BIG BANG NEWS
RESEARCH, TECHNOLOGY, SCIENCE, DIACHRONIC NEWS, COMMENTS, ,SPORTS,MUSIC,SKY AND STARS,AND MUSH MORE.
Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου
Τρίτη 3 Δεκεμβρίου 2013
Δευτέρα 2 Δεκεμβρίου 2013
Κυριακή 1 Δεκεμβρίου 2013
Σάββατο 30 Νοεμβρίου 2013
ΟΙ ΑΓΓΕΛΟΙ ΤΟΥ ΠΥΡΟΣ
Κάθε αγαθή προσφορά και κάθε τέλειο δώρημα κατεβαίνει άνωθεν από τον Πατέρα των Φώτων» (Ιακ. 1:17). Με αυτά τα λόγια της Αγίας Γραφής αρχίζει ο Διονύσιος να γράφει “περί της Ουρανίας Ιεραρχίας”. Το κάνει, ίσως, αυτό για να τοποθετηθεί το όλο πλαίσιο στο Φως, το πραγματικό φως. Δεν πρέπει δε να λησμονούμε ούτε προς στιγμή ότι από τον Έναν, τον Κύριο του παντός, πηγάζει κάθε ευλογία. Ακόμα και τα αγγελικά πνεύματα – “το τέλειο δώρημα” – μας έρχονται από το Θεό και μας καλούν να επανέλθουμε στην ποίμνη του Πατέρα. Και ο Διονύσιος συνεχίζει: «Για το λόγο αυτό, αφού επικαλεστούμε τον Ιησού, το Φως το αληθινό που φωτίζει κάθε άνθρωπο ερχόμενο στον κόσμο· (Ιω. 1:9) και διά του οποίου πετύχαμε την προσέγγισή μας προς τον αρχίφωτο Πατέρα, ας κοιτάξουμε επάνω προς τον ουρανό, όσο μας είναι δυνατό, προς τις ιεραρχίες των ουρανίων νόων που μας αποκαλύφτηκαν με σύμβολα για την καλύτερη κατανόησή μας». Πραγματικά τα ιερά Λόγια χρησιμοποίησαν θεία σύμβολα και εικόνες αφού η εκτυφλωτική θεία ακτίνα ήταν αδύνατο να φτάσει στους ανθρώπους χωρίς παραπέτασμα.
«Για το λόγο αυτό οι υπερκόσμιες ουράνιες ιεραρχίες των αγγέλων ενδύονται με υλικά σχήματα και σύνθετες μορφές ώστε από αυτά τα πλασματικά ιερά σύμβολα να φτάσουμε, ανάλογα με την ικανότητά μας, στην άϋλη μίμηση και θεωρία των ουρανίων Ιεραρχιών. Και αυτό δεν γίνεται χωρίς την κατάλληλη υλική χειραγωγία». Με κάθε τρόπο προσπαθεί ο Διονύσιος να μας δείξει ότι μόνο αν φτάσει και σε μας ο φωτισμός μπορεί ο νους μας «να καταλάβει τα φαινόμενα κάλλη ως απεικόνισμα της αφανούς ωραιότητας, τις ευωδιές ως εκτυπώματα της νοητής διαχύσεως, τα υλικά φώτα ως εικόνα της άϋλης φωτοχυσίας…».
Μας λέει ακόμα ότι οι λέξεις και οι ποικίλες εκφράσεις δεν είναι παρά ανεπαρκή σύμβολα που επιχειρούν να περιγράψουν την απερίγραπτη θεία δόξα της οποίας μια παροδική ματιά μπορούμε να έχουμε. «Όλα αυτά έχουν παραδοθεί στις μεν ουράνιες δυνάμεις υπερκόσμια, σε μας δε συμβολικά». Και συνεχίζει: «Για χάρη αυτής της θεώσεώς μας λοιπόν, της ανάλογης με τις ικανότητές μας, οι ιεροί συγγραφείς της Αγίας Γραφής μας φανέρωσαν τις ουράνιες ιεραρχίες έτσι, με αισθητά μέσα και σύμβολα, ώστε να αποδεσμευτούμε από τη βαριά ύλη που μας κρατάει και να φτάσουμε στις κορυφές των ουρανίων ιεραρχιών».
