BIG BANG NEWS
RESEARCH, TECHNOLOGY, SCIENCE, DIACHRONIC NEWS, COMMENTS, ,SPORTS,MUSIC,SKY AND STARS,AND MUSH MORE.

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Τετάρτη 16 Ιανουαρίου 2013

Hollande: French Forces Will 'Destroy' Mali Rebels

French President Francois Hollande says French forces will "destroy" Rebels

Full Story: 
These are just some of the hundreds of French soldiers now on the ground in Mali. Their numbers are expected to swell to 2500 by the end of the week.

Asked what French forces will do when they encounter the rebels --- President Francois Hollande didn't mince words.

[President Francois Hollande]:
"Destroy them. Take them prisoner if that's possible and ensure that they won't be able to be a threat in the future. I have told you the aim is to stop the agression and to allow Bamako to be secured so that the authorties of Mali can be preserved and our nationals protected."

French forces have been carrying out air raids in the northern half of the country and are there to bolster the military in its fight against Islamist fighters. Many in the west fear Al Qaeda and its supporters could use the area to stage attacks on other parts of Africa as well as Europe.

The rapid buildup of forces in the African country also has some worried about the impact on civilians.

Scott Edwards of Ammnesty International believes its time to send international monitors.

[Scott Edwards, Spokeperson Amnesty International]:
"This isn't just risk posed by indiscriminate bombing but Amnesty has documented over the course of the fighting in northern Mali sexual violence, rape of women and children, torture, arbitrary arrests, extra-judicial executions. If there is any hope that civilians aren't going to be bear the brunt of the security operations we have to have monitors in place and it has to bone with very much urgency."

France has vowed to remain in its former colony until it is "stable." Exactly what that means and how long it will take is still unclear.

On Tuesday, the White House also said they are considering offering logistical support to Paris.

Κορίτσι κοπεί το κεφάλι της, ως αποτέλεσμα των βομβαρδισμών

NATO Chiefs of Defence Meeting


Εισαγωγικές παρατηρήσεις

από τον Πρόεδρο της Στρατιωτικής Επιτροπής, Γενική Knud Bartels, 168ος στην συνεδρίαση της Στρατιωτικής Επιτροπής σε συνεδρίαση των Αρχηγών των Προσωπικό

