to my son about what I'll be doing. He's almost four now but will be a teen or in his twenties by then. His life will change while I'm gone. And that's a big sacrifice.
"From space you can't see borders."
If chosen for the expedition, these women and their fellow astronauts will make many big sacrifices. But they will also go on what could be humankind's greatest exploration to date—an experience those who came before them can only begin to imagine.
Richard Garriott de Cayeux, 54, a private astronaut who has traveled to the international space station: When you're floating in a slightly stale-smelling, noisy tin can, you have this experience astronauts call the overview effect: From space you can see how weather forms and moves, you can see Earth's tectonic plates' seams and deserts and oceans. And suddenly this place you've always thought of as vast looks small and fragile. It's impossible not to feel an urge to protect our environment and our planet.
Tracy Caldwell Dyson, Ph.D., 46, an astronaut who lived at the space station for almost six months: Every night I'd spend 90 minutes watching as we orbited Earth. You're passing it at 17,500 miles per hour, so you have only a moment to soak in the view before you're looking at something else. The most intense experience? My first spacewalk to repair a cooling pump that had failed. I understood how enormous and potentially dangerous it was to be stepping out into the vacuum of space [in nothing but a space suit]. I'm thrilled for the women who are coming after me. I can't wait to see where they go and what they do.
McClain: If we go to Mars, we'll be representing our entire species in a place we've never been before. To me it's the highest thing a human being can achieve.
Meir: What are people capable of? That idea of exploration has always been a part of the human experience. Trying to understand our place in the universe is what drives me more than anything.
McClain: Also, from space, you can't see borders. What you see is this lonely planet. Here we all are on it, so angry at one another. I wish more people could step back and see how small Earth is and how reliant we are on one another.
Mann: Just thinking about it gives me chills.
Ginny Graves is an award-winning writer here on Earth.