BIG BANG NEWS
RESEARCH, TECHNOLOGY, SCIENCE, DIACHRONIC NEWS, COMMENTS, ,SPORTS,MUSIC,SKY AND STARS,AND MUSH MORE.

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Πέμπτη 8 Νοεμβρίου 2012

What is a black hole?


Τι είναι μια μαύρη τρύπα;

Οι μαύρες τρύπες είναι τα απομεινάρια των πολύ μεγάλων άστρων με βαρύτητα τόσο ισχυρή που ούτε το φως δεν μπορεί να δραπετεύσει.
Οι μαύρες τρύπες μπορεί να είναι μεταξύ των πιο παράξενο - και πιο συχνά παρεξηγημένη - αντικείμενα στο σύμπαν μας. Τα απομεινάρια των πιο μεγάλων άστρων, κάθονται στα όρια της κατανόησης της φυσικής μας. Μπορούν να περιέχουν αρκετές φορές τη μάζα του ήλιου μας σε ένα χώρο όχι μεγαλύτερο από μια πόλη. Με βαρύτητα τόσο έντονη που ακόμη και το φως δεν μπορεί να ξεφύγει από επιφάνειές τους, οι μαύρες τρύπες μπορεί να μας διδάξει για την απόλυτη άκρα του σύμπαντος και την ίδια τη δομή του ίδιου του χώρου.
Καλλιτέχνης απόδοση του μια μαύρη τρύπα.
Καλλιτέχνης απόδοση του μια μαύρη τρύπα σχέδιο αερίου από ένα κοντινό άστρο. Credit: NASA Ε / PO, Sonoma State University, Aurore Simonnet
Εννοιολογικά, οι μαύρες τρύπες δεν είναι όλα αυτά περίπλοκα. Δεν είναι τίποτα περισσότερο από εξαιρετικά πυκνό πυρήνες φορά μεγάλων άστρων. Τα περισσότερα αστέρια, όπως ο ήλιος μας, τελειώνουν τη ζωή τους με ειρηνικά απαλά φυσά εξωτερικά στρώματα τους στο διάστημα. Αλλά αστέρια υπερβαίνει περίπου οκτώ φορές τη μάζα του ήλιου λάβει μια άλλη, πιο δραματική, μονοπάτι.
Αυτά τα αστέρια πεθαίνουν, όταν δεν μπορούν πλέον να συγχωνεύονται ατομικούς πυρήνες στον πυρήνα τους. Δεν είναι ότι θα ξεμείνει από καύσιμα, per se. Αντίθετα, όταν το άστρο έχει έναν πυρήνα από σίδηρο, συνδυάζοντας μαζί άτομα να κάνουν νέα στοιχεία που κοστίζει πραγματικά το ENERGY STAR. Λείπει μια πηγή ενέργειας, το αστέρι δεν μπορεί μόνη της να κρατήσει ψηλά κατά την ανηλεή αγώνα με τη βαρύτητα.Τα εξωτερικά στρώματα του αστεριού έρθει συντρίβοντας κάτω.
Όπως πολλές Octillion τόνους αερίου έρχονται κάτω στα εμπόδια, ο πυρήνας του άστρου υποβάλλεται σε μια δραστική αλλαγή και γίνεται ανθεκτική σε περαιτέρω συμπίεση. Η καταρρέουσα αέριο χτυπά το πλέον σκληρό πυρήνα-και ριμπάουντ. Η ταχεία συμπίεση του αερίου πυροδοτεί ένα τελευταίο κύμα της ανεξέλεγκτης πυρηνικής σύντηξης. Το αστέρι, τώρα άγρια ​​από την ισορροπία, εκρήγνυται. Η προκύπτουσα σουπερνόβα μπορεί να επισκιάσει ένα ολόκληρο γαλαξία και μπορεί να δει κανείς από όλο το σύμπαν.
Supernova απομεινάρι N49