Καλημέρα σας και καλώς ήρθατε στο ΝΑΤΟ Αρχηγούς των Γενικών Επιτελείων και οι στρατηγικοί διοικητές συγκεντρώθηκαν εδώ στις Βρυξέλλες, για την πρώτη Στρατιωτικής Επιτροπής του ΝΑΤΟ σε μορφή Αρχηγών Άμυνας του 2013.
Με την παρούσα μέσα μαζικής ενημέρωσης, θα ήθελα να κάνω μερικές εισαγωγικές παρατηρήσεις να καθορίσει γιατί είμαστε εδώ, τι πρέπει να κάνουμε, και τα αποτελέσματα που σκοπεύουμε να παραδώσει.
Όπως συναντάμε σήμερα, το ΝΑΤΟ και οι Εταίροι του σήμερα έχει πάνω από 110.000 στρατιωτικό προσωπικό, το οποίο αναπτύσσεται σε πέντε επιχειρήσεις και αποστολές σε οκτώ χώρες και στη θάλασσα στη Μεσόγειο και στα ανοικτά του Κέρατος της Αφρικής. Οι προσωπικό, που εργάζονται μαζί σε διάφορες γλώσσες των εθνών, των πολιτισμών και έχουν κεντρικό ρόλο στο έργο του ΝΑΤΟ και των εταίρων της. Μέσα από τη συνεχή δέσμευση και τον επαγγελματισμό τους, αντανακλούν τις πολύ καλύτερες πτυχές της Συμμαχίας και ως εκ τούτου, θα ήθελα να επωφεληθώ αυτής της ευκαιρίας για να αποτίσω φόρο τιμής σε κάθε ένα και ο καθένας από αυτούς.
Κατά τη διάρκεια των επόμενων 2 ημερών θα πρέπει να αντιμετωπίσει μια σειρά από σημαντικά και συγκλίνοντα προκλήσεις που αντιμετωπίζουν τη Συμμαχία. Στόχος μας σε όλη συζητήσεις μας θα είναι να εξασφαλίσει ότι οι στρατιωτικές δομές του ΝΑΤΟ και τις δυνατότητες να παραμείνουν κατάλληλα για το σκοπό και ταιριάζει με τα βασικά καθήκοντα της Συλλογικής Άμυνας, Διαχείρισης Κρίσεων και Συνεταιρισμός ασφαλείας, όπως καθορίζονται στο Λισαβόνας για το 2010 Στρατηγική Αντίληψη.
Σε στρατηγικό επίπεδο, η συνεχιζόμενη οικονομική κρίση και τα συναφή μέτρα λιτότητας που έχουν αντίκτυπο στις επενδύσεις της εθνικής άμυνας και ως εκ τούτου ενδέχεται να παρουσιάζουν κίνδυνο για την παροχή δυνατοτήτων του ΝΑΤΟ. Αυτή τη στιγμή η ραγδαία εξέλιξη των γεγονότων κόσμος συνεχίζει να αμφισβητήσει την ικανότητά μας να προβλέψει, να προετοιμαστεί για την αντιμετώπιση και τις αναδυόμενες στρατηγικές απειλές για την ασφάλεια. Πρέπει λοιπόν να συνεχίσουμε να εργαστούν από κοινού, για να παραδώσει στρατιωτικές δυνατότητες πιο γρήγορα, πιο αποτελεσματικά και πιο οικονομικά. Για να γίνει αυτό θα χρειαστεί μια νέα προσέγγιση και δέσμευση από τους πολιτικούς, τους στρατιωτικούς και τη βιομηχανία να συνεργαστούν πέρα ​​από τα εθνικά σύνορα για να αγκαλιάσει τις αρχές του Smart Άμυνας για την απόκτηση και με την υποστήριξη της ζωής.
Σε επιχειρησιακό επίπεδο θα πρέπει να αξιοποιήσει την επιτυχία μας μέχρι σήμερα και δημιουργούνται οι προϋποθέσεις για διαρκή σταθερότητα, όπου είμαστε ποτέ αναπτυχθεί. Αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό στο Αφγανιστάν, όπου το ΝΑΤΟ και οι εταίροι του έχουν δεσμευτεί να παρέχει υποστήριξη για τις αφγανικές δυνάμεις ασφαλείας με εκείνα που λαμβάνουν όλο και περισσότερο το προβάδισμα για την παροχή της ασφάλειας? Ένα ρόλο που επί του παρόντος πληρούν το 76% της χώρας.
Nous avant tout devons garantir succès le de notre εμπλοκή en Αφγανιστάν, tout en que nous les assurant δυνάμεις de l'qui se ΟΤΑΝ redéployent depuis le Théâtre d'λειτουργία puissent récupérer et se reconfigurer AFIN d'être en mesure d'un appréhender φάντασμα συν de μεγάλες απειλές potentielles, au-delà du cadre seul contre-insurrectionnel. Cette μετάβαση constitue un Defi Singulier et μη essentiel moins pour les Εθνών et pour l'ΟΤΑΝ en particulier.
En outre, l'Συμμαχία διαθέτει désormais d'une nouvelle de commandement δομή, ικανή potentiellement de le jouer ρόλος de catalyseur pour le développement de la τυποποίηση, de l'interopérabilité et de la απόδοση des δυνάμεις des πληρώνει Membres de l'Alliance comme de nos partenaires. Ce ne potentiel pourra Toutefois sans s'exprimer pleinement un ανθεκτικό εμπλοκή des Nations se concrétisant par une δομή de commandement entraînée, et dont évaluée tous les Postes honorés sont.
Ces sujets συστατικό Autant de défis pour l'Alliance, particulièrement en de cette διάρκειας χρονικής περιόδου économiques contraintes. Je suis Toutefois πείσει τους συμμάχους que les ainsi que leurs partenaires la même partagent compréhension des difficultés auxquelles nous faire devons πρόσωπο, ainsi qu'un intérêt commun pour les résoudre.