Ο Διονύσιος δεν μας λέει αν ο ίδιος είχε κάποιο ουράνιο όραμα. Βασίζει αυτά που λέει στις Γραφές. Φαίνεται όμως ότι είχε μια καταπληκτική ενόραση που δείχνει ότι έβλεπε και κατανοούσε πράγματα πολύ πέρα από τις δικές μας δυνατότητες. Κάνει κάθε δυνατή προσπάθεια να μας απομακρύνει από το λάθος που κάνουμε νομίζοντας ότι οι άγγελοι είναι κάτι σαν «χρυσά όντα ή φωτεινοί άνθρωποι που λάμπουν αδιάκοπα και αξίζει να τα παρατηρεί κανείς»· και να μας αποτρέψει από το «δύσμορφο χαρακτήρα της απεικόνισης των αγγέλων». Αυτή η δυσμορφία όχι μόνο δεν αφήνει το νου μας να αναπαυθεί αλλά τον ερεθίζει ν’ αποφεύγει τις υπερκόσμιες πνευματικές καταστάσεις.
Ύστερα από πολλή μελέτη της Παλαιάς και της Καινής Διαθήκης, ο Διονύσιος κατανέμει τις ουράνιες δυνάμεις σε μια ιεραρχία. «Κατά την άποψή μας, λέει, η ιεραρχία είναι ιερή τάξη, γνώση και ενέργεια που είναι κατά το δυνατόν αφομοιωμένη προς τη Θεία ομοιότητα και οδηγείται προς τη θεία μίμηση ανάλογα με τη δεδομένη από το Θεό έλλαμψη… Σκοπός της ιεραρχίας είναι η κατά το δυνατό αφομοίωση και ένωση με το Θεό. Κάθε πρόσωπο που ανήκει σε μια ιεραρχία γίνεται τελειότερο σύμφωνα με τη δύναμη μιμήσεως που έχει· γίνεται δηλαδή “συνεργός Θεού” (Α ‘ Κορ. 3:9, Γ’ Ίω. 8)».
Ο Διονύσιος ταξινομεί τους ουράνιους Νόες σε τρεις τριάδες και σε κάθε τριάδα υπάρχουν τρεις τάξεις Νόων (αγγέλων) των οποίων τα ονόματα έχουν σχέση με τις Θείες ιδιότητες. Οι αγγελικές τάξεις μεταδίδουν το θείο Φως η μια στην άλλη έως ότου φτάνει σε μας και μας φωτίζει σύμφωνα με τις διάφορες ικανότητες μας. «Δι’ αγγέλων, λέει η Γραφή, (Γαλ. 3:19) μας δόθηκε ο νόμος και άγγελοι ανέβαζαν προς το θείο τους πιστούς πατέρες μας (Πράξ. 7:53). Αυτοί απεκάλυπταν προφητικώς ιερά παραγγέλματα ή απόκρυφα οράματα υπερκοσμίων μυστηρίων ή τέλος θείες προρρήσεις».
Οι ουράνιοι άγγελοι έχουν κατευθείαν σχέση με κάθε μια ψυχή ξεχωριστά. Με τη δική τους βοήθεια το πνεύμα του ανθρώπου ελευθερώνεται από τα υλικά δεσμά και γνωρίζει την πραγματική αιτία της ύπαρξης. Όσο περισσότερο φωτίζεται η ψυχή τόσο πιο πολύ βρίσκει το σκοπό της ύπαρξής της και έρχεται εγγύτερα στον τελικό στόχο της: το «καθ’ ομοίωσιν». Ο Διονύσιος λέει: «Το μυστήριο της θείας φιλανθρωπίας του Ιησού πρώτοι οι άγγελοι το πληροφορήθηκαν κι έπειτα η χάρη της γνώσεως πέρασε σε μας διά μέσου αυτών. Ο Γαβριήλ διαφώτισε τον αρχιερέα Ζαχαρία και έπειτα την Παρθένο Μαρία. Άλλος πάλι άγγελος δίδαξε τον Ιωσήφ; και άλλος έφερε την καλή αγγελία στους ποιμένες. Εκείνοι δε ζώντας μακρυά από τα πλήθη και μέσα στην ησυχία, καθάρισαν την ψυχή τους, δέχτηκαν το μήνυμα και μαζί με πλήθος ουράνιας στρατιάς παρέδωσαν στους επί της γης την πολυύμνητη δοξολογία» (Λουκ. 2:8-14).