Ένα κατάλοιπο υπερκαινοφανούς, N49, που βρίσκεται 160.000 έτη φωτός μακριά στο Μεγάλο Νέφος-Magellenic ένα δορυφορικό γαλαξία του Γαλαξία μας. Σε περίπου 5000 ετών, ο σουπερνόβα πιθανότατα άφησαν πίσω τους ένα συμπαγές άστρο νετρονίων στο πέρασμά του. Αυτή η σύνθετη εικόνα δείχνει ακτίνες Χ (μωβ), υπέρυθρο (κόκκινο) και ορατό (λευκό, κίτρινο) φως. X-ray: NASA / CXC / Caltech / S.Kulkarni et al? Οπτική:. NASA / STScI / UIUC / YHChu & R.Williams et al? IR:. NASA / JPL-Caltech / R.Gehrz et al.
Στα ίχνη του σουπερνόβα, ο πυρήνας παραμένει. Αυτή η πυκνή σούπα των υποατομικών σωματιδίων έχει δύο επιλογές σε αυτό το σημείο. Για ένα αστέρι με μάζα μικρότερη από 20 ήλιοι, ο πυρήνας κρατά μαζί σαν ένα αστέρι νετρονίων. Αλλά για τα πραγματικά αστρική heavyweights, ο πυρήνας μετατρέπεται σε ένα πραγματικά εξωτικό αντικείμενο. Μια μαύρη τρύπα γεννιέται.
Ηθοποιοί ευδοκιμούν σε επισφαλή ισορροπία. Σοβαρότητα θέλει να τραβήξει το αστέρι μαζί, εσωτερική πίεση θέλει να το διαλύσει. Οι πιο δραστικές αλλαγές συμβαίνουν όταν ένα από αυτές τις δυνάμεις παίρνει το πάνω χέρι. Πάνω από ένα μάζα του πυρήνα των λίγων ήλιοι, δεν υπάρχει καμία γνωστή πηγή της πίεσης που μπορεί να ισορροπήσει τη βαρύτητα. Το αστρικό απομεινάρι καταρρέει από μόνη της.
Η συμπίεση όλο αυτό το βάρος σε ένα μικρότερο και μικρότερο όγκο κάνει τη σοβαρότητα σε ανεβάσει στα ύψη επιφάνεια του νεκρού άστρου. Ραγδαία αύξηση της βαρύτητας καθιστά ολοένα και πιο δύσκολο για τίποτα να ξεφύγει. Αποκτήστε η βαρύτητα αρκετά υψηλό - περίπου 30 χιλιάδες φορές αυτό που αισθανόμαστε εδώ στη Γη - και μερικές πραγματικά περίεργες παρενέργειες pop up.
Προσομοίωση ενός άστρου σπαράσσεται από μια μαύρη τρύπα.
Αυτή η προσομοίωση σε υπολογιστή δείχνει ένα αστέρι που βαρυτικά σπαράσσεται από μια κοντινή μαύρη τρύπα. Long ρεύματα υπέρθερμου αερίου ξεχωρίζουν τελικό ταξίδι του άστρου. Η καταρρέουσα σωρούς αερίου σε ένα δίσκο γύρω από τη μαύρη τρύπα (επάνω αριστερά). Credit: NASA, Σ. Gezari (Το Johns Hopkins University), και J. Guillochon (University of California, Santa Cruz)
Ρίξτε μια μπάλα στον αέρα, και τελικά σταματά, γυρίζει γύρω, και έρχεται πίσω στο χέρι σας. Πέτα την μπάλα πιο δύσκολο, θα πάει υψηλότερα - αλλά εξακολουθεί να πέφτει πίσω. Πέτα την μπάλα αρκετά σκληρά και η μπάλα μπορεί να ξεφύγει από τη βαρύτητα της Γης. Το σημείο-της-δεν-επιστροφή ονομάζεται "ταχύτητα διαφυγής". Είναι διαφορετικό για κάθε πλανήτη, αστέρι, και κομήτης. Ταχύτητα διαφυγής της Γης είναι περίπου 40.000 χλμ / ώρα. Για τον ήλιο, είναι πάνω από 2 εκατομμύρια χιλιόμετρα / ώρα!. Σε ένα πολύ μικρό αστεροειδή, το άλμα πολύ υψηλή μπορεί να ξεκινήσει κατά λάθος σε τροχιά.
Σε μια μαύρη τρύπα, ωστόσο, η ταχύτητα διαφυγής είναι μεγαλύτερη από την ταχύτητα του φωτός!