Με αυτό κατά νου, έχω 3 βασικά θέματα για τις συναντήσεις αυτές που πρέπει να καθοδηγούν τις συζητήσεις μας σε όλη αυτές τις δύο ημέρες.
Πρώτον, πρέπει να συνεχίσουμε να παραδώσει την επιτυχία στις τρέχουσες επιχειρήσεις, με ιδιαίτερη έμφαση στη μετάβαση στη θέση 2014 αποστολή στο Αφγανιστάν.
Δεύτερον, εμείς θα συνεχίσουμε να οικοδομούμε από τις ισχυρές συνεργασίες που έχει αναπτύξει το ΝΑΤΟ για τις δράσεις και θέματα περιφερειακής ασφάλειας.
Τέλος, θα πρέπει να καθορίσει τον οδικό χάρτη για την ανάκτηση, την αποκατάσταση και τη μεταρρύθμιση του ΝΑΤΟ στρατιωτική παράδοση ικανότητα να διασφαλίσει ότι θα είναι αποτελεσματική, προσιτή και διατίθενται για την υποστήριξη των στρατηγικών στόχων της Συμμαχίας.
Για να αρχίσετε να αντιμετωπιστούν αυτά τα ζητήματα σήμερα θα επικεντρωθεί κυρίως στην δραστηριότητα με κράτη-εταίρους μας, αρχής γενομένης με μια σύνοδο για να εξετάσει την κατάσταση της ασφάλειας στην περιοχή της Μεσογείου Διαλόγου.
Δεύτερη συνεδρία μας θα επικεντρωθεί στην αποστολή στο Αφγανιστάν και η Στρατιωτική Επιτροπή του ΝΑΤΟ θα συνοδεύεται από τον διοικητή της Διεθνούς Δύναμης Αρωγής για την Ασφάλεια (ISAF Com), στρατηγός John Allen, και εκπρόσωποι από 22 ISAF μας εταίρους. Σε αυτή τη συνεδρίαση Γενική Allen θα δώσει μια σύντομη σχετικά με την τρέχουσα κατάσταση, καθώς και την πρόοδο και τα σχέδια για τη μετάβαση προς την αφγανική ασφάλεια μολύβδου.
Στη συνέχεια, η Στρατιωτική Επιτροπή θα εξετάσει τη θέση 2014 αποστολή στο Αφγανιστάν. Η επιτροπή θα συμμετάσχουν για πρώτη φορά από τους εκπροσώπους από τα 7 κράτη-εταίρους που έχουν μέχρι στιγμής δεσμεύεται να στηρίξει αυτή την αποστολή. Κατά τη διάρκεια αυτών των συζητήσεων στόχος μας θα είναι να διασφαλίσουμε ότι θα αξιοποιηθεί η δυναμική και η επιτυχία επί του παρόντος να επιτευχθούν προκειμένου να καθορίζει τις προϋποθέσεις για τη μετάβαση της ευθύνης για την ασφάλεια αξιόπιστη, ικανή και βιώσιμη αφγανικές δυνάμεις ασφαλείας.
Συνεχίζοντας στο θέμα της συνεργασίας με τους εταίρους, η Επιτροπή θα αργότερα σήμερα συνέρχεται στο ΝΑΤΟ Ρωσία μορφή Συμβούλιο και στην Ευρω-Ατλαντική μορφή εταιρικής σχέσης, όπου στόχος μας είναι να συνεχίσουμε να αξιοποιήσει τα κοινά μας συμφέροντα της περιφερειακής ασφάλειας και αμοιβαία κατανόηση.
Το θέμα της εταιρικής σχέσης για την περιφερειακή ασφάλεια θα συνεχιστεί την Πέμπτη το πρωί, όταν η Στρατιωτική Επιτροπή θα συνοδεύεται από εκπροσώπους Εθνών Εταίρος στην αποστολή του Κοσσυφοπεδίου να επανεξετάσει την πρόοδο της αποστολής επικεφαλής του ΝΑΤΟ και την κατεύθυνση και τη μακροζωία του μελλοντικού έργου.
Durant la journée de jeudi, les sujets βρίσκεται à la μεταμόρφωση seront Au Coeur de nos συζητήσεις. Nous établirons tout d'abord compréhension une des κοινότητα défis sécuritaires auxquels nous faire devons avant d'πρόσωπο échanger sur la φασόν dont nous pouvons et nous devons προσαρμογέα à cet Environnement changeant. Au cours de cette συνεδρία, nous passerons en επιθεώρηση les travaux Initiés lors du Sommet de Σικάγο ainsi que les προβληματισμοί en cours au sein des commandements Στρατηγικοί et des Etats-ταγματάρχες. Notre objectif est une d'établir οδικού χάρτη de la μεταμόρφωση soit qui et qui cohérente επιτελείου les deux στοιχεία Cles que sont l'πρωτοβουλία pour l'interconnexion des δυνάμεις et la défense intelligente.
Σε κάθε μία από τις συνεδρίες μας θα βασιστεί στην υποστήριξη από τον SACEUR ναύαρχος Σταυρίδης και Jim SACT Γενική Jean-Paul Palomerous, να επιτρέψει τη συζήτηση μας, με τις ιδέες τους ως στρατηγικοί διοικητές. Θα ολοκληρώσω με κάποιες εσωτερικές σημεία της ημερήσιας διάταξης.
Όπως θα εκτιμήσουν έχουμε μια πολυάσχολη ατζέντα για τα επόμενα 2 ημέρες και τα θέματα που πρέπει να συζητήσουμε είναι πολύπλοκες και επείγουσες. Ως εκ τούτου, προσβλέπουμε σε μια υγιή συζήτηση μεταξύ των Συμμάχων και των Εταίρων και υπενθυμίσω σε όλους μας ότι ο στόχος μας είναι να προσφέρουμε έγκαιρη, σχετική συναίνεση με βάση συμβουλές για το Βορειο-Ατλαντικό Συμβούλιο για την υποστήριξη των στρατηγικών στόχων του ΝΑΤΟ.
Σας ευχαριστώ.