Ο Διονύσιος περιγράφει αναλυτικά την Ουράνια Ιεραρχία. Η πρώτη τάξη σχηματίζεται από τα Σεραφίμ, τα Χερουβίμ και τους Θρόνους. Όλοι αυτοί στέκουν πολύ κοντά στο θρόνο του Θεού όπως τους είδαν ο Ησαΐας και ο Ιεζεκιήλ. Τα «Σεραφίμ» ονομάζονται και «θερμαστές και θρόνοι και έκχυση σοφίας· ονόματα που αποκαλύπτουν τις θεοειδείς ιδιότητές τους». Η θερμή έκχυση της αγάπης τους κατακαίει ό,τι τυχόν βρεθεί ανάμεσα στον άνθρωπο και το Θεό, και ενισχύει τον άνθρωπο να φτάσει στα ύψη της προσωπικής του τελειότητας. Η ονομασία των «Χερουβίμ» φανερώνει την ικανότητα να γνωρίζουν και να βλέπουν το Θεό, να δέχονται από Εκείνον το φως και τη σοφία και να παρέχουν αυτά τα δώρα άφθονα σε όσους είναι έτοιμοι να τα δεχτούν. Τέλος το όνομα των υψηλών «Θρόνων» διδάσκει ότι είναι τελείως ξένα προς κάθε γήινο και χαμηλό και τείνουν πάντα προς τα υπερκόσμια, πάνω από κάθε κατώτερο.
Η δεύτερη τάξη είναι οι Κυριότητες, οι Δυνάμεις και οι Εξουσίες. Η ονομασία «Κυριότητες» δηλώνει μια κατάσταση αδούλωτη και ελεύθερη από κάθε «πεζή χαμέρπεια» και δεν έχει καμιά σχέση με τυραννία και δουλοπρέπεια. Είναι ανένδοτη σε κάθε άρνηση και επιθυμεί την πραγματική κυριότητα και κυριαρχία. Είναι πάντα στραμμένη ολοκληρωτικά όχι σε ό,τι μάταιο που φαίνεται κυρίαρχο, αλλά προς τον πραγματικά κυρίαρχο, το Θεό. Το όνομα «Δυνάμεις» δηλώνει μια ακλόνητη και αρρενωπή ανδρεία σε όλες τις θεοειδείς ενέργειες αυτής της τάξης. Δεν πέφτει ποτέ σε αδράνεια και ανεβαίνει διαρκώς προς τη θεομίμηση. Τέλος το όνομα «Εξουσίες» δηλώνει την κοινή θέση αυτής της τάξης με τις θείες Κυριότητες και Δυνάμεις. Έχει, η τάξη αυτή, μια αρμονική και ασύγχυτη υποδοχή των θείων δώρων και ανυψώνει προς το αγαθό τους κατωτέρους της.
Ας δούμε και την τρίτη τάξη της Ουράνιας Ιεραρχίας που την απαρτίζουν οι αγγελικές ιεραρχίες: οι Αρχές, οι Αρχάγγελοι και οι Άγγελοι. «Αρχές» σημαίνει τη θεϊκή αρχή, την ηγεμονικότητα μαζί με την ιερή, ταιριαστή στις αρχικές δυνάμεις, τάξη. Το όνομα των αγίων «Αρχαγγέλων» δηλώνει ότι η τάξη τους είναι ομοταγής με τις ουράνιες Αρχές και μετέχει εξ ίσου και στην τάξη των Αγγέλων. Μέσω των Αρχών στρέφονται οι Αρχάγγελοι προς την υπερούσια Αρχή, το Θεό και μέσω των Αγγέλων φανερώνουν σε μας τη θεία βούληση. Αυτοί – στην Αποκάλυψη του Ιωάννου – φέρνουν τη θεϊκή Σφραγίδα που σφραγίζει την ψυχή με τον ζώντα Λόγο του Θεού. Οι «Άγγελοι» συμπληρώνουν και ολοκληρώνουν όλες τις τάξεις των Ουρανίων Νόων. Ονομάζονται Άγγελοι αφού είναι τα αποστελλόμενα πνεύματα προς διακονίαν των ανθρώπων. Μέσω αυτών γίνεται ευκολότερη η κοινωνία και η ένωση μετά του Θεού. Η Γραφή αποδίδει στους Αγγέλους τη φροντίδα για τη δική μας ζωή ονομάζοντας άρχοντα του λαού των Ιουδαίων τον Μιχαήλ και άλλους αγγέλους άρχοντες άλλων λαών. Διότι, όπως λέει στη Γραφή (Δευτ. 32,) ο «Ύψιστος ώρισε τα σύνορα των εθνών σύμφωνα με τον αριθμό των αγγέλων».