Επειδή τίποτα δεν μπορεί να πάει τόσο γρήγορα, τότε τίποτα - δεν ανάβει ακόμη και η ίδια - μπορεί να πάρει μέχρι και αρκετή ταχύτητα για να ξεφύγει επιφάνεια μιας μαύρης τρύπας. Δεν τύπος της ακτινοβολίας -ραδιοκύματα, UV, υπέρυθρη - μπορεί να προέλθει από μια μαύρη τρύπα. Δεν υπάρχουν πληροφορίες σε όλα μπορεί ποτέ να φύγω. Το σύμπαν έχει καταρτίσει μια κουρτίνα γύρω από ό, τι απομένει από αυτά τα αστρικά μεγαθήρια και έτσι δεν μπορούμε να μελετήσουμε άμεσα. Το μόνο που μπορούμε να κάνουμε είναι εικασίες.
Η ίδια η μαύρη τρύπα ορίζεται από τον όγκο του χώρου που οριοθετείται από ένα "ορίζοντα γεγονότων". Το γεγονός αυτό σηματοδοτεί ορίζοντα αόρατα από το όριο όπου η ταχύτητα διαφυγής είναι ακριβώς ίση με την ταχύτητα του φωτός. Έξω από τον ορίζοντα, διαστημόπλοιο σας έχει τουλάχιστον ένα θεωρητικό ευκαιρία να κάνουμε το σπίτι. Διασχίζοντας ότι η γραμμή που θέτει σε ένα ταξίδι μονόδρομο για ό, τι βρίσκεται μέσα.
Απόδοση καλλιτέχνη του x-ray δυαδικό: μια μαύρη τρύπα σε τροχιά γύρω από ένα άλλο άστρο
Ένας τρόπος για να εντοπίσετε αστρονόμοι μαύρες τρύπες είναι να βρουν σε τροχιά γύρω από άλλα άστρα. Όταν συμβαίνει αυτό, το αέριο αναρροφάται από το αστέρι και σπείρες κάτω από ένα δίσκο μέσω του ορίζοντα γεγονότων. Το αέριο στο δίσκο θερμαίνεται σε εκατομμύρια βαθμούς και εκπέμπει ισχυρές ακτίνες-Χ. Το αποτέλεσμα είναι αυτό που αστρονόμος το ονομάσουμε ένα "x-ray binary", δείχνουν εδώ σε αυτή την απόδοση καλλιτέχνες της. Credit: ESA, NASA, και Felix Mirabel
Τι βρίσκεται μέσα στον ορίζοντα γεγονότων είναι ένα πλήρες μυστήριο. Υπάρχει ακόμα ένα αντικείμενο κάθεται στο κέντρο, κάποια σκιά μιας κάποτε λαμπρό αστρικό πυρήνα;Ή δεν κάνει τίποτα να σταματήσει τη σοβαρότητα από τη σύνθλιψη των πυρήνων σε ένα μόνο σημείο, ενδεχομένως ακόμη και τρυπώντας το ύφασμα του χωροχρόνου; Η δική μας έλλειψη κατανόησης αυτών των ακραία περιβάλλοντα και το πέπλο της άγνοιας που κρύβει αυτά τα πλάσματα δίνει το δωμάτιο φαντασία να τρέξει άγρια. Οράματα των σηράγγων σε άλλες διαστάσεις, παράλληλα σύμπαντα, ακόμη και μακρινές φορές είναι ανεξέλεγκτη. Αλλά η μόνη ειλικρινής απάντηση στο ερώτημα "τι βρίσκεται πέρα ​​από τον ορίζοντα γεγονότων;" είναι μια απλή «δεν ξέρουμε!"
Η κατώτατη γραμμή είναι ότι οι μαύρες τρύπες είναι οι λόγοι ταφή των εξαιρετικά μεγάλων άστρων. Μετά από μια έκρηξη σουπερνόβα, η μαζική πυρήνας έχει μείνει πίσω. Η έλλειψη μια κατάλληλη δύναμη εξισορρόπησης, η βαρύτητα έλκει το πυρήνα μαζί σε ένα σημείο όπου η ταχύτητα διαφυγής υπερβαίνει την ταχύτητα του φωτός. Από αυτό το σημείο και μετά, χωρίς φως - και όχι οποιεσδήποτε πληροφορίες - μπορεί να εκπέμψει στο διάστημα. Το μόνο που απομένει είναι ένα απόλυτα μαύρο κενό όπου κάποτε ένα ισχυρό αστέρι στάθηκε.