Helicopter smashes skyscraper crane in central London, 2 dead (PHOTOS, VIDEO)


Helicopter smashes skyscraper crane in central London, 2 dead (PHOTOS, VIDEO)


Published: 16 January, 2013, 12:28
Edited: 16 January, 2013, 15:49

Two people died when a helicopter collided with a crane close to Vauxhall train station in central London during the morning rush hour, reports Scotland Yard. Nine people were also injured in the incident and have been taken to hospital.

Authorities have confirmed that one of the dead was the pilot of the helicopter and the other was inside the high-rise building the crane was attached to. Out of the nine who were injured in the incident, one is in a critical condition and the rest have light injuries.
London authorities told Reuters that although the investigation is in the early stages, there is “no suggestion of terrorism.”
Witnesses describe seeing the helicopter crash into a crane on St George Wharf tower before plummeting to the street below and bursting into flames, showering the surrounding area in rubble. Several cars were also caught in the ensuing fire.
The London Fire Brigade arrived in significant numbers and managed to put out the blaze and rescue a man trapped in a burning vehicle.
A spokesperson for the Fire Brigade said 60 firemen were involved in a “large response.”
Police cordoned off the area as the crane is currently said to be in a "precarious position."
Reports on Twitter also described gridlocked traffic around the crash site blocking the entry of emergency service vehicles.
Wandsworth Road, which runs past Vauxhall Station, has been closed in both directions and people are being evacuated from the surrounding area.
The London Police say that the commercial helicopter had been diverted from its original destination to the nearby Battersea helipad.
image from twitter by user @vctrjmnz
image from twitter by user @vctrjmnz
image from twitter by user @nic0
image from twitter by user @nic0
image from twitter by user @politicseditor
image from twitter by user @politicseditor
Smoke rises from debris as police and emergency services attend the scene of a helicopter crash in Vauxhall, south London January 16, 2013 (Reuters / Stefan Wermuth)
Smoke rises from debris as police and emergency services attend the scene of a helicopter crash in Vauxhall, south London January 16, 2013 (Reuters / Stefan Wermuth)
Members of the emergency services attend to the scene of a helicopter crash in London, on January 16, 2013 (AFP Photo / Carl Court)
Members of the emergency services attend to the scene of a helicopter crash in London, on January 16, 2013 (AFP Photo / Carl Court)
Emergency services attend the scene of a crashed helicopter in Vauxhall, London January 16, 2013 (Reuters / Neil Hall)
Emergency services attend the scene of a crashed helicopter in Vauxhall, London January 16, 2013 (Reuters / Neil Hall)
A damaged crane is seen on the St George′s Tower in Vauxhall, south London January 16, 2013 (Reuters / Stefan Wermuth)
A damaged crane is seen on the St George's Tower in Vauxhall, south London January 16, 2013 (Reuters / Stefan Wermuth)

BMW Group Press Conferences at the 2013 Detroit Motor Show

Δευτέρα 14 Ιανουαρίου 2013

First Look: 2014 Chevrolet CorvetteJan 13, 2013



First Look: 2014 Chevrolet CorvetteJan 13, 2013 , By Eric Tingwall / Photos by A. J. Mueller