Όλα τα πνευματικά όντα της Ουράνιας Ιεραρχίας έχουν πραγματική υπόσταση και καθιερώθηκε να ονομάζονται άγγελοι. Ο Διονύσιος λέει: «θα μπορούσα, όχι χωρίς λόγο, να προσθέσω ότι κάθε ουράνιος και ανθρώπινος νους κατέχει και καθεαυτόν ιδιαίτερες τάξεις και δυνάμεις, πρώτες και μεσαίες και τελευταίες…» Ο καθένας γίνεται, όσο του είναι αυτό επιθυμητό και δυνατό, μέτοχος της τελειότητας κατά τη θεία Χάρη. Όσα νοερά και λογικά όντα στρέφονται ολοκληρωτικά προς την τελειότητα αυτή, κατά τη δύναμή τους, θεούνται δηλαδή γίνονται, σύμφωνα με τη γραφική ρήση, «θεοί κατά χάριν». Ο άγγελος φύλακάς μας δίνεται ακριβώς για να πορευτούμε προς αυτή την τελειότητα».
Διαβάζοντας τα γραπτά του Διονυσίου Αρεοπαγίτου νιώθουμε έναν απέραντο θαυμασμό, για να μην πω ότι στεκόμαστε εκστατικοί. Κάθε λέξη του είναι γεμάτη με βαθιά νοήματα. Δεν υπάρχει στην έκφρασή του τίποτε ελαφρό, υπερφίαλο ή προσποιητό. Η φωνή της Αγίας Γραφής, στην οποία διαρκώς αναφέρεται, παίρνει σάρκα με τα λόγια του. Δεν ασχολείται με φανταστικές διηγήσεις αλλά οικοδομεί σε στέρεο βράχο στρώνοντας δρόμους με γερές πλάκες σχολαστικά διαλεγμένες. Δεν μας κάνει να πετάμε στον αέρα σε ουράνια ύψη χαμένοι σε χρυσή ομίχλη. Ο ουράνιος κόσμος που μας δείχνει δεν είναι καθόλου φτιαγμένος με βαμβακένια ροζ συννεφάκια και αγγελάκια με χρυσές άρπες. Είναι πραγματικός κόσμος του ουρανού και το εκθαμβωτικό φως του Θείου Γνόφου. Μόνο με νηφάλιο νου ας προσεγγίσουμε τα κείμενα του και με πολύ καλή γνώση των Γραφών. Χωρίς αυτή τη γνώση δεν θα κατανοήσουμε τον Διονύσιο Αρεοπαγίτη, ο οποίος κλείνει το έργο του, «Ουράνιες Ιεραρχίες» με τα λόγια: «τα κρυμμένα Μυστήρια που βρίσκονται πέρα από μας τα προσεγγίζουμε μόνο εν σιωπή»
(Αλεξάνδρας Μοναχής, «Οι Άγγελοι. Μια ζωντανή παρουσία», εκδ. Έλαφος, σ. 248-253)
Παρασκευή 29 Νοεμβρίου 2013
Πέμπτη 28 Νοεμβρίου 2013
Τρίτη 26 Νοεμβρίου 2013
Δευτέρα 25 Νοεμβρίου 2013
Σάββατο 23 Νοεμβρίου 2013
Παρασκευή 22 Νοεμβρίου 2013
Πέμπτη 21 Νοεμβρίου 2013
Σάββατο 16 Νοεμβρίου 2013
Δευτέρα 11 Νοεμβρίου 2013
Παρασκευή 8 Νοεμβρίου 2013
Pakistani Taliban name Mullah Fazlullah as new emir
Posted: 07 Nov 2013 08:13 AM PST
The Movement of the Taliban in Pakistan has named Mullah Fazlullah, the radical cleric from Swat in northwestern Pakistan, to lead the group following the death of its former emir last week in a US drone strike.