Austerity Arena: Greek protesters throw Molotov cocktails, police fire t...

RT host on Assad exclusive interview background

RT's gained exclusive access to the Syrian President, who continues to run the country from Damascus in defiance of foreign calls to step down. Bashar al-Assad slammed those calls from abroad for him to go, and warned against outside intervention in Syria.

RT talks to Sophie Shevardnadze who interviewed the embattled leader in his capital. Watch the full interview with President Assad on Friday!

شام قناة سوريا الشعب مداخلة مراسل شبكة شام الاخبارية محمد الابراهيم من ا...

Τετάρτη 7 Νοεμβρίου 2012

BBC DOKUMENTARY BILL LANDEN

This is a documentary from the BBC about how Ozzy B was compromised to a permanent end by SEALs. It doesn't expose any previously unknown facet of the affair, it just features the death of Bin Laden, which is why I like it a lot.

LIVE BARCELONA, TSELSI

OBAMA RE


Bahrain revokes citizenship of opposition members


Bahrain revokes citizenship of opposition members

Published: 07 November, 2012, 09:59
Bahraini Shiite protesters clash with riot police following the funeral of 43-year-old Asia Hassan al-Madeh in the western Manama suburb of Jidhafs on November 06, 2012. (AFP Photo / Mahammed Al-Shaikh)
Bahraini Shiite protesters clash with riot police following the funeral of 43-year-old Asia Hassan al-Madeh in the western Manama suburb of Jidhafs on November 06, 2012. (AFP Photo / Mahammed Al-Shaikh)
The government of Bahrain revoked the citizenship of 31 activists for threats to state security, the interior ministry said. The announcement coincided with the arrests of four suspects connected to Monday bombings in which two people died.
The four arrested include prominent opposition figures: Dr Saaed Shehabi, London-based Bahraini political activist and member of the Bahrain Freedom Movement, former MP Jalal Fairooz and Hasan Mushaima, the head of the Haq Movement – a high-profile Bahraini opposition group.Their citizenship was revoked for violating Article 10 of the country’s Citizenship Act, which allows for the revocation of rights if the individual damages or threatens the state’s security.
Bahrain also announced on Tuesday that it detained four suspects in connection to the five bombings that killed two people in the capital of Manama. The Bahraini chief of public security accused Shiite Hezbollah militants from Lebanon of perpetrating the attacks.
“Their terrorist practices prove that they have been trained outside the kingdom,” Bahrain News Agency quoted Information Minister Samira Ibrahim bin Rajab as saying. “The hallmarks of Hezbollah are crystal clear.”
The minister said the opposition groups are using tactics espoused by Iranian Supreme Leader Ayatollah Ali Khamenei, and blamed pro-Iran TV stations for supporting the uprising in Bahrain.
Bahrain accused Shiite Iran of instigating turmoil on a number of occasions, a charge that Tehran denies. Hezbollah also denies involvement in the country, but has criticized Bahrain’s ruling Sunni monarchy for its handling of the crisis.
Bahrain is home to the US fifth fleet. The US-allied, Sunni-dominated government has struggled to suppress the pro-democracy and largely Shiite opposition movement.
Saudi Arabia, the most powerful country in the Gulf Cooperation Council and Tehran’s main rival, strongly supported the king of Bahrain against the popular uprising, going as far as deploying Saudi security forces in the country.
Since the uprising began in February 2011, Bahraini police have responded with brutal force, and have been accused of carrying out midnight house raids in Shia neighborhoods, denying prisoners medical care and beating detainees at checkpoints.
Some 3,000 people have been arrested, and at least five people have died from torture while in custody. By April 2012, more than 80 people had died during the uprising.
Last month, a Bahraini blogger received six months in prison for allegedly insulting the ruling monarchy, and four more were arrested for insulting the king on Twitter.
In October, a Bahraini court rejected a request from human rights activist Nabeel Rajab to suspend his three-year sentence for “participation in illegal demonstrations.”