2014 Chevrolet Corvette Front Right ViewSee Full Gallery


Four years ago, the Corvette team first weighed the idea of reviving the historic Stingray moniker for the C7 Corvette. They made the decision only six months ago. It took that long to come to a verdict because neither design VP Ed Welburn nor chief engineer Tadge Juechter nor marketing manager Harlan Charles would make the call until they could confidently say their car delivered the looks, the performance, and the character to live up to the 1963-67 Chevrolet Corvette Sting Ray. As automotive design editor Robert Cumberford notes in his analysis, the seventh generation of America's sports car is unmistakably a Corvette without resorting to pastiches. The new Vette accelerates quicker, stops shorter, and grips harder in corners. And Corvette engineers promise an enlightened driving experience. The C7 Corvette is, by every measure, worthy of the Stingray name. Corvette tradition soldiers on under the hood as well, with a new small-block V-8. The 4.4-inch bore spacing has roots in 1955, and the 6162-cubic-centimeter displacement is a remnant from last year's Corvette, yet the number of carryover parts in the new LT1 is in the single digits. New features include variable valve timing, direct injection, and cylinder deactivation, which turns the 6.2-liter V-8 into a 3.1-liter V-4 during low-load cruising. Overhead cams were left out in an effort to keep the engine height -- and the hoodline -- low, and engineers didn't shrink displacement because a smaller engine means fewer opportunities to operate in four-cylinder mode.