"Fazlullah is the new TTP [Movement of the Taliban in Pakistan] chief," Asmatullah Shaheen Bhittani, the head of the group's executive council who was appointed interim emir after Hakeemullah's death, told reporters "at a press conference at an undisclosed location in northwest Pakistan," Dawn reported. Asmatullah also told AFP that a commander known as Sheikh Khalid Haqqani was appointed as Fazlullah's deputy.
Shahidullah Shahid, an official spokesman for the Movement of the Taliban in Pakistan, also confirmed to Reuters that Fazlullah is the new emir of the Movement of the Taliban in Pakistan.
Fazlullah was one of four top Taliban commanders thought to be in the running to replace Hakeemullah, who was killed in a US drone strike on Nov. 1 in the Miramshah area of North Waziristan. Khan Said, who is also known as Sajna Mehsud and who served as the group's deputy emir under Hakeemullah, was rumored to have been appointed to lead the Movement of the Taliban in Pakistanimmediately after Hakeemullah's death. But the Pakistani Taliban did not officially confirm the report.
Sajna was thought to be the frontrunner to replace Hakeemullah, as he has served as the deputy emir and is based in South Waziristan, a hub of the group's power in the tribal areas. Both Hakeemullah and Baitullah Mehsud, his predecessor and the founder of the Movement of the Taliban in Pakistan, were from South Waziristan.
Fazlullah, who is also known as Mullah Radio for his radical sermons broadcast throughout the northwest, has been among the top leaders of the Movement of the Taliban in Pakistan since its founding in 2007. He engineered the Taliban takeover of Swat and neighboring districts from 2007-2009, and brutally ruled over a cowed civilian population. The Pakistani military intervened only after Fazlullah forcesinvaded Buner and advanced to just 60 miles from the Pakistani capital of Islamabad. He has vowed to continue the fight to regain control of the Swat Valley.
He is one of the most extreme commanders in a group filled with extremists. He was one of the first leaders to have opposed polio vaccinations. Last year, he proudly ordered the assassination of Malala Yousufzai, the young schoolgirl who passionately spoke out against the Taliban in Swat, and accused her of violating sharia, or Islamic law. This year, he took credit for the assassination of a Pakistani Army general who commanded operations in Swat.
Fazlullah is also closely tied to al Qaeda. When he openly ruled Swat from 2007 to 2009, he said al Qaeda fighters were welcome there and that training camps were in operation. One of his top deputies, Ibn Amin, also served as a leader of one of six known brigades in al Qaeda's Lashkar-al-Zil, or Shadow Army. Amin was killed in a US drone strike in Khyber in December 2010.
The new Taliban emir is known to take shelter in Afghanistan's remote northeastern province of Kunar. US forces largely withdrew from Kunar and neighboring Nuristan provinces beginning in 2009 after remote Army outposts came under deadly attacks. US military officials claimed the insurgency would recede from the two provinces and that al Qaeda would lose support as US forces were fueling the insurgency. Instead, al Qaeda and groups such as the Lashkar-e-Taiba and the Movement of the Taliban in Pakistan have become entrenched in the two provinces since the US withdrawal.
|
Posted: 06 Nov 2013 04:41 PM PST
In a recent article published on the website Minbar al Tawhid wa'l Jihad, leading global jihad ideologue Sheikh Abu al Mundhir al Shinqiti called on Egypt's Muslims to wage jihad against Egyptian security forces, in particular within the Sinai Peninsula. According to Shinqiti, the Egyptian army "is an army of infidels and apostates" that is no different from the armies of the US, Israel, or the regime of Bashar al Assad in Syria.