Kitesurfing Race in Italy - Red Bull Kite-O 2012

ELBETIA ALPEIS


Δευτέρα 5 Νοεμβρίου 2012

شام ريف دمشق الشهيد فتحي عدنان الجداه 5 11 تحذير قاسي ج3 ΚΟΜΕΝΑ ΚΕΦΑΛΙΑ ΣΤΗΝ ΣΥΡΙΑ

The Stunts of Skyfall



  • The Stunts of Skyfall - James Bond
    The Stunts of Skyfall - James Bond
    James Bond and his Aston Martin DB5 will return in Skyfall. | November 02, 2012 
We are working nights somewhere in East London under stark moonlight, which does little to take the edge off. I'm back with the James Bond stuntmen crew, arguably the best team of daredevils in the world, with the rare privilege of taking on the ballistic driving sequences for Skyfall, the latest installment of the James Bond franchise.
Over the next five months we will circle the globe, from the neon-lit highways of Shanghai to the Scottish highlands and the gritty streets of Istanbul. It's a bumpy ride from start to finish, but it's the kind of stuff for which Daniel Craig is quite literally uninsurable. That's why they call me.
Day One
This first shot is a pickup of Bond spiriting M away in... his 1964 Aston Martin DB5. I swallow hard as my eyes absorb the metallic gray torpedo sitting in Bond's oil-stained lockup. Director Sam Mendes and Daniel lean against the garage wall in deep discussion while staring longingly at the machine.
After introductions with the screen legends I get the brief: a sharp pull-away, speed down the alley, then a hard right underneath the railway crossing. I walk the rain-soaked route with stunt biker Lee Morrison, who is dressed like a World War II bomber pilot in sheepskin leathers. I'm saying nothing. My last remark about him resembling Inspector Gadget earned me a face-slap from his flip-flop.
I loosen Bond's custom-made pinstripe suit and ease into the $5M DB5 from Goldfinger. Gadgets abound, notably the red button located inside the gear knob. I'm not brave enough to press it — was it the ejector seat or machine guns?
Gary Powell, the stunt coordinator, inspects the camera positions before crouching out of shot. I make sure that M's double, Penny, has a firm grip of the door handle before we launch. Mendes grasps the radio: "Action."
Beating on a Classic
It feels like sacrilege, but I rev the nuts off the aging six-cylinder engine and dump the clutch. Tires squeal in protest and we rocket out the door into the alley. The brick wall fills the windscreen until I swing the boatlike wooden wheel to the right and the suspension gracefully leans to make the turn.
Thankfully certain English expressions are universally understood for avoiding a head-on collision.
For the next shot, the camera crew moves to the curbside where the alley meets the narrow road. It's pitch black and the Aston's lights only throw a hazy glow at the patch of road directly ahead, making the corner blind. Naturally I'd prefer not to reshape the DB5 on the bridge right in front of the director, but it's a Bond movie, so you go large or go home.
I make it to 3rd gear in the DB5, which by now knows it preferred being in a museum. The brakes sing, I snatch 2nd and we skid into the black abyss of the archway. The wheelspin echoes around the walls as the DB5 leaps the speed bumps and we exit frame. I love this car.
Next Stop: Adana, Turkey 
For the next three months this is home, and we sink into the routine of a six-day working week. Five a.m. wake-up, breakfast, travel, rehearse or shoot, back to the hotel, then hit the gym.
The Hollywood glamour is absent from the dust-blown patch of concrete where we spend weeks rehearsing for the opening sequence, but this is where the campaign is won or lost. The streets of Istanbul are painstakingly measured and re-created on this blank canvas so that we can perfect the sequences and hit the ground running when the camera rolls. We also drill 50 local drivers for the oncoming traffic in the car chase.
The airport taxi ride confirms the Turks are born stuntmen. Thankfully certain English expressions are universally understood for avoiding a head-on collision.