See all 23 Photos<>"There won't be a Corvette if we don't care about fuel economy," Juechter says. "We can't drag General Motors' Corporate Average Fuel Economy numbers down." To that end, the C7 should deliver incremental gains over last year's 16/26 mpg EPA city/highway rating. Fortunately, a more efficient engine also leads to a more powerful engine. The LT1 sees modest output improvements over the old LS3, to 450 hp at 6000 rpm and 450 lb-ft of torque at 4000 rpm. Chevrolet promises a 0-to-60-mph time of less than four seconds. To keep pace with the Porsche 911, the Corvette will introduce the industry's second seven-speed manual transmission when it arrives in late 2013. The seventh gear stretches the ratio spread from 5.32 in the C6 to 6.33. Curiously, a Corvette with a clutch pedal will also come with paddle shifters. In manual cars, they activate and disable the automatic rev-matching program. We're grateful to hear there's a defeat for the software, but paddles are awfully prominent for a feature you're un-likely to toggle between very often. The automatic transmission is still a six-speed married to the engine via torque converter. That it's not a dual-clutch gearbox or an eight-speed is a matter of torque: no one sells a dual-clutch transaxle that can handle the LT1's torque (unless Porsche is interested in becoming a Corvette supplier), and Chevrolet wasn't in a position to develop one; additional gears offer negligible benefits for the big V-8 engine that makes so much low-end torque. "When we can offer better fuel economy and better performance with more gears, we will do it," Juechter says. The one significant improvement we can have now is a pair of proper shift paddles, larger than in the C6, with the left handling downshifts and the right managing upshifts. A driving-mode selector located just behind the shifter signals the Corvette's arrival to the electronic age. Weather, Eco, Tour, Sport, and Track modes alter up to twelve parameters: the digital gauge cluster, throttle mapping, shift points, cylinder deactivation, active exhaust, electronic limited-slip differential, steering effort, magnetic ride control, launch control, stability control, traction control, and Performance Traction Management. The C7 also makes the daunting transition from hydraulically assisted steering to electric power steering. We're hopeful, though, as General Motors has shown increasing prowess at calibrating electric steering, with the Camaro ZL1 serving as a testament to the engineers' capabilities. Feedback should also benefit from a steering structure (the rack, the column, the tilt/telescope mechanism, and their mountings) that is five times stiffer. The C6's suspension arrangement of control arms and transverse leaf springs carries over, but fitting Michelin Pilot Super Sport tires as standard equipment will help the base Corvette produce a lateral-grip figure in excess of 1 g. The old car's sliding- caliper brakes have been replaced with fixed four-piston Brembo calipers front and rear that chop the 60-to-0-mph stopping distance by eleven feet. That puts the base C7 on par with the Z06. Until Z06 and ZR1 replacements arrive, the Z51 performance package is the hot ticket. It features revised gear ratios, a dry-sump oil system, an electronically controlled limited-slip differential, brake-cooling ducts, slotted rotors, and transmission and differential coolers. A lip spoiler and an underbody tray help it generate more downforce than a ZR1. The Z51 package is also the gateway to Magnetic Ride Control, the adjustable magnetorheological dampers suited for both lumpy roads and glass-smooth racetracks. An aluminum frame, once the exclusive domain of the Z06 and the ZR1, is now the base for all Corvettes. The main rails are hydroformed, the crash structures are extruded, and the suspension mounting points are hollow cast for strict control over strength and weight, with wall thickness varying between two and eleven millimeters. Abandoning steel yields a structure that is 99 pounds lighter yet 57 percent stiffer than the C6 Corvette's. Another 37 pounds have been scraped from the body. The featherlight balsa wood sandwiched in the floorpan has been replaced with structural foam. The hood and roof are carbon fiber, the underbody trays are lighter, and the composite body panels now come from a lower-density material. Those weight savings quickly evaporate, however, when the Corvette is fitted with the equipment needed to meet modern expectations and safety standards. The new engine hardware and infotainment electronics add more than 30 pounds each. The torque tube between the engine and the transaxle is now steel, rather than aluminum, to quell vibrations during four-cylinder operation, and the door beams are beefier to perform better in new crash tests. So when Chevrolet announces the official weight figures later this year, expect a slight increase over the C6's 3208 pounds. The C7 is also larger, measuring 2.5 inches longer than its predecessor and within 0.2 inch of the Porsche 911. It is 1.3 inches wider and 0.4 inch lower, and, to keep weight distribution in check, the front wheels have been pushed forward one inch. The proportions are unmistakable, though. The C7's impossibly low hood, tall rear fenders, and wide stance are inspired by the outgoing Grand Sport model. The departure is most dramatic in the tapered greenhouse that sports the Corvette's first rear-quarter window since the 1962 model. The split rear glass, however, teased on the 2009 Stingray concept and rumored for production, was tossed. Designers say rearward visibility was decent but that the styling looked forced on prototypes. Instead, much of the C7 conversation will center around its squarish, Camaro-esque taillights. "These are our pop-up headlights," Juechter says, referencing the controversial move to fixed headlamps for the C6. That car's single-bulb round taillights may be iconic, but internally they were known as RV lights for their simplicity, and they didn't offer much of a stage for showing off the LEDs that the design team wanted to incorporate for the C7. The stylized solution also provides a connection to the vents, which serve as an outlet to the air inlets on top of the rear fender. Those vents send fresh air over the transmission and differential coolers and create a low-pressure area at the exit that improves aerodynamics. As expressive as the exterior is, Juechter characterizes the interior makeover as the single greatest change for the C7. At the top of the upgrade list were the seats and the steering wheel, perennial shortcomings for the Corvette. Chevrolet sent the interior designers to the track and then benchmarked Porsche and Recaro seats for lateral support. The result is two different seats to accommodate the Corvette's divergent customer set: a GT version and a Competition Sport seat. At the very least, the results look promising. And while the bolsters get larger, the steering wheel shrinks from 14.6 inches to 14.2 inches. Eight-inch screens are nested between analog gauges in the cluster and in the center stack. That center panel is canted toward the driver, and a grab handle in the console isolates the passenger from the touchscreen and the physical controls. The only consolation is a small rocker with a digital readout screen below the passenger-side dash vent that controls the temperature for that half of the cabin. At least passengers will be aware that they're riding in a $50,000-plus car. All interiors are fully wrapped in either premium vinyl or leather, with carbon-fiber, aluminum, and microsuede trim. The seventh-generation Corvette advances America's sports car with a more aggressive aesthetic, more advanced technologies, more power, and a more fitting cockpit. But the most exciting prospect of the C7 is something very familiar. When we look at the new Corvette, we get the same feeling as when we see a '63-'67 Sting Ray: we want to drive it. POWERTRAIN
Engine: 16-valve OHV V-8
Displacement: 6.2 liters (376 cu in)
Power: 450 hp @ 6000 rpm (est.)
Torque: 450 lb-ft @ 4000 rpm (est.)
Transmissions: 7-speed manual 6-speed automatic
Drive: Rear-wheel CHASSIS
Steering: Electrically assisted
Front suspension: Control arms, semi-elliptic spring
Rear suspension: Control arms, semi-elliptic spring
Brakes: Vented discs, ABS
Tires: Michelin Pilot Super Sport
Tire sizes F, R: 245/40R-18, 245/35R-19 MEASUREMENTS
L x W x H: 177.0 x 73.9 x 48.6 in
Wheelbase: 106.7 in
Weight: 3300 lb (est.)
Weight dist. F/R: 50/50% (est.)
Fuel mileage: 17/27 mpg (est.)