"[B]elonging to this army is apostasy from Islam and a pledge of allegiance to the enemies of Allah. Belonging to this army is belonging to a sect that is at war with Allah," Shinqiti wrote. He further argued that "Muslim women married to a member of the army should know that their marriage is nullified because [their husbands] are apostates."
In the article, translated by the SITE Intelligence Group, al Shinqiti also questioned the Muslim Brotherhood's approach to the July 2013 overthrow of Mohammed Morsi. Shinqiti also declared that anyone advocating non-violence "is a criminal thug who wants the Ummah to be eradicated and to be slaughtered."
According to Shinqiti, the Egyptian army must be fought as "peaceful change ... is now impossible." "Every attempt to avoid fighting the Egyptian Army is like treating a disease with the wrong medicine," he wrote. Shinqiti further called on Egyptian Muslims to "come and respond to the call of jihad ... come and shed blood for the sake of establishing Allah's law." Moreover, he declared jihad against the Egypt army to be "a religious duty and divine obligation."
"Every Muslim must support them according to his ability. Whoever is able to travel to them, fight with them, and increase their ranks, it is a duty to do so ... whoever is unable must support them with money, by inciting to fight [with them], and by [helping to] prepare the fighters," Shinqiti stated.
With regard to ongoing Egyptian military operations in the Sinai, al Shinqiti contended that they are merely an attempt to protect Israel. "The goal of the security campaign that the tyrannical army in Egypt is directing in the Sinai is to protect Israel and its borders after jihadi groups in the Sinai became a real threat to it," Shinqiti wrote.
In addition, Shinqiti praised ongoing attacks by "your mujahideen brothers" in the Sinai and called on Egyptian Muslims to join them, "support them, increase their ranks, and be an aid and a champion of them." "[J]ihad in the Sinai is a great opportunity for you to gather and unite under a pure flag, unsullied by ignorant slogans," Shinqiti claimed.
Jihadist statements on overthrow of Muslim Brotherhood's Mohammed Morsi
Since the overthrow of Mohammed Morsi in early July 2013, there has been a plethora of statements from jihadists in response to the ongoing crackdown on the Muslim Brotherhood. For example, Harith bin Ghazi al Nadhari (also known as Muhammad al Murshidi), an official in al Qaeda in the Arabian Peninsula (AQAP), charged on Aug. 25 that the Egyptian government was seeking "to return Egypt to the era of oppression, tyranny and the domination of the security and intelligence agencies."
On Aug. 17, jihadist ideologue Abu Sa'ad al 'Amili posted a series of tweets to his Twitter account urging Egyptian Muslims to prepare for an "open war." Likewise, Abdullah Muhammad Mahmoud of the jihadist Dawa'at al-Haq Foundation for Studies and Research warned Egyptian Muslims, in an article posted to jihadist forums on Aug. 14, that "if you don't do jihad today, then only blame yourselves tomorrow."
Similarly, on Aug. 15, Abu Hafs al Maqdisi, the leader of the Gaza-based Jaish al Ummah (Army of the Nation), called on Egyptians to wage "jihad" against Egyptian army commander General Abdul Fattah el Sisi. Four days later, Shabaab, al Qaeda's affiliate in Somalia, urged Egyptian Muslims to "pick up arms and defend yourself." In addition, on Aug. 30, the Islamic State of Iraq and the Levant called on Egyptians to wage 'jihad' against army.
And on Aug. 22, al Salafiyya al Jihadiyya in Sinai released a statement that called on Muslims to fight the "apostate" Egyptian army. The communiqué was particularly notable as last fall the group said: "[T]he army and the police are not our targets and that our weapons are directed at the enemies and the enemies of our Ummah the Jews." More recently, in mid-May, the jihadist group said: "[T]he target of the Salafist Jihadist current in Sinai is the Zionist enemy and its operations are directed to them, and the Egyptian soldiers are not a target for us."
More recently, on Sept. 10, Ansar Jerusalem declared that "it is obligatory to repulse them [the Egyptian army] and fight them until the command of Allah is fulfilled." Similarly, on Sept. 15, the Salafi jihadist group declared: "We in Ansar Jerusalem and all the mujahideen in Sinai in Egypt as a whole stress that the blood of innocent Muslims will not go in vain."