The special effects team peels the covers off my new ride. A Land Rover Defender with a Pod system mounted onto the roof so that I can drive it while the actors ride below. The Pod contains a seat that is bolted into a heavy-duty roof rack. All the functions of steering, changing gear, braking and accelerating are diverted upstairs so that I can operate the vehicle without being seen by the camera.
All that weight on the roof makes the Pod top-heavy, so we prove the system won't roll over by exploring its limits during rehearsals. Any lean in the suspension is quadrupled by the time it reaches me, and the hydraulic lines used to steer the wheels make the wheel much heavier than usual. Some hard cornering and handbrake turns confirm the Pod is ready for duty.
Time for Action
The standard Land Rover is being driven by Eve, played by Naomie Harris, and we gradually turn our heroine into a speed junkie by relentlessly thrashing around the off-road course. Naomie's new skills provide the realism when she is inside the Pod, and we synchronize her actions with mine by rehearsing the sequences until the timing becomes second-nature. We weight the steering wheel to make it move naturally, and after a couple of weeks are working as a team.
Eve's first setup sees her racing through Istanbul to keep up with Bond. Those wide shots feature my regular driving partner and multiple rally champion Mark Higgins. After leaping the median and bashing through oncoming traffic, Mark turns uphill toward a bridge to face more cars and a truck laden with steel. The ensuing carnage results in the truck flipping directly into the Land Rover's path.
The brow of the hill means the key players can't see each other until the final seconds, so their approach must be perfect. The truck and the Rover have to navigate through their respective traffic at precise speeds in order to meet just as the truck reaches the impact point. Arrive too early and the camera misses the shot. Arrive too late and... crunch. We have around six Land Rovers and backup trucks in case one of them gets twatted and we need to call in a spare.
For something so time-critical, everyone in the stunt team pulls together to iron out all the moves. Using a stopwatch we measure the runs and set out fixed start points, accounting the timing of every swerve. I jump into one of the ND (nondescript) traffic vehicles to drive toward Mark until we switch places for the Pod to play.
Mark keeps us entertained wearing his Naomie Harris wig, looking as convincing as one of Clouseau's disguises. Lee Morrison looks more serious in the flip truck wearing a helmet, neck brace and pads. He'll need them.
All in the Timing
Lee must power his gutless rig up to a set speed atop the short bridge before moving across to the right-hand lane to engage with his mobile ramp. The ramp is masked inside the engine bay of a car being towed along by a small truck. Lee has to strike the car just inside its rear quarter to smash through the bodywork and get his front wheel onto the hidden ram.
The ramp angles that spiral machinery accurately through the air are something of a black art, and the witch doctors are a pair of unsung heroes called Dick and Lou. Scarred by decades of welding hot spitting metal, the dynamic duo quietly set about creating masterpieces that would baffle most mathematicians.
The atmosphere cogs up two gears as Second Unit Director Alexander Witt positions his unmanned cameras to capture the scene without destroying his equipment. The long lenses dial in and the focus pullers mop their brows in anticipation. Gary sweeps up and down the hill, positioning traffic.
On "Action" the hill springs to life as stunt pedestrians meander up the sidewalk and the vehicles move off. Mark guns the Landy and snakes through traffic, his journey seeming to take forever. The final car slices late across his bumper but Mark can't back off. The Landy's 2-second turbo lag would cost too much time.