Design analysis
Sleek Our key question before seeing the C7 was, "Will it look like a Corvette?" One glance lets us say, most emphatically, that it does. The second was, "Does it look like a Corvette because it's plastered with historical references?" No, there's absolutely nothing retro about it. This is the cleanest, most honest Corvette prepared for sale to the public since the original 1953-55 C1. The C7 Corvette -- once again called Stingray -- is totally free of inauthentic styling fakery for the first time in fifty-eight years. Every opening in the C7's body surface is functional. If there is an inlet, air flows in. If there's an outlet, air comes out, having performed its specific task on the way.There are traces of previous fender profiles in the side view, but transverse sections are completely new, and the way surfaces are handled is completely novel for Corvettes. There are numerous subtle surface breaks that leave just-visible lines all over the body, emphasizing the sleekness of the overall form. If the body side sills are a bit convoluted, the ensemble is still cohesive and convincing, as a detailed look will show. The architecture is as before, but the effect is completely new. -- Robert Cumberford 1 Add-on spoiler for the Z51 has a twin-radius flat on the horizontal upper profile. It fits around the CHMSL, which overlaps the taillight clusters. 2 Roof profile is a stylist's dream, a pure curve recapitulated in the side glass profile. 3 The least attractive aspects of the whole shape are these tall, flattish rear fender surfaces behind the wheel openings, almost the only carryover effect from C5 and C6 shapes. 4 Triangular outlets outboard from the taillights evacuate brake and transmission heat. 5 The dark lower part of the rear fascia is raised, letting the fender and air outlets drop down as inverse fins at the outer edge. 6 LED taillights are deeply and dramatically insetand are virtual tunnels into the rear fascia. 7 Sharp edge carries all the way around the trapezoidal concave section, encompassing lamps and air outlets. 8Exhaust-pipe module is prominent at the center, the huge chrome trumpets punctuating the rear-end composition, which is at once tough, serious, and completely unlike previous Corvettes. 9 Rear edge of the artful trapezoidal opening to the door-latch control aligns with the B-pillar. 10 One of the nicest features on the car is the paired inlets for the transmission-cooling exchanger tucked into the back, eliminating lines to the front -- and weight and cost. 11 Lift-off roof panel can be painted or left in natural carbon fiber, or a translucent plastic panel can be substituted. Panels can be carried in the trunk, covering the (limited) luggage space. 12 These subtle surface breaks result in visible longitudinal lines. There is one in the center of the hood, another pair on each side defining the radiator air outlet, and a surprising outer line that spreads outward toward the front. The hood bulge doesn't restrict visibility too much, given the depressed area in front of the driver. 13 Louvers put energy from air heated by the radiator into the airstream over the cabin. 14 Look carefully at the hood cutline that defines the transverse section, noting the excellent sight line through the concavity between fenders and hood bulge. 15 These buttresses are present for pedestrian-safety considerations but are used to aerodynamic advantage as well through engineering-styling collaboration. 16 Apart from the badge, a single transverse blade is the only bright metal on the front end. 17 A single lens serves both low and high beam, neither one steerable. Foglights have been eliminated. An illuminated L-blade is for daytime running; six turn-signal LEDs are outboard. 18 Side markers front and rear are integrated into wheelhouse perimeter bands. 19 On this Z51, the brake details are visible through the wheels -- gray on some cars, glossy black on other models -- giving a technical look. But bright red and yellow calipers are still optional, alas. 20 Front fender lines are generated from a bend in the headlamp cover and by its inner perimeter. 21 Paired surface-change lines parallel those on top of front and rear fenders. 22 This vent for the engine compartment generates two hard lines on top, a triangular cove below. 23 Rear-fender profile line starts just above and ahead of the Stingray badge and becomes double on top of the fender, behind the transmission-cooling air inlet. 24 Shades of former BMW design chief Chris Bangle. 25 These bends outward toward the front and rear wheelhouses are the least straightforward surfaces.




Read more: http://www.automobilemag.com/auto_shows/detroit/2013/1303_2014_chevrolet_corvette/viewall.html#ixzz2HxVii99K











Star Trek TOS Phaser Rifle