In addition, on Sept. 22, the Ibn Taymiyyah Media Center (ITMC), a jihadist media unit tied to the Mujahideen Shura Council in the Environs of Jerusalem, called for jihadists to strike the Egyptian army. Now is the time for the "mujahideen to hit without fail so as to thwart those criminals from among the Egyptian army," the group said. And on Oct. 4, al Salafiyya al Jihadiyya in Sinai threatened to kill anyone found aiding Egyptian security forces.
Along with the calls for attacks, another theme that has been emphasized since the overthrow of Mohammed Morsi is the argument that the Muslim Brotherhood had made a mistake in engaging in the democratic process. This theme is a general jihadi talking point that al Qaeda and its affiliates, such as al Shabaab and al Qaeda in the Islamic Maghreb (AQIM), have pushed repeatedly since Morsi's ouster. In July, AQIM official Abu Abdul Ilah Ahmed al Jijeli said Morsi's overthrow should teach Egyptian Muslims "that the price for applying principles on the ground is a mountain of body parts and seas of blood, because evil must be killed and not shown mercy, and righteousness must be achieved by cutting the head of those who corrupt and not reason with them."
An essay released in July by Abu Muhammad al Maqdisi, a global jihadi ideologue and former mentor of Abu Musab al Zarqawi made a similar argument. In the essay, dated July 11, 2013, al Maqdisi contended that armed struggle was the only way to achieve the liberation of Muslim lands. Al Maqdisi further claimed that the ouster of Morsi proved "the soundness of the jihadi project and the choice of the ammunition box over the ballot box."
And in his most recent message, which was released to jihadist forums on Oct. 11, al Qaeda emir Ayman al Zawahiri concentrated on Egypt. In the audio message, Zawahiri called on Egyptian Muslims to unite and "rid Egypt of this criminal gang that jumped on power with iron and fire and took advantage of the concession of some factions in their drooling behind the mirage of the delusional reconciliation."
|
Τρίτη 5 Νοεμβρίου 2013
Pakistani Taliban publishes picture of Hakeemullah before burial
Posted: 04 Nov 2013 07:41 AM PST
A picture purporting to show the face of Hakeemullah Mehsud, the emir of the al Qaeda-linked Movement of the Taliban in Pakistan, was published by the group's official media arm. Hakeemullah was killed by the US in a drone strike in North Waziristan on Nov. 1.
The image of Hakeemullah was published on the Facebook page of Umar Media, the official propaganda outlet of the Movement of the Taliban in Pakistan, according to the SITE Intelligence Group, which obtained the photograph. The picture shows Hakeemullah "before his burial," SITE stated.
"Umar Media posted on its Facebook page a version of the picture showing Hakeemullah alive and dead," SITE noted. The picture was subsequently published by other jihadists.
The photograph of Hakeemullah is final confirmation that Hakeemullah was indeed killed in the Nov. 1 drone strike in the village of Danday Darpa Khel in the Miramshah area of North Waziristan. The area is administered by the Haqqani Network, a Taliban subgroup that operates in both Afghanistan and Pakistan, and is closely tied to al Qaeda.
Hakeemullah has been reported killed in drone strikes, and even in a feud with a Taliban leader who later became his deputy, multiple times in the past. Hakeemullah eventually surfaced to dispel the rumors.
Since Hakeemulah's death, the Taliban has appointed Asmatullah Shaheen Bhittani, a longtime military commander and the head of the Movement of the Taliban in Pakistan's executive council, to serve as the temporary emir, a top spokesman said yesterday.
Khan Said, who is also known as Sajna Mehsud, is thought to be the frontrunner to replace Hakeemullah as the leader of the Movement of the Taliban in Pakistan. Other Taliban leaders thought to be in the running are Omar Khalid al Khorasani, the leader of the Mohmand branch who is closely tied to al Qaeda; Mullah Fazlullah, the radical cleric in charge of forces in Swat and the Malakand Division; and a commander known as Ghalib Mehsud.
|
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)