The thundering red cab of the truck looms over the horizon of the bridge, just as the Landy squeezes into position. Clashing metal shakes the ground as the truck rams its target and rolls, casting a shadow over the passing Landy. Mark pinches through to finish with a handbrake turn, while the truck slams into the deck and spews its cargo. Gary eyes the camera feed and comments, "It doesn't get any closer than that."
Steam rises from the truck as its fluids trickle down the road. The instant the camera cuts, the stunt crew rush in and help Lee jump from the cab, shaken but never stirred. Every piece of debris is photographed and the end positions noted. The set is cleared up, then we go again from different angles and using the Pod.
The intense sequences contrast many long hours spent waiting for the train on which Bond slogs it out with one relentless and fearless villain called Patrice (played by Ola Rapace). Various destructive elements and special effects take forever to set up. Your backside goes numb but your brain needs to switch on the moment the radio crackles requesting your presence. Then it's 70 mph down a dirt road to get parallel to a camera lens on Carriage 5, loaded with a sunburned crew and Daniel Craig dangling off the side by his fingernails.
Not a Bad Bond
Daniel Craig commands the Bond character with aplomb in Skyfall, increasingly at ease with the wild scenarios thrown his way. When the shades come off, his cool reserve brightens with a nod and a smile as he climbs aboard the Pod for the motoring equivalent of the Cresta Run on a vertical cobbled lane in the downtrodden district of Belat.
Eve is in hot pursuit of Patrice in his Audi A5 (3.0 V6 TDI — Quattro with the front axle disconnected to make it more... er... lively at the rear axle). There are twists and turns, stuff blowing up, cars getting in the way, and to keep up with the Audi my foot is welded to the throttle stop.
To help me react to their acting cues, I can hear Daniel and Naomie through my earpiece. They know this, so prior to launch he's humming the tune to Chitty Chitty Bang Bang to wind me up.
Gary: "Keep two lengths off the Audi's bumper for this one."
On "Action," the Audi shoots off and I'm grateful for the "special" modifications the SFX team made to enhance the Pod's engine. We weave through a chicane amidst a cacophony of exploding debris to some glib dialogue from downstairs. The Audi pulls away momentarily as it powerslides between two cars and the Pod, fully laden with two cameras plus precious cargo, lurches along behind. The rough cobbles shake the hydraulic steering, affecting the wheel alignment, and I chase the wheel to compensate.
Gravity ramps up our speed and emergency maneuvers are required. We quickly reach the bottom for a 90 right, a big compression and a sudden stop. It's our first hard run and there's silence downstairs, broken by some chuckling from Craig.
You can hear the adrenaline in Naomie's voice: "Oh... my... god."
Mendes: "Good one. We don't need it any faster."
Chasing the Audi leads us into the market square outside the main Bazaar in Istanbul. The vehicles pound the hell out of each other through a packed crowd, smashing through stalls until the Audi meets a spectacular end. More importantly, I make a blink-and-you'll-miss-it cameo appearance as a fruit vendor alongside fellow driver Martin Ivanov. Ever the dedicated merchants, we abandon ship only once the Audi spirals above our stall.
The scene reminds me of my favorite Bond Golden Oldie A View to a Kill , where the car chase developed by Driving Coordinator Remy Julienne became part of the fabric of the movie.
Roger Moore hijacks a Parisian taxi and ends up getting T-boned so hard it splits the car into two. Bond merrily weaves past the traffic in the front half as if nothing happened. Arguably those kinds of stunts are as memorable and iconic as anything about 007, especially when you know they were, and still are, performed for real.
Portions of this content have appeared in foreign print media and are reproduced with permission.

حلب :: اشتباكات معركة معهد التدريب المهني 19-9-2012 جـ6

Σάββατο 3 Νοεμβρίου 2012

Στη Βουλγαρία, βρίσκονται τα ερείπια του παλαιότερου ευρωπαϊκή πόλη




Ένα προϊστορικό χωριό ανακαλύφθηκε στην ανατολική Βουλγαρία είναι η χώρα σύμφωνα με τους αρχαιολόγους, το αρχαιότερο αστικό οικισμό βρέθηκε μέχρι σήμερα στην Ευρώπη. "Αρχίσαμε να σκάβουν το 2005, αλλά μόνο μετά από αυτή τη σεζόν συγκεντρώσει επαρκή αρχαιολογικά στοιχεία που να στηρίζουν τον ισχυρισμό αυτό,« ο δάσκαλος ενημέρωσε το Εθνικό Ινστιτούτο Αρχαιολογίας της  Βουλγαρίας Βασίλ Νικόλοφ Το Associated Press. Μέχρι σήμερα, η αρχαιολογική ομάδα του έφεραν στο φως τα ερείπια ενός οικισμού της διώροφα σπίτια που περιβάλλονται από έναν τοίχο από δύο έως τρία μέτρα πάχος και δέκα μέτρα ύψος. Έχουν βρεθεί επίσης μια σειρά από λάκκους ενδεχομένως χρησιμοποιούνται για τελετές και ως ραδιάνθρακα ανάλυση της Εποχής του Χαλκού (μεταξύ 4700 και 4200 π.Χ.), δηλαδή περισσότερο από μία χιλιετία πριν από την έναρξη του αρχαίου πολιτισμού  Ελληνική . Foto: AFP «Δεν μιλάμε για μια πόλη σαν την ελληνική πόλεις-κράτη, οικισμούς της αρχαίας Ρώμης ή  μεσαιωνική , τι οι αρχαιολόγοι έχουν ανακαλύψει ένα χωριό ιδρύθηκε στην πέμπτη χιλιετία π.Χ. », δήλωσε ο Νικόλοφ. Οι αρχαιολόγοι πιστεύουν ότι θα μπορούσε να υπάρχει ζουν περίπου 350 άνθρωποι που παράγονται σίγουρα από τις καταθέσεις αλάτι ορυκτό αλάτι σε κοντινή απόσταση. Σύμφωνα με τον Νικόλοφ, το αλάτι ήταν ακριβώς ένα από τα πιο πολύτιμα αγαθά της εποχής, όπως είχα τότε την τιμή σήμερα είναι  το πετρέλαιο  και το χρησιμοποιούσαν ως νόμισμα. Η Βουλγαρία φιλοξενεί πολλές καταθέσεις των νεολιθικών οικισμών των ηλικιών, ο χαλκός και το  Χάλκινο και τα μεγάλα αστικά κέντρα λείψανα ελληνιστικών, ρωμαϊκών και βυζαντινών. 

Texto completo en: http://actualidad.rt.com/cultura/view/57567-hallan-bulgaria-restos-ciudad-antigua-europa

Παρασκευή 2 Νοεμβρίου 2012

Red Bull X-Fighters World Tour 2012 Season Recap

Twin Atlantic - "Time For You to Stand Up"
The Red Bull X-Fighters World Tour 2012 is in the books! And we have a worthy Champion. Levi Sherwood won 3 out of 5 Red Bull X-Fighters stops. The World Tour travelled around the globe to Dubai, Glen Helen California, Madrid, Munich and the grand finale in Sydney. Watch the season recap clip, and travel back in time to see what happened this year at the Red Bull X-Fighters World Tour!

For more information about Red Bull X-Fighters 2012, check this out:http://www.redbull.com/cs/Satellite/en_INT/Red-Bull-X-Fighters/001243148